اقتصادی

برای مردمی کردن اقتصاد، بخش تعاون از بخش خصوصی ارجح تر است

مجله زنده خبری/مرکزی استاندار مرکزی گفت: برای رونق اقتصاد قطعا بخش تعاونی بر بخش خصوصی ارجحیت دارد.

در 21 شهریور 1401 در هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر و چهاردهمین مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان مرکزی، دکتر فرزاد محلس الائمه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد درمان کشور. مشکلات تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مبتنی بر دانش و اقتصاد مردمی از ارکان تحقق آن اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در حوزه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی تحولات مثبتی رخ داده است، هرچند سهم استان مرکزی از تعداد شرکت های دانش بنیان سهم خوبی نیست، اما در مجموع کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت خوبی داشت.

مخلص الائمه تصریح کرد: برای ارتقای اقتصاد، بخش تعاونی بر بخش خصوصی ارجحیت دارد و نقش موثری در ثبات اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه تعاونی هنوز نتوانسته قشر زیادی از مردم و جامعه را در اقتصاد کشور دخیل کند، گفت: هر زمان در کشور ناکارآمدی وجود داشته باشد مقصر اصلی ساختار است. ما شاهد تشکیل، انحلال و ادغام بخش تعاونی با کار و مراقبت اجتماعی بوده ایم و به طور کلی تعاونی در وزارت کار برجسته نیست.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه باید به بخش تعاون به عنوان عامل پویای اقتصاد ملی در کشور نگاه شود، ایجاد معاونت در وزارتخانه ها را راهکاری برای تحرک بخش تعاونی دانست و گفت: ساختاری در بخش تعاونی وجود ندارد. بخش تعاونی کشوری حامی بخش تعاونی است و امیدواریم با اصلاح ساختار در این حوزه رشد و شکوفایی در بخش تعاون داشته باشیم و سند تحول بخش تعاون اجرایی شود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی آمادگی دارد بسیاری از فعالیت ها را به بخش تعاونی واگذار کند و باید تعاونی ها و استان همکاری کنند.

13 شرکت تعاونی در استان مرکزی ایجاد شده است

به گزارش مجله زنده خبری، در این آیین مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه هفته تعاون ارزش های مشارکت و وحدت و مسئولیت اجتماعی را احیا می کند، اظهار کرد: تعداد شرکت های تعاونی ثبت شده است. در سامانه بهترین تعاونی های استان 124 تعاونی وجود دارد که نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

جمشید امید افزود: تعداد کارآفرینان ثبت نام شده در انجمن کارآفرینان برتر با 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 102 نفر رسید.

وی با بیان اینکه 13 تعاونی و 5 کارآفرین با بررسی و ارزیابی عنوان برترین های استان را کسب کردند و شایسته تقدیر شدند، گفت: در هفته تعاون سال 1401، 13 تعاونی با 958 عضو با سرمایه گذاری 1790 میلیاردی اداره شد. ریال برای 351 نفر شغل ایجاد کردند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی 8 هزار و 562 تعاونی دارد، گفت: از این تعداد 661 تعاونی تعطیل، 2 هزار و 361 تعاونی فعال، 2 هزار و 416 تعاونی غیرفعال و 424 تعاونی غیر فعال هستند. تعاونی های سرمایه دارای 998 هزار و 253 عضو هستند که برای 22 هزار و 426 نفر شغل ایجاد کرده اند.

در این مراسم عبدالله کاظمی نماینده تعاونی های استان و خلیلی رئیس اتحادیه کارفرمایان استان سوالات و مشکلاتی را در حوزه تعاونی ها مطرح کردند و در نهایت از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان تقدیر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا