اقتصادی

جزئیات فروش آنلاین ارز/ بازار ارز آرام می‌شود

سخنگوی بازار ارز ایران جزئیات فروش آنلاین ارز را اعلام کرد و گفت: با شروع عرضه آنلاین ارز از هیجانات بازار ارز کاسته شده و بازار به آرامش می رسد.

مسعود توکلی در گفت وگو با مجله زنده خبری، درباره راه اندازی سامانه آنلاین بازار ارز اظهار کرد: سامانه آنلاین بازار ارز از ماه ها قبل راه اندازی شد اما با توجه به اینکه در روزهای اخیر صف های مقابل صرافی ها طولانی شده و مردم. نمی دانستم به کدام یک بروم. به بازار سهامی بروید که ساکت تر است. بانک مرکزی از امروز صرافی ها را مکلف کرد بخشی از ظرفیت مبادلاتی خود را از طریق سامانه آنلاین بازار ارز عرضه کنند..

وی افزود: سامانه آنلاین بازار ارز به این صورت عمل می کند: متقاضی وارد سامانه می شود و اطلاعات شخصی خود را وارد می کند و سامانه نزدیک ترین صرافی به محل سکونت آن فرد را نشان می دهد و صرافی نیم ساعت فرصت دارد تا وضعیت را مشخص کند. درخواست متقاضی پس از تعیین تکلیف درخواست، صرافی بازه زمانی دریافت ارز مشتری را از طریق پیامک اعلام می کند.

سخنگوی بازار ارز ادامه داد: برخی صرافی ها در بین مردم شهرت نسبی بیشتری دارند که باعث می شود افراد بیشتری به این صرافی ها مراجعه کنند و در مقابل آنها صف تشکیل شود. در حالی که سایر صرافی ها مشتریان کمتری دارند. این منجر به راه اندازی یک سیستم آنلاین بازار فارکس شد که افراد را بر اساس ظرفیت فارکس هر صرافی هدایت می کند.

وی در پایان عرضه ارز از طریق سامانه آنلاین بازار ارز را در کاهش بار روانی بازار ارز موثر دانست و گفت: این اقدام تا حدودی در کاهش رفتار هیجانی ارز تاثیرگذار خواهد بود. بازار.

به گزارش مجله زنده خبری، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمامی صرافی های عضو بازار ارز ملزم به عرضه ارز از طریق سامانه آنلاین بازار ارز از امروز (شنبه) شدند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، صرافی های عضو بازار معاملات ارز باید اولویت فروش ارز را به متقاضیانی که از طریق سامانه بازار غیرمتشکل معاملات ارز به آدرس اینجانب وارد می شوند، داشته باشند. ice.ir و متعهد به ارائه خدمات در زمان تعیین شده می باشد

همچنین کلیه صرافی های عضو بازار ارز نیز موظفند سایر مشتریان شخصی را جهت خرید ارز به سامانه مذکور معرفی نمایند.

باید بگویم؛ سامانه آنلاین بازار ارز ایران برای تسهیل در فرآیند خرید ارز برای افراد و صرفه جویی در وقت متقاضیان طراحی شده است و متقاضیان خرید ارز پس از ورود به سامانه، اطلاعات هویتی خود را ثبت و درخواست خرید می کنند. بنابراین در صورت واجد شرایط بودن خرید ارز طبق مقررات بانک مرکزی، سامانه فهرستی از نزدیکترین صرافی ها را نمایش می دهد و پس از انتخاب صرافی توسط متقاضی، اطلاعات درخواست به صرافی منتخب ارسال می شود و در صورت انجام صرافی تایید شده، پیامکی با اطلاعات مبادله ارسال می شود و تاریخ و ساعت برای متقاضی ارسال می شود.

در این صورت متقاضی می تواند با همراه داشتن کارت ملی به صرافی مراجعه و ارز مورد نیاز خود را خریداری کند.

بر اساس اعلام بازار یکپارچه ارز، در حال حاضر تنها امکان درخواست سفر و سایر ارز از طریق این سامانه فراهم شده است، اما در آینده نزدیک با همکاری بانک مرکزی و سایر نهادهای مرتبط، این امکان وجود خواهد داشت. درخواست ارز برای مقاصد دیگر مطابق با مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق این سامانه ارائه خواهد شد.

این سامانه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و پنجشنبه از ساعت 8 الی 16 پاسخگوی متقاضیان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا