ورزش و نشاط

تاکید امید نوروزی بر ابطال انتخابات هیات کشتی فارس/ تخلفات، متعدد و واضح است

علیرضا مشاور سابق دبیر فدراسیون کشتی بر لزوم لغو انتخابات هیات کشتی استان فارس تاکید کرد و خواستار دخالت وزیر ورزش در این زمینه شد.

به گزارش مجله زنده خبری، امید نوروزی قهرمان اسبق کشتی جهان و المپیک در بیانیه خود که به مجله زنده خبری ارسال شد، برگزاری غیرقانونی انتخابات شورای کشتی استان فارس را برجسته کرد و از لغو آن توسط وزارت ورزش و جوانان دفاع کرد.

پس از برگزاری جلسه انتخابات هیئت کشتی فارس در تاریخ 1401/07/24 که با تخلفات متعدد و عدم توجه مدیرکل ورزش و جوانان فارس به تذکرات شفاهی و کتبی مدیران، مشاوران و ورزشکاران همراه بود، و در نهایت اعتراض و فرجام خواهی نیمی از اعضای جلسه مذکور، وزارت ورزش و جوانان مستقیماً و طی نامه ای محرمانه در تاریخ 18/08/1301 لغو جلسه مذکور را اعلام و خواستار تشکیل مجدد آن توسط کشتی گردید. فدراسیون و همچنین رونوشتی از آن به مدیرکل ورزش و جوانان فارس جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال شد و شواهد نشان می دهد فدراسیون کشتی با محوریت آقای علیرضا دبیر و مدیرکل ورزش و جوانان فارس فارس به دلایل نامعلومی از اجرای حکم انصراف وزارت ورزش خودداری کرد و استان فارس و جامعه کشتی را به حاشیه برد.

این در حالی است که پس از یک هفته کتمان موضوع از فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، نامه مذکور در فضای مجازی دست به دست شد و جالب اینکه جناب آقای علیرضا دبیر بلافاصله پس از افکار عمومی به این موضوع واکنش نشان دادند. متوجه ابطال نامه شد و نشان داد و اعلام کرد که تخلفی صورت نگرفته و فدراسیون کشتی بر اساس اساسنامه اتحادیه جهانی فعالیت می کند و مقررات آن با سایر فدراسیون ها متفاوت است و طبق معمول با الفاظ بازی می کند و سعی در گمراهی دارد. اذهان عمومی و برنده شدن زمان، بنابراین شاید او بتواند با ترفندهای معمول خود همه چیز را متفاوت جلوه دهد، اگر بداند که جامعه کشتی بسیار فهمیده است. این بار صحبت از قانون و تخلفات متعدد و واضح است که خوشبختانه قوانین کشور و وزارت ورزش و جوانان در این مورد مشخص و مشخص است.

این قوانینی که شما می گویید کجاست؟ باید بداند جامعه از درک و شعور بسیار بالایی برخوردار است و با این حرف ها به آنها توهین نکند.

چطور شد که فدراسیون کشتی امسال در بیش از 15 استان کشور جلسات مختلفی برگزار کرد و در همه آنها مقررات وزارت ورزش را رعایت کرد اما وقتی به استان فارس رسید اساسنامه اتحادیه جهانی شد. ? این اساسنامه کجاست که فقط او می داند، آیا اتحادیه جهانی در امور داخلی کشورها دخالت می کند؟

یادآور می شوم در آخرین آیین نامه انتخاب رئیس هیئت های ورزشی استان ها که در آذرماه 1400 تهیه و ابلاغ شد، به صراحت عنوان شده است که با صدور این مصوبه کلیه احکام قبلی لغو می شود. بدون اینکه جایی برای بحث و بهانه باقی بگذارد و همه مجامع و انتخابات کشور بر همین اساس برگزار شود و نه چیز دیگر.

دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن در ادامه به مسکوت ماندن نامه لغو مجمع انتخاباتی که در 3 مهرماه امسال توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد، اشاره کرد.

این رفتار غیرحرفه ای در سمت مدیرکل ورزش و جوانان استان و حواشی پروری و ایجاد تشتت در جامعه کشتی فارس و پنهان ماندن از قانون، امکان جهت گیری شخصی با رئیس فدراسیون کشتی را مطابق با قانون افزایش می دهد. خواسته ها و آسیب های شخصی استان فارس. و آسیب جدی به بدنه کشتی قهرمان پرور استان فارس وارد می کند. با توجه به مفاد نامه و دستور ابطال وزارت ورزش و ارسال رونوشت به مدیرکل ورزش و جوانان استان جهت اطلاع و اقدام لازم، متاسفانه مدیرکل ورزش فارس به جای اخذ اقدام لازم، شروع به برکناری مدیران هیئت های کشتی شهرستان های معترض و همچنین سایر اعضای مجمعی که در جلسه انتخابات حضور نداشتند و در ادامه دستور شکستن درب هیئت مدیره با حضور نمایندگان مجمع عمومی را صادر کردند. مدیریت و اعضای جدید هیأت کشتی نیز تخلف قانونی است زیرا اداره کل ورزش و جوانان همچنان از محمد موسایی است رئیس قبلی هیأت کشتی استان هیچ تغییر و تحولی انجام نداده است در حالی که محمد موسایی سه بار ارسال کرده بود. با نامه ای رسمی از آنها خواست تا در خصوص تغییرات و تحولات و مدیریت ماه ها از آن به بعد اقدامات عاجل انجام دهند می گفت جواب منطقی بفرستید و بسیاری از اموال شخصی او باقی مانده است که به آکادمی کشتی اهدا کرده و جزو اموال تیم کشتی محسوب نمی شود.

عدم حضور نفرات قبلی در زمان واگذاری تیم به نفر جدید و عدم مدیریت طرفین کشتی نقطه منفی رکورد کشتی کشور با محوریت علیرضا دبیر و ورزش استان فارس در خصوص حیدر صفرپور است چرا که طبق گفته طبق قانون و نظر بالاترین مقام (وزارت ورزش و جوانان) جلسه فوق لغو شده و رئیس فدراسیون موظف به برگزاری مجدد جلسه طبق قوانین وزارت ورزش و جوانان می باشد.

جامعه کشتی خواستار مداخله فوری وزیر ورزش و جوانان در برابر تخلف علنی فعلی رئیس فدراسیون کشتی و عدم حاکمیت مدیرکل ورزش و جوانان فارس است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا