اجتماعی

مسئولان نسبت به انتقادات گوش شنوا داشته و به اصلاح امور بپردازند/ مسأله حجاب از احکام ضروری اسلام است

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به آخرین اتفاقات کشور؛

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از هیئت تقلید قم با صدور بیانیه‌ای به ناآرامی‌های اخیر واکنش نشان داد و با تاکید بر حق اعتراض مردم به‌ویژه جوانان، رسیدگی به قانون‌گرایی و سوء استفاده دشمنان، از مسئولان خواست به این ناآرامی‌های اخیر گوش فرا دهند. انتقاد کنید و مسائل را اصلاح کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم با صدور بیانیه ای به ناآرامی های اخیر واکنش نشان داد و بر حق اعتراض مردم به ویژه جوانان بر لزوم توجه به قانونمندی و قانونمندی تاکید کرد. وی در برخورد با دشمنان از مسئولان خواست تا به انتقادات گوش فرا دهند و اوضاع را اصلاح کنند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سلام بر تو ای رسول خدا یا پیامبر رحمت

در روزهای اخیر که مردم شریف ایران درگیر مشکلات و فشارهای اقتصادی بوده اند، وقوع یک اتفاق باعث نگرانی عده ای و مایه اعتراض و انتقاد شده است.

در این میان دشمنان و اشرار با همراهی عده ای فریب خورده با سوء استفاده از احساسات جوانان، مسیر اعتراضات را منحرف کردند و مقدسات را هتک حرمت کردند، به نوامی هتک حرمت کردند، اموال را تخریب کردند و خون بی گناهان را ریختند و اسلام، امنیت و امنیت را هدف قرار دادند. آرامش مردم اما مردم متدین و فهمیده با حضور آگاهانه خود مانند همیشه تخیل خام دشمنان را شکست دادند.

در این جا لازم می دانم به توصیه و نصیحت پدرانه اشاره کنم:

1-انتقاد و اعتراض حق مردم به ویژه جوانان است و با وجود مشکلات و کاستی ها، اگر انتقادی به عملکرد مسئولین و یا نحوه اجرای برخی قوانین وجود دارد، باید به صورت #قانونی انجام شود. در موارد دیگر، و با حفظ نظم و انضباط به گونه ای که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد. و لازم است کارکنان به این انتقادات گوش دهند و موارد را اصلاح کنند.

2- فضای مجازی آزاد و بدون انضباط ابزار خطرناکی برای برهم زدن آرامش فکری و امنیت اخلاقی و اجتماعی است و علیرغم فواید فراوانی که دارد، مضرات آن گریبانگیر همه آحاد مردم می شود، از این رو لازم است مسئولان برای ساماندهی آن تدابیری بیندیشند. مردم دلسوز همچنین با افزایش آگاهی، مراقب باشند تا علاوه بر منافع، خود و خانواده هایشان از آسیب در امان باشند.

3- لازم است همه مسئولان با شفاف سازی فضا، اطلاع رسانی به موقع و بیان خدمات و فرصت ها علاوه بر اشتباهات و کاستی ها، از فرصت دروغگویان و انتقام جویان استفاده کرده و اعتماد مردم را که یکی از مواردی است، جلب کنند. بالاترین پشتیبانی

چهارم: مسئله حجاب یکی از احکام مهم و ضروری دین مبین اسلام است که فواید و برکات فراوانی برای جامعه و افراد آن دارد و زنان و دختران جامعه اسلامی ما نیز به آن توجه دارند، البته. اجرای آن در سطح جامعه مستلزم فرهنگ‌پذیری عمیق، فراگیر و متعاقب آن است، درست است و اگر برخی تصمیم‌ها یا رفتارها در این راستا مناسب نیست، باید اصلاح شود.

پنجم: نیروی انتظامی حافظ امنیت و آرامش جامعه است و تضعیف آن یکی از خطرناک ترین اهداف دشمن برای تهدید موجودیت ایران اسلامی است.

ششم: قوه قضائیه به دور از سروصدا و نگاه به همه جوانب، رسیدگی به حوادث اخیر و برخورد قانونی با مقصران در هر پست و مقام و موقعیت اجتماعی و اطلاع رسانی به مردم شریف.

هفتم: عموم مردم عزیز بدانند که این امت و کشور و نظام جمهوری اسلامی با فرهنگ اصیل و استوار خود در معرض کینه توطئه و تهاجم سراسری دشمنان و منافقین قرار دارند و تا رسیدن به نقطه پیروزی و پیروزی با غلبه بر نقشه های آنان، این دشمنی ها ادامه خواهد داشت و همچون گذشته، استقامت در کنار تلاش برای پیشرفت و تقویت کشور، ضامن این پیروزی است. مسئولان به عنوان خادمان مردم برای تسهیل این مسیر و ارائه آسایش و رفع مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

در پایان با خضوع از درگاه خداوند متعال، عزت اسلام و ملت شریف و فداکار ایران و مسلمانان جهان و علو درجات شهدا و جان باختگان حوادث اخیر را مسالت دارم. برای خانواده هایشان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند منان مسئلت دارم.

هفته گذشته همزمان با برخی اعتراضات و انتقادات مردمی، عده ای نیز به بهانه درگذشت خانم مهسا امینی در برخی از شهرهای کشور در خیابان ها تجمع کردند و به اموال عمومی آسیب رساندند و به مقدسات اسلامی توهین کردند.

پس از هتک حرمت به قرآن و مقدسات اسلامی توسط شورشیان و پس از فراخوان هیئات مذهبی برای تجمع و راهپیمایی در محکومیت این اقدام به نام اجتماع بزرگ امت رسول الله، این مراسم امروز در چندین استان کشور و مردم اقدامات شورشیان را محکوم کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا