اجتماعی

لزوم توجه به رشته مهندسی حریق/اعلام آمادگی مجلس برای اصلاح خلاءهای قانونی در آتش نشانی تهران

معاون حفاظت و پیشگیری از آتش نشانی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران و دبیر پنجمین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی تهران گفت: استقبال از این همایش فراتر از انتظار ما بود.

به گزارش مجله زنده خبری، کامران عبدولی در مراسم اختتامیه پنجمین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به 8 ماه است که در این همایش شرکت می کنیم. یک تیم حدودا 40 نفره بود و کار در اکثر محورهای مختلف انجام شد.

وی بیان کرد: تلاش کرده ایم چالش های آتش نشانی را مطرح کنیم و دانش آموزان و افرادی که دانش دارند در این زمینه به ما کمک کنند. ما در واقع ادغام مورد نیاز خود را با علم انجام دادیم. برای اولین بار، بحث صنعت در این کنفرانس گنجانده شد.

عبدولی با بیان اینکه اگر فرهنگ ایمنی را ارتقا دهیم و به جایی برسانیم که مردم خواستار ایمنی باشند، می توانیم حتی تعداد ایستگاه های آتش نشانی را در آینده کاهش دهیم، تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام نشده است.

وی گفت: کشورهای پیشرفته دنیا بیش از 25 سال است که در رشته مهندسی آتش نشانی تحصیل می کنند.

دبیر این همایش گفت: 25 دانشگاه برتر کشور در خصوص این همایش با ما همکاری داشته اند.

وی با بیان اینکه مخاطبان اصلی ما آتش نشانان کشور، شرکت های تولیدی، دانشگاه ها و مربیان علمی و … هستند که بسیاری از آنها از این نمایشگاه بازدید کرده اند، گفت: یکی از اهداف این همایش شناسایی و درک اهمیت ایمنی است. استخراج خلأهای ایمنی و عملی بود، مشارکت در تولید ملی و داخلی و…

معاون حفاظت و پیشگیری از آتش نشانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این رویدادها چهار سال است که برگزار می شود، گفت: متأسفانه در سال 1397 به دلیل ویروس کرونا لغو شد و امسال دوباره برگزار شد.

وی گفت: 280 مقاله پژوهشی داشتیم که در نهایت 199 مقاله برتر بازیابی شد که امیدواریم بتوانیم از نتایج آنها استفاده کنیم.

عبدولی ادامه داد: در این راستا با سازمان های زیادی همکاری داشته ایم و استقبال خوبی هم شده است. همچنین همزمان با پانل ها 27 کارگاه جانبی با حضور بسیاری از کشورها از جمله فرانسه و استرالیا برگزار شد. استقبال از همایش فراتر از انتظار ما بود و امیدواریم ادامه داشته باشد. 35 شرکت تولیدی و واردکننده، 15 شرکت دانش بنیان و 20 شرکت تولیدی در این همایش حضور داشتند.

اعلام آمادگی مجلس برای رفع خلأهای قانونی آتش نشانی تهران

در ادامه این همایش اقبال شکری نماینده مردم تهران در شورای اسلامی نیز اظهار داشت: یکی از سازمان هایی که در دو حوزه خدمات خود را به خوبی انجام می دهد سازمان افتخارآفرین آتش نشانی است. شاید گاهی در مورد حوادث و بحران ها فکر کنیم که آتش نشانی فقط مترادف بحران و حوادث است و در این عرصه حضور دارد.

وی ادامه داد: البته که درست است و در این زمینه کارهای ارزنده ای انجام می دهد که کاملا مشهود است. مثلا ما قدرت نفوذ به بافت فرسوده برای اطفاء حریق را نداریم و سال هاست که بافت فرسوده همراه ما بوده است. این پهپاد است که می تواند این کار را انجام دهد و این آتش نشانی است که دسترسی به این پارچه را فراهم کرده است. این دسته از اقدامات حرکت رو به جلوی این سازمان را نشان می دهد. این نشان می دهد که سازمان پویا و رو به جلو است که نشان می دهد دستگاه های جدیدی در این راستا اختراع کرده است و باید از این سازمان حمایت بیشتری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از اقدامات سازمان آتش نشانی پیشگیری و توانمندسازی است، گفت: اقدامات سازمان آتش نشانی دریای خروشان خدمات است.

شکری ادامه داد: سازمان آتش نشانی واقعاً خلأهای زیادی را پر کرده است و با تربیت کارشناسان شرکت های ذیصلاح در حال ارائه خدمات است که به اعتقاد من در آینده خدمات پیشرفته تری ارائه خواهد کرد. فکر می کنم خدمات پیشرفته تری را شاهد باشیم.

در کلان شهرهایی مانند تهران خطراتی مانند فروریختن ساختمان و فرونشست زمین وجود دارد که می توانیم با آن مواجه شویم. اما آنچه شهر به عنوان یک چرخه با آن مواجه است همان آتش سوزی است که متاسفانه در پلاسکو و سینا عطار شاهد آن بودیم.

وی با اشاره به حوادث پلاسکو، سینا عطار و متروپل گفت: میزان جان باختن عزیزان ما افزایش یافته و این غیرقابل قبول است. قطعا از این سازمان حمایت می کنیم و اعلام آمادگی می کنیم، در صورت وجود خلاء قانونی قطعا از تغییرات طرح ایمنی کلان شهرها استقبال خواهیم کرد. آمادگی همکاری با شورای اسلامی شهر تهران، وزارت راه و شهرسازی، قوه قضائیه و … را داریم. با کاستی های قانون شهرداری.

شاکری گفت: به نظر من دیالوگ هایی که متخصصان ایجاد می کنند دستاوردی خواهد داشت که از آن استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: آتش نشانی نیز هشدار می دهد و در برخی از این موارد آتش نشانی 7 بار تذکر داده است که چه زمانی باید این 7 اخطار را اعمال کنیم. افرادی که اخطار دریافت می کنند نیز باید به ما کمک کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا