آب‌نبات‌های هالووین با طعم مواد مخدر در آمریکا

جوئل بست، استاد جامعه‌شناسی و عدالت کیفری در دانشگاه دلاور که هر سال در مورد ترفندهای مواد مخدر هالووین با رسانه‌ها صحبت می‌کند، گفت که معمولاً دو هفته قبل از تعطیلات درخواست‌هایی برای مصاحبه دریافت می‌کند، اما امسال درخواست‌هایی را در اوایل سپتامبر دریافت کرد. .

آب‌نبات‌های هالووین با طعم مواد مخدر در آمریکا

به گزارش Clear، فنتانیل رنگین کمان با هشدارهایی مبنی بر اینکه این داروی رنگارنگ “برای کودکان و بزرگسالان مانند آب نبات به نظر می رسد” به آخرین نگرانی برای برخی از آمریکایی ها تبدیل شده است.

دکتر بست افزود که وقتی رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، در مصاحبه ای با فاکس نیوز در ماه سپتامبر گفت که والدین نگران این هستند که آیا قرص های فنتانیل رنگین کمان در سبدهای هالووین وجود داشته باشد، وحشت ایجاد شد.

دکتر بست هیچ مدرکی دال بر آسیب یا کشته شدن کودکان توسط آب نبات های تقلبی هالووین پیدا نکرده است، به جز زمانی که یک پدر تگزاسی پسرش را با آب نبات هالووین در دهه 1970 مسموم کرد.

دکتر کالب بانتا-گرین، مدیر مرکز مطالعات دارو، اپیدمیولوژی و تحقیقات اجتماعی دانشگاه واشنگتن می گوید: رنگ های پاستیلی واقعی با آب نبات مرتبط هستند.

او گفت: “هدف فروشندگان مواد مخدر به حداکثر رساندن سود است و این کار را نمی توان با دادن رایگان به بچه ها یا درخواست از آنها برای پرداخت در زمانی که احتمالاً پول ندارند، انجام داد.”

بانتا-گرین گفت که در هفته های اخیر، کشف مواد مخدر منجر به کشف فنتانیل رنگین کمان شده است که در ظروف لگو یافت شده است، که تنها نگرانی ها را در مورد هدف قرار گرفتن کودکان افزایش داد.

دیوید هرزبرگ، دانشیار تاریخ در دانشگاه بوفالو که به مطالعه تاریخچه سوء مصرف مواد مخدر در آمریکا می پردازد، افزود که مواد افیونی در چیزهایی مانند جعبه های آب نبات و ظروف اسباب بازی برای تسهیل قاچاق پنهان شده بودند.

در واقع، بانتا-گرین تبدیل وحشت را به گفتگو در میان وحشت و ترس از انتشار فنتانیل رنگین کمانی در هالووین فرصتی برای والدین می داند تا در مورد خطرات فنتانیل رنگین کمانی صحبت کنند – بدون اینکه آنها را سرزنش یا عصبانی کنند.

او گفت: «اگر می‌خواهید با بچه‌هایتان گفت‌وگو کنید، این مکالمات سازنده هستند، اما ترساندن آنها از چیزی که قرار نیست اتفاق بیفتد، سازنده نیست.

هر تعامل بین کودک و فرزندش در مورد سلامتی یک فرصت است و بسیاری از والدین اغلب از این فرصت ها استفاده نمی کنند.

اگر والدین نگرانی هایی دارند، بانتا-گرین پیشنهاد می کند که به بچه ها اجازه دهید فقط آب نبات با نام تجاری بسته بندی شده داشته باشند.

منبع: وب سایت مدیکال اکسپرس

دکمه بازگشت به بالا