سلامت و تندرستی

بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران/ضرورت آمادگی بهداشتی و درمانی در ایلام

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه برآورد می شود بیشترین زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین المللی مهران وارد شوند، بر آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: شرایط استان ایلام برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی مناسب است.

به گزارش مجله زنده خبری، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن قدردانی از زحمات افسران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خدمت رسانی به مردم و همچنین راه اندازی بیمارستان رازی گفت: این برای دومین بار است. در یک ماه اخیر که به استان ایلام سفر می کنم و اهمیت این موضوع.” دلیلش دو بود. دلیل اول؛ ایلام یکی از استان های با پتانسیل بالاست که برای پیشرفت تلاش زیادی می کند و باید تلاش کنیم. برای دستیابی به عدالت و تعالی در نظام سلامت، استان‌های با پتانسیل بالا از ظرفیت‌های بالقوه خود استفاده کنند دومین دلیل برگزاری مراسم اربعین حسینی در استان ایلام است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه برآورد می شود بیشترین زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین المللی مهران وارد شوند، بر آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: شرایط استان ایلام برای پذیرایی از زائران در اربعین حسینی مناسب است، البته باید توجه ویژه ای داشت تا در این ایام آمادگی بیشتری برای حوادث احتمالی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر جاسم محمدی سرپرست این دانشگاه نیز حضور یک ماهه معاون درمان وزارت بهداشت در استان ایلام را نشان از توجه ویژه وی به مناطق محروم عنوان کرد. مانند عیلام.

دکتر محمدی افزود: تلاش همکاران ما در حوزه درمان دانشگاهی این است که اعزام بیماران به استان های ثروتمند و مرکز کشور را به حداقل برسانیم که این امر نیازمند نیروی انسانی توانمند و تجهیزات و امکانات مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام با توجه به اینکه در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد نیازمند توجه ویژه مسئولان وزارت بهداشت است. امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت بتوانیم خدمات مناسبی را به زائران ارائه دهیم.

وی گفت: زیرساخت هایی مانند آنژیوگرافی در استان ایلام وجود دارد و با حمایت مسئولان وزارت بهداشت و تخصیص امکانات و تجهیزات مربوطه می توانیم خدمات مناسبی را به جامعه هدف ارائه کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا