اقتصادی

امضای اولین تفاهم‌نامه فروش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در خوزستان

مجله زنده خبری/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: اولین قرارداد فروش پساب تصفیه خانه بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان منعقد شد.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت وگو با مجله زنده خبری، با اشاره به اینکه بازیافت آب از طریق تصفیه آب یکی از راه های صرفه جویی در منابع آب است، اظهار کرد: پساب تصفیه شده منفعت اقتصادی بسیار زیادی برای بخش صنعت دارد و صنایع بزرگ باید برای مشارکت پیشقدم شوند. در پروژه های فاضلاب و آبرسانی

وی با اشاره به اینکه بازیافت آب صنعتی و استفاده مجدد از پساب یکی از وظایف وزارت نیرو است، افزود: در استان خوزستان 5 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، بندر امام، ماهشهر و شادگان در حال ساخت است. و در حال حاضر قراردادی 25 ساله بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان برای استفاده مجدد از تصفیه خانه فاضلاب منعقد شده است.

کرمی نژاد تصریح کرد: بر اساس این قرارداد اولین پساب تصفیه خانه شادگان با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در روز در فاز اول در اختیار صنایع فولاد شادگان قرار می گیرد.

مدیرعامل آبفا خوزستان تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده با تکمیل مراحل ساخت تصفیه خانه های بندر امام، ماهشهر، آبادان و خرمشهر، 500 هزار متر مکعب فاضلاب را در شبانه روز بازیافت کنیم و در اختیار صنعت و صنعت قرار دهیم. کشاورزی.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده از جمله شهر اهواز می توان یک میلیون متر مکعب پساب شهری را در شبانه روز بازیافت کرد و وارد چرخه صنعتی و کشاورزی استان خوزستان کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا