اجتماعی

دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شد/ کنکور سالی ۲ مرتبه برگزار می‌شود

مجله زنده خبری/کرمانشاه رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش از حذف رشته های عمومی از کنکور سراسری خبر داد.

دکتر محسن زارعی امشب (31 شهریور) در مراسم تجلیل از برترین های کنکور سراسری استان کرمانشاه با تشریح تغییراتی که در نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال آینده به وجود آمده است، اظهار داشت: یکی از تغییرات مهم در این زمینه است. اتفاقاتی که در نحوه برگزاری کنکور سراسری رخ داده است این است که از سال آینده سهم پرونده های آموزشی در کنکور سراسری افزایش می یابد و به 40 درصد می رسد.

زارعی افزود: از سال آینده کنکور سراسری دو بار در سال برگزار می شود و نتایج به مدت دو سال برای متقاضیان حفظ می شود.

رئیس مرکز نظارت و سنجش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش در خصوص حذف دروس عمومی از کنکور سراسری گفت: این موضوع به معنای حذف سهم دروس عمومی نیست و سهم آنها در سوابق تحصیلی لحاظ می شود. .

زارعی تاکید کرد: حذف دروس عمومی از کنکور سراسری برای توجه بیشتر به مطالعه عمیق این دروس انجام شد.

زارعی همچنین برگزاری کنکور سراسری به سبک قبلی را باعث می شد تا دانش آموزان کمتر به مطالعات عمیق توجه کنند و گفت: برگزاری کنکور سراسری در الگوی قبلی باعث می شد که دانش آموزان کمتر به دروس توجه کنند و بیشتر در کلاس های کنکور شرکت کنند. به آزمون بروید که بر کیفیت آموزش تأثیر می گذارد.

وی همچنین با اشاره به شایعات موجود در فضای مجازی مبنی بر درصد بالای قبولی دانش آموزان مدارس غیردولتی در کنکور سراسری گفت: اخیراً در فضای مجازی ادعا شده است که 77.5 درصد از رتبه های زیر 3000 کنکور سراسری امسال هستند. آنها در مدارس غیر دولتی از جمله مدارس تیزهوشان تحصیل کردند، در حالی که مدارس تیزهوشان زیرمجموعه مدارس دولتی هستند.

وی تاکید کرد: شناسایی و پرورش بهترین استعدادها نه تنها ظلم نیست، بلکه عدالت است.

وی همچنین با اشاره به توجه بیشتر دانش آموزان و خانواده ها به تحصیل در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی از خانواده ها خواست آرزوهای از دست رفته خود را در فرزندان خود جستجو نکنند و اجازه دهند فرزندان بر استعدادهای خود بسازند. و علایق آنها را مطالعه کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا