اجتماعی

اعلام شهریه مدارس غیردولتی در روز دوشنبه/جزییاتی از فعالیت مدارس بین‌المللی TIS در ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه آموزش مدارس غیردولتی را از روز دوشنبه به طور رسمی اعلام می کنیم، گفت: امسال. درصد آموزشی که باید با عملکرد مدرسه مرتبط باشد.

احمد محمودزاده در گفت وگو با مجله زنده خبری، وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ایرانی در راستای تبادل فرهنگی و عمدتاً در حوزه انتقال علم و مفهوم فعالیت می کند، گفت: در این راستا مدارسی در خارج از کشور داریم و سایر کشورها نیز در ایران فعالیت می کنند.

وی افزود: این مدارس اگر دولتی هستند توسط مرکز روابط بین الملل اداره می شوند و اگر غیردولتی باشند توسط سازمان مردم نهاد مدارس اداره می شوند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت مدارس غیردولتی خارجی و بین المللی گفت: 11 مدرسه بین المللی به نام TIS در کشور داریم که به دانش آموزان علاقه مند برای تحصیل کمک می کند. . ما سه مدرسه TIS در خارج از کشور داریم، 28 مدرسه با سیستم آموزشی کشورهای دیگر یا همان شهروندان، 5 مدرسه در خارج از کشور با آموزش از راه دور و 11 مدرسه غیردولتی داریم.

محمودزاده افزود: در مدارس TIS برخی دروس با نظام آموزشی عادی ما در کشور متفاوت است که البته مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است و معمولا به افرادی داده می شود که تابعیت جمهوری اسلامی دارند. در این مدارس دانش‌آموزانی که علاقه دارند یا والدینشان در خارج از کشور هستند، از جمله سفیران و برخی مشاغل دیگر، تحصیل می‌کنند.

وی افزود: پس از وقفه ای که در گذشته داشتیم، مجوز این مدارس را مجدداً صادر کردیم و اقدامات لازم برای مجوز هشت مدرسه بین المللی خارج از کشور و دو مدرسه ملی در حال انجام است. همچنین در حال برنامه ریزی برای ایجاد مدارس در مناطق آزاد هستیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه برندها و تجهیزات لازم را در اختیار داریم و خانواده ها نیازی به فریب هیچ ترفند تبلیغاتی به ویژه در فضای مجازی ندارند، گفت: زبان های مختلف آموزش داده می شود. . به خانواده ها توصیه می کنم از همین امکانات در کشور استفاده کنند و در استفاده از این مراکز و مدارس با سازمان ما هماهنگی لازم را داشته باشند. امیدواریم خانواده ها فریب تبلیغات را نخورند.

به گفته وی، تا امروز مجوزی برای این نوع موسسات، مدارس و آزمون ها نداشته ایم.

محمودزاده با اعلام اینکه روز دوشنبه آموزش مدارس غیردولتی را به صورت رسمی اعلام می کنیم، گفت: امسال 35 امتیاز برای تعیین آموزش بر اساس الگوی آموزش به فعالیت های فرهنگی و آموزشی اختصاص داده شده است. درصد آموزشی که باید با عملکرد مدرسه مرتبط باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا