فرهنگ و هنربرترینهای کسب و کار

آشنایی با انواع قاب عکس

قاب عکس

در سالیان اخیر به دلیل استفاده های بسیار از فناوری، بسیاری از مردم دیگر وقت خود را صرف چاپ عکس نمی کنند. این به دلیل استفاده عموم مردم از گوش های همراه می باشد. بیشتر مردم عکس های خود را در کارت های حافظه ذخیره می کنند. اما در اکثر موارد به دلیل خرابی کارت حافظه تمامی عکس ها از دست خواهد رفت، و شما دیگر به تمام عکس های خود دستیابی نخواهید داشت. این اتفاق را اکثر افراد در طول زندگی خود تجربه کرده اند. در نتیجه می توان گفت نگهداری عکس ها در کارت حافظه همیشه امن نخواهد بود.

برای حفظ عکس ها که در واقع خاطرات شما را ثبت کرده اند، بهتر است که آنها را چاپ کنید. عکس های چاپ شده را می توان هم در آلبوم و هم بصورت قاب عکس نگهداری کنید. امایک نکته مهم که امروزه بسیار به چشم می خورد، استفاده از قاب عکس چوبی برای طراحی دکوراسیون می باشد.

امروزه قاب عکس ها نقش مهمی را در زیبایی فضای خانه و محیط کار شما ایفا می کنند، پس از آن غافل نشوید. شما می توانید برای عکس های خود با توجه به سلیقه خود، قاب عکس انتخاب نمایید. بدون شک عکس شما درون قاب عکس بسیار زیباتر و همچنین عمر بیشتری خواهد داشت. با نصب آنها بر روی دیوار و یا حتی قرار دادن روی کنسول می توانید جلوه بسیار زیبایی به محیط خود ببخشید و خاطرات خوش گذشته را همیشه همراه خود داشته باشید.

اما یک نکته مهم به هنگام خرید قاب عکس، ابعاد آنها می باشد. در نظر داشته باشید که قاب خریداری شده متناسب با فضای مورد نظر شما باشد. نصب یک قاب با اندازه غیر متعارف در یک فضا باعث به وجود آمدن یک منظره ناخوشایند خواهد شد. سعی کنید قاب عکس را متناسب با فضا و همچنین متناسب با نوع عکس انتخاب نمایید. قاب عکس ها را باید مطابق با سبک فضای مورد نظر و همچنین با توجه به هدف کاربردی آن محیط انتخاب کرد. به طور مثال، بهتر است از انواع قاب های مجلل و سلطنتی برای اتاق نشیمن استفاده نمایید و یا در اتاق خواب می توان تصاویر را در قاب های قلبی شکل قرار داد.

در ادامه همراه مجموعه قاب و نقاشی باشید تا شما را بیشتر با این موضوع آشنا نماییم.

انواع قاب عکس

قاب ها دارای اشکال، ابعاد و جنس های مختلفی هستند. به لطف وجود فناوری های پیشرفته قاب های موجود در بازار دارای بالاترین تنوع و همچنین کیفیت های مطلوبی می باشند. قاب عکس را می توان از هر جنسی ساخت، اما بیشتر قاب ها در انواع مدل های چوبی، فلزی، پلاستیکی یا شیشه ای تولید می شوند. هر کدام از این قاب ها دارای رنگبندی های متنوعی نیز می باشند.

1.      قاب عکس چوبی

قاب عکس چوبی یکی از بهترین انواع قاب عکس می باشد. قاب های چوبی کاربردهای بسیاری در طراحی دکوراسیون دارند. قاب چوبی بسیار بادوام می باشند. این نوع از قاب ها در دسته قاب های کلاسیک قرار می گیرند. شما می توانید با توجه به عکس مورد نظر اقدام به خرید قاب چوبی متناسب نمایید. همچنین از این محصولات بعنوان قاب برای نقاشی نیز استفاده میشود.

قاب های چوبی می توانند حس گرم و طبیعی را به محیط شما القا کنند. بیشتر مکان هایی که سعی در چیدمان سنتی دارند، بیشتر از متریال چوبی استفاده می کنند. اما با این حال شما می توانید از انواع قاب عکس چوبی برای ساخت یک فضای کلاسیک استفاده نمایید. مزایای استفاده از قاب عکس چوبی به شرح زیر می باشد؛

  • ایمنی محیط زیست
  • ویژگی های ضد حساسیت چوب
  • ظاهر مدرن که به لطف تنوع رنگ، بافت و همچنین امکان استفاده از انواع لعاب ها به دست آمده است.
  • حفظ عطر طبیعی چوب

2.      قاب عکس  MDF

قاب عکس MDF نوع دیگر قاب ها می باشد. این قاب به عبارتی از خاک اره فشرده شده که با یک روکش و یا بافت چوب پوشش داده شده است ساخته می شود. این مدل نیز در رنگ ها و ابعاد مختلفی تولید می شود.

3.      قاب عکس فلزی

یکی از مدل های پرفروش قاب، قاب عکس فلزی می باشد. اگر به دنبال ساخت یک فضای مدرن هستید، پیشنهاد می کنیم از این قاب عکس استفاده نمایید. این قاب ها از آلومینیوم و فولاد ساخته می شوند. قاب های فلزی کاملا شیک و با کیفیت بالا می باشند. معمولا وزن آنها سبک می باشد ولی به دلیل متریال استفاده شده در آنها از قیمت بالاتری برخوردار هستند. این مدل را می توان در دو نوع مات و براق در بازار یافت که هر کدام دارای جلوه خاص و زیبایی می باشد.

4.      قاب عکس LED

یکی از جدیدترین قاب هایی که امروزه طرفدار بسیاری پیدا کرده است، قاب های LED می باشد. در ساخت این قاب ها از تجهیزات نوری استفاده شده است که سبب جذابیت بیشتر قاب عکس می شود. لامپ های استفاده شده در طراحی این مدل ها کم مصرف می باشند.

قرار دان عکس در قاب های LED باعث افزایش زیبایی عکس و دکوراسیون شما می شود. بسیاری از افراد از این مدل قاب ها بعنوان شب خواب استفاده می کنند که ایده جالبی می باشد.

5.      قاب عکس پلاستیکی

قاب عکس های پلاستیکی یکی از ارزان و کاربردی ترین قاب ها هستند. وزن آنها بسیار پایین و دارای طیف رنگی بالایی نیز هستند. این قاب ها به دلیل قیمت پایین، سبک بودن و همچنین مقاومت بالایی که دارند بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته اند. قاب عکس پلاستیکی مناسب برای مناطقی که دارای رطوبت هستند می باشد.

6.      قاب عکس شیشه ای

قاب عکس های شیشه ای در دسته قاب های مدرن قرار می گیرند. استفاده آنها در مکانهای مدرن به شدت پیشنهاد می شود. این قاب ها می توانند ظاهر بسیار مدرنی را به محیط شما بدهند. از مهم ترین مزیت های قاب های شیشه ای، انطباق آن با هر رنگی است. شما می توانید به راحتی این قاب را با هر نوع رنگ و هارمونی ترکیب کنید. از مزایای قاب های شیشه ای می توان به قیمت مناسب و از معایب آن می توان به شکنندگی آنها اشاره کرد.

چیدمان قاب عکس روی دیوار

عکس ها اکسسوری هایی هستند که یادآور خاطرات خوش گذشته برای ما هستند. استفاده از آنها می تواند طعمی خاص را به فضای ما ببخشند. برای نصب عکس ها روی دیوار نیازی به قاب های هم اندازه نیست. شما می توانید از ترکیب قاب های غیر یکسان نیز استفاده نمایید. در واقع ااستفاده از قاب های غیر همسان می توانند موجب پویاتر و موثرتر شدن عکس ها شوند. چیدمان قاب عکس نسبت به سلیقه شخصی هر کس متفاوت است.

برخی افراد دوست دارند از قاب های یک اندازه و یک رنگ استفاده کنند، اما برخی نیز از قاب عکس ها با ابعاد و اشکال مختلف استفاده می کنند. همچینین گاهی با استفاده از سلیقه و ایده های جذاب میتوان از ترکیب قاب و شلف دیواری چوبی در دیزاین دیوار منزل استفاده کرد.

دکمه بازگشت به بالا