اجتماعی

کشف تجهیزات نظامی از خانه‌ای در بلوار مرزداران/ دستگیری ۸ شرور در تهرانسر

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری 8 قلدری در غرب تهران خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، سرهنگ محمد قاسم طرهانی درباره برخی از مهمترین ماموریت های پیشگیرانه پلیس طی شبانه روز گذشته گفت: بامداد دیروز با وقوع درگیری بین دو گروه از راهزنان در محله تهران، این افراد با کمک قمه یکدیگر را مجروح کردند. آنها قبل از رسیدن پلیس از محل متواری شدند. در نتیجه این درگیری دو خودرو نیز منهدم شد.

وی با بیان اینکه این اراذل و اوباش با اخلال در نظم عمومی رعب و وحشت را در بین شهروندان ایجاد کرده اند، گفت: تیم عملیاتی پلیس آگاهی تهرانسر با اقدامات فنی و پلیسی افراد درگیر در این درگیری را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی هشت مجرم که با حاضر در این درگیری دستگیر و طی عملیات جداگانه ای در مخفیگاه خود دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به بازجویی از متهمان دستگیر شده گفت: این متهمان که از اراذل با سابقه بودند به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان و تخریب خودروهای سواری در سطح شهر اعتراف کردند. تحقیقات مقدماتی و آن را قدرتمند اعلام کرد

اجرای طرح تامین اجتماعی در بازار تهران

ترخانی در این خصوص از اجرای طرح تامین اجتماعی و ارتقای سطح امنیت در محلات خبر داد و گفت: این طرح در سطح کل کلانتری ها و کلانتری های اصلی تهران بزرگ و آخرین مرحله در حال اجراست. دیروز در سطح کلانتری بازار و کلانتری مولوی اجرا شد. در اجرای این طرح سارقان، فروشندگان و سارقان اموال مسروقه شناسایی شدند. این افراد در چندین عملیات پلیسی همزمان با هماهنگی مقام قضایی بازداشت و به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی تعداد دستگیر شدگان را 20 نفر اعلام کرد و گفت: 10 سارق، سه سارق، یک نفر زورگیر، سه کوسه قرض الحسنه و سه فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند. 40 معتاد نیز دستگیر شدند.

کشف تجهیزات نظامی از یک خانه

معاون پیشگیری پلیس آگاهی همچنین از دستگیری فردی که اقدام به حمل و نگهداری سلاح و تجهیزات نظامی در منزلی می کرد، خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و نگهداری سلاح و تجهیزات نظامی فردی در بلوار مرزداران، عملیاتی شد. تیم کلانتری 139 مرزداران با اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات و رصد تخصصی این فرد صحت این خبر را مشخص کردند.

وی با بیان اینکه تیم عملیات با هماهنگی مقام قضایی به مخفیگاه متهم اعزام شد، گفت: این فرد در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی در منزلش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. منزل این مرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت و دو قبضه اسلحه کلت، یک قبضه اسلحه شکاری، شش بیسیم دستی، 30 فشنگ، چهار قمه و یک سابر، یک دستبند فلزی و چندین دستور مسافرتی جعلی سازمان های مختلف کشف و ضبط شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این متهم 44 ساله دارای سابقه سرقت و حبس در زندان است، گفت: متهم مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد وی قصد سوء استفاده از این سلاح ها را داشته که اقدام به انجام این کار کرده است. قبل از هر اقدامی موفق نشد و دستگیر شد. با تشکیل پرونده اولیه، این فرد برای ادامه سیر مراحل کیفری روانه دادسرا شد.

دستگیری سارقان منزل

ترخانی همچنین از دستگیری سارقان منزل در جریان سرقت در منطقه مرزداران خبر داد و گفت: سارقان اقدام به سرقت از خودروی پلاک مسروقه دیگری کردند. رسیدگی به این پرونده با گشت زنی تیم عملیاتی کلانتری 139 مرزداران آغاز شد، این تیم در محدوده بلوار مرزداران به گشت زنی پرداختند. بر اساس اعلام مرکز فوریت های پلیسی، سارقان منزل ۱۱۰ در یکی از خیابان ها شناسایی شدند. این افراد بلافاصله اقداماتی را انجام داده و در آدرس اعلام شده حاضر شدند.

وی افزود: پلیس با حضور در محل، یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ با موتور روشن مشاهده کرد. با توجه به اینکه راننده پراید با یک سرنشین آماده حرکت پشت فرمان بوده، ماموران متوجه شدند که سارقان احتمالا داخل خانه بوده اند. در این خصوص بلافاصله به پلاک خودرو که مشخص شد پلاک خودرو مسروقه است، اشاره کردند. همزمان دو نفر از دیوار یکی از خانه ها به پایین پریدند که بلافاصله پلیس برای دستگیری متهم وارد عمل شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از متهمان موفق به فرار از صحنه شد، گفت: متهم دیگر سوار یک دستگاه خودرو شد و از محل متواری شد که پلیس خودرو را متوقف و سه مظنون را دستگیر کرد.

طرخانی با بیان اینکه متهم بین 30 تا 38 ساله دارای سوابق زیادی از سرقت منزل بوده است، گفت: این افراد در بازجویی به جرم خود مبنی بر سرقت منزل اعتراف کردند. در حال حاضر این افراد به دادسرا معرفی شدند و تحقیقات برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا