اجتماعی

فعالیت‌های قرآنی با جدیت پیگیری می‌شود

مجله زنده خبری/گیلان مدیرکل قرآن، اقامه نماز و اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، فعالیت های قرآن با جدیت دنبال می شود، گفت: این الگوی یادگیری حفظ قرآن است. که در گیلان انجام می شود صادر شود.

میکائیل باقری امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی گیلان که در مجتمع فرهنگی روستای ساحلی انزلی برگزار شد، گفت: از زحمات تمامی مربیان، معلمان و مدیرانی که این کار را انجام ندادند، گفت: اجازه دهید فعالیت های قرآن در دوران کرونا کم رنگ شود و حتی خودشان در حوزه های چهار نفری شرکت کردند و درخشیدند، ممنون.

وی با بیان اینکه با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد فعالیت های قرآنی با جدیت دنبال می شود، تصریح کرد: گیلان همواره یکی از استان هایی است که در حوزه قرآن کارهای ویژه ای انجام می دهد و همواره در پرورش حافظان قرآن سرآمد بوده است. گیلانی در مسابقات بین المللی قرآن شرکت کرده که افتخار بزرگی است.

باقری ادامه داد: این الگوی آموزش حفظ قرآن که در گیلان در حال انجام است باید صادر شود. هر حافظ قرآن باید حداقل هشت حافظ قرآن مانند خود را که ثابت هستند پرورش دهد و تربیت کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالان قرآنی اگر فکر می کنید مرحله ای که در آن قرار دارید جای مناسبی است، تردید نکنید و با قدرت ادامه دهید زیرا دشمن می خواهد ما را در اقلیت قرار دهد. پس به این حملات توجه نکنید، این کار را انجام دهید زیرا یکی از تاکتیک های دشمن این است که به ما نشان دهد ما اقلیت نیستیم.

وی ادامه داد: شاهد باشیم که هر روز بر تعداد حافظان و حافظان قرآن افزوده می شود. اگر قرآن را بخوانیم و حفظ کنیم اما عمل نکنیم فایده ای ندارد. صفا و توکل و ایمان قلبی موجب استقامت است پس نباید از مسیر قرآن منحرف شویم.

علم قرآن بهترین علم است

محمد فائزی نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری به قرآن و معارف دینی نیازمندیم. هر چه عوامل انحرافی بیشتر شود، نیاز به هدایت الهی بیشتر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در مدتی که از نزول قرآن می گذرد، این کتاب آسمانی ریسمان محکم الهی بوده که در تقرب انسانیت و انسان به خدا نقش داشته است، افزود: این کتاب آسمانی، ریسمان محکم الهی بوده است. در عصر حاضر که عصر آشوب و ناآرامی است، فضای مجازی به دشمن بشریت و فطرت انسان تبدیل شده است که از این ابزار برای فریب نسل جوان استفاده می کنند، بنابراین برای مقابله با این آسیب، پایه ای قوی تر از قرآن نمی بینیم.

فیضی بیان کرد: قرآن انسان را متحول می کند و کسانی که دور قرآن جمع می شوند محفوظ و هدایت می شوند و به اندازه ای که خویشاوندی ایجاد می شود، شخص بیشتر محفوظ می ماند.

وی با بیان اینکه قرآن همواره در متن آموزه های دینی بوده است، تصریح کرد: توجه جدی به این است که قرآن و آموزه های قرآنی با جدیت دنبال شود تا بتوانیم بگوییم که داریم. تمام تلاش خود را در محضر قرآن انجام داد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در نظام آموزش و پرورش 12 سال قرآن به عنوان کتاب درسی داریم. بیایید در مسیر درک این علم مفید برویم و در عمر کوتاه خود بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه علوم قرآنی بهترین علم مفید است، خاطرنشان کرد: در نظام برنامه ریزی باید به قرآن نزدیک شد و قرآن و معارف دینی را وارد زندگی تحصیلی دانش آموزان کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا