بین المللی

وزیر خارجه امارات با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد+عکس

به گزارش خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری، عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات عصر امروز (پنجشنبه) با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های یهودی، دو طرف در دفتر رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

رئیس رژیم صهیونیستی با انتشار عکس هایی در حساب کاربری خود در رابطه با این دیدار نوشت: امروز با آغوش باز از شاهزاده شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات استقبال می کنیم.

وی افزود: ما خوشحالیم که سفر جناب عالی به اسرائیل را دو سال پس از امضای معاهده تاریخی ابراهیم جشن می گیریم.

عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات شب گذشته برای اولین بار در سفری رسمی وارد تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، این سفر چند روزه خواهد بود و انتظار می رود بن زاید در مراسم دومین سالگرد امضای توافق سازش موسوم به توافق ابراهیم بین امارات و رژیم صهیونیستی شرکت کند.

امضای توافق عادی سازی بین امارات و رژیم صهیونیستی با میانجی گری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سپتامبر 2020 صورت گرفت و پس از این توافق، بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند.

امیر هایک، سفیر رژیم صهیونیستی در امارات نیز دوم شهریورماه سال جاری گفته بود که سفارت این رژیم به مقر دائمی آن در ابوظبی منتقل شده است.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به مقر دائمی در ابوظبی افزود: پس از این کار سخت، اکنون سربلند، خوشحال و هیجان زده هستیم.

انتهای پیام/صفحه




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا