اقتصادی

یک میلیارد اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ در کشور تولید می‌شود

مجله زنده خبری/خوزستان رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر به استان خوزستان گفت: برای تامین نیاز چوبی کشور و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، تولید یک میلیارد اصله نهال تا سال 1405 در نظر گرفته شد.

عباسعلی نوبخت امروز در حاشیه سفر به استان خوزستان در حاشیه سفر به استان خوزستان اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی تغییرات ساختاری در تولید نهال در کشور برای امسال در نظر گرفته شده و تولید یک میلیارد نهال تا سال 1405 برنامه ریزی شده است.

به گزارش مجله زنده خبری، وی افزود: بر اساس این برنامه ریزی برای تولید یک میلیارد اصله نهال در سال باید به طور متوسط ​​250 میلیون اصله نهال تولید شود تا در سال 1405 به تولید یک میلیارد نهال برسیم.

نوبخت تصریح کرد: کشور ما نیز مانند سایر کشورهای همسایه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و کشورهای همسایه از جمله پاکستان، عربستان، ترکیه و افغانستان اقدام به تولید نهال کرده اند. برای تامین نیاز کشور و افزایش و توسعه پوشش گیاهی باید نهال مورد نیاز کشور را تولید کنیم.

وی گفت: امروز در سفری که به مناطق مختلف خوزستان داشتیم و بر اساس صحبت های مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، سال آینده حداقل 50 هزار هکتار سطح زیرکشت چوب در استان خوزستان افزایش می یابد.

نوباخت تصریح کرد: تاکنون حدود 220 هزار هکتار از اراضی در راستای کشت الوار در کشور کشت شده و این نهال ها با تمرکز بر تامین نیازهای چوبی صنایع مرتبط با چوب در کشور برنامه ریزی و تولید شده است.

وی افزود: سالانه به حدود 14 میلیون مترمکعب چوب در کشور نیاز داریم و امسال پنج و نیم تا 6 میلیون مترمکعب چوب مورد نیاز صنایع کشور از طریق این زراعت الوار تامین شد و انشاالله در مناطق مختلف استان با توجه به وضعیت مناسب رودخانه کارون از نظر آبدهی باید مناطقی را که ممکن است سالها با مطالعات مدیریتی و کارشناسی بلااستفاده بوده اند به سمت کشت الوار و سایر نیازهای کشاورزی مورد نیاز کشور سوق دهیم. .

نوبخت گفت: ایران از 13 منطقه جهان 11 منطقه را دارد و از نظر کارشناسی ظرفیت بالایی دارد. ما باید از این ظرفیت ها برای رفع نیازهای کشور در بخش کشاورزی اعم از نیاز به چوب و تامین امنیت غذایی کشور استفاده کنیم و در زمینه تولید چوب نسبت به گذشته ارتقای کمی و کیفی داشته باشیم. سال ها.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به بازدید از نهالستان چوب شرکت نوین چوب خوزستان گفت: از این حوزه بسیار راضی هستم و پیشتاز این حوزه در زمینه مواد اولیه پیشرو توانمندی است. تولید برای صنعت چوب کشور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا