اجتماعی

زندگی ۸۵۰۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز شبه‌خانواده

مجله زنده خبری/گلستان معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور از زندگی نزدیک به 8500 کودک بد سرپرست و رها شده در مراکز شبه خانواده خبر داد.

محمد نصیری امشب سه شنبه 7 تیرماه در مراسم افتتاح دومین مرکز قرنطینه شبه خانواده کشور در گلستان گفت: 25 هزار کودک بدسرپرست و بدسرپرست تحت مراقبت سازمان بهزیستی کشور هستند که از این تعداد بیش از 17 هزار کودک در خانواده هستند. با زندگی جایگزین آنها در واقع به ما وابسته هستند، اما با یکی از اقوام خود مانند عمو، خاله و امثال آنها زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه بر کودکانی که در خانواده های جایگزین زندگی می کنند نظارت خواهیم کرد تا الگوی آموزشی مناسب را برای آنها پیاده سازی کنیم، تصریح کرد: برای نگهداری این کودکان در محیط خانواده حمایت مالی خواهیم کرد و معمولا زندگی در آن محیط بهتر از زندگی گروهی با دیگران است. کودکان در مراکز و محیط هایی غیر از خانواده.

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور از زندگی نزدیک به هشت هزار و 500 کودک بدسرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده خبر داد و یادآور شد: این مراکز همانطور که از نامش پیداست و با نگاه به ظاهر شبه خانواده هستند. و لبخند کودکان پو میزان رضایت آنها از مراکز شبه خانواده کاملا مشخص است.

نصیری با بیان اینکه دومین مرکز قرنطینه شبه خانواده کشور امروز راه اندازی شد، گفت: امیدوارم با عشق و علاقه ای که در کشورمان وجود دارد در عید غدیر سال آینده این 8000 کودک در مراکز شبه خانواده به کمترین حد ممکن برسند. سطح و فرزندان باقی مانده به مرکز خانواده باز می گردند. خانواده ای که صلاحیت های عمومی آن مورد تایید و تحت نظارت مجموعه ها و موسسات خیریه باشد.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی اورژانس خانواده است، گفت: اگر کودک در مدتی در محیط خانواده دچار مشکل و خاطرات تلخ شد، وظیفه ما در اورژانس اجتماعی این است که کودک را برای مدت معینی از آن خانواده جدا کنیم. و در جهت اصلاح .و گامی در جهت بهبود این خانواده برداریم و مهمترین مشکل ما احیای کانون خانواده حتی با یکی از والدین و سپردن فرزند به آنهاست زیرا بهترین الگو الگوی بازگرداندن فرزند به خانواده است. واحد خانواده.

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در گذشته اورژانس اجتماعی کودکان آسیب دیده را بر اساس فرآیندهای قضایی به مراکز شبه خانواده واگذار می کرد و ورود این دسته از کودکان به مراکز شبه خانواده و خروج آنها از این مراکز مشکل ساز بود. دلیلش این است که مراکز قرنطینه در تهران ایجاد شد و در این مدل کودک برای تعیین منزل وارد مراکز قرنطینه می شود و مهمتر از قرنطینه تیم پشتیبانی حاضر در این مرکز است که از گزینه اول یعنی بازگشت پیروی می کند. به خانواده می رسد و ظرف مدت 20 روز تا حداکثر دو ماه برای کودک برنامه ریزی می شود و در صورت نتیجه ندادن کودک به مراکز شبه خانواده و مانند آن منتقل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا