اقتصادی

اتحادیه اروپا با تحریم روسیه سود زیادی را به جیب چینی ها واریز کرد

اتحادیه اروپا با تحریم روسیه، سود زیادی را به جیب چینی ها انداخت

به دلیل کاهش تقاضای داخلی، چین گاز طبیعی مایع (LNG) خریداری شده از ایالات متحده را به کشورهای اروپایی که با بحران انرژی مواجه هستند و سودهای کلانی به دست آورده اند، می فروشد.

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که به دلیل کاهش تقاضای داخلی، چین گاز طبیعی مایع (LNG) خریداری شده از آمریکا را به کشورهای اروپایی که با بحران انرژی مواجه هستند و سودهای کلانی به دست می آورند، می فروشد.

شرکت های انرژی چینی با استفاده از خرید ارزان تحت قراردادهای بلندمدت، LNG آمریکا را به اروپا می فروشند و “صدها میلیون دلار از هر محموله” به دست می آورند.

از آنجایی که تقاضای انرژی داخلی چین در ماه های اخیر کاهش یافته است، چین فروش مجدد LNG مازاد بر بازار جهانی را آغاز کرده است و اروپا، ژاپن و کره جنوبی از خریداران اصلی آن هستند.

این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که تعداد کشتی‌های LNG آمریکا که از ژانویه تا آگوست در چین پهلو گرفته‌اند، از 133 کشتی در مدت مشابه سال گذشته به 19 کشتی در مدت مشابه امسال کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، چین که زمانی بزرگترین واردکننده LNG بود، اکنون این محصول را به صورت گسترده صادر می کند.

وال استریت ژورنال با استناد به داده های حمل و نقل نوشت: نه تنها گاز آمریکایی از پکن فروخته می شود، بلکه چین نیز امسال نزدیک به 30 درصد بیشتر گاز از روسیه وارد کرد که با تخفیف قابل توجهی انجام شد.

واردات LNG چین از روسیه در ماه اوت به بالاترین سطح خود در حداقل دو سال گذشته رسید.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد، در ماه سپتامبر، نمایندگان پروژه صادرات ال ان جی ساخالین-2 در خاور دور روسیه چندین محموله را برای تحویل تا دسامبر به چین فروختند که تقریباً نصف قیمت لحظه ای فعلی است.

از آنجایی که عرضه گاز روسیه به اروپا از 40 درصد به 9 درصد کاهش یافت، واردات سوخت فوق خنک اتحادیه اروپا در سال گذشته 60 درصد افزایش یافت، علیرغم اینکه بسیار گرانتر از گاز خط لوله بود.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا