سلامت و تندرستی

تخریب ۷۲ آمبولانس و مصدومیت شماری از کارشناسان اورژانس در حوادث اخیر

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کشور با کمبود آمبولانس مواجه است، از تخریب ۷۲ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی امروز (14 مهرماه) در حاشیه بازدید از بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) مشهد از نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کارکنان این بیمارستان به بیماران و در حاشیه عیادت یک مدافع حراست بازدید کرد. بستری در بیمارستان تاکید کرد: نگهبان به دلیل سوختگی شدید ناشی از آتش سوزی بنزین در بیمارستان بستری شد.

وی بیان کرد: بهورزان برحسب وظیفه ذاتی خود از هیچ تلاشی برای بازپروری وی و سایر مصدومان حوادث اخیر دریغ نکردند و امیدواریم با دعای خیر مردم این مصدوم هر چه زودتر از بیمارستان مرخص شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تأسف بیان کرد: این روزها شاهد هستیم که مصدومان حوادث اخیر به بیمارستان ها مراجعه می کنند و کارکنان ما موظف به رسیدگی به همه بیماران هستند.

وی با اشاره به حملات شورشیان به آمبولانس ها در حوادث اخیر گفت: حمله شورشیان به آمبولانس ها مایه تاسف است. چرا که آمبولانس ها وظیفه دارند مجروحان را به مراکز درمانی منتقل کنند و زمانی که آمبولانس ها آتش می گیرند یا مورد حمله قرار می گیرند از انجام آن دست می کشند.

عین اللهی تاکید کرد: آمبولانس وظیفه دارد هر مجروح را به بیمارستان منتقل کند و حمله به آمبولانس ها نشان می دهد که فتنه گران حتی به خودشان هم رحم نمی کنند.
وی ادامه داد: حتی در میدان جنگ هم وقتی فردی لباس سفید به تن می کند هیچ کس به او حمله نمی کند اما در اغتشاشات اخیر شاهد مجروح شدن تعدادی از کارشناسان اورژانس در تهران، مشهد، بجنورد و… بودیم.

وزیر بهداشت گفت: عوامل اورژانس ما با وجود همه خطرات در صحنه هستند و به وظایف ذاتی خود عمل می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا