بین المللی

سخت‌گیری گارد ساحلی ایتالیا با پناهجویان مرد در بندر «سیسیل»

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، در پی برخورد سختگیرانه دولت جدید ایتالیا با پناهجویان، رسانه ها روز یکشنبه گزارش دادند که گارد ساحلی ایتالیا از پیاده شدن پناهجویان مرد از قایق در بندر سیسیل جلوگیری کرد.

سایت “CGTN” به نقل از یک موسسه خیریه نوشت که مقامات ایتالیایی به تنها کودکان و بیماران اجازه خروج از قایق را دادند. کشتی امدادی Geo Barents با پرچم نروژ که توسط پزشکان بدون مرز اداره می شود، همچنین گفت که مقامات ایتالیایی به دنبال افرادی هستند که واجد شرایط تخلیه کشتی از میان 572 نجات یافته هستند. سایر کشتی ها نیز مجاز به پهلوگیری در ایتالیا نیستند.

منابع نزدیک به ماتئو سالوینی وزیر حمل و نقل ایتالیا گفتند که کشتی Geo Barents فقط اجازه ورود موقت را داشت. این منابع گفتند: «کسانی که در کشتی باقی می مانند، کمک های لازم را برای خروج از آب های ایتالیا دریافت خواهند کرد.

دولت جدید جناح راست ایتالیا که ماه گذشته سوگند یاد کرد، متعهد شده است که با قایق های مهاجرانی که قصد عبور از شمال آفریقا به اروپا را داشتند، سرکوب کند. طبق آمار وزارت کشور ایتالیا در سال جاری بیش از 87 هزار نفر به این کشور آمده اند.

انریکو لتا، رهبر حزب اصلی اپوزیسیون در توییتی دولت را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد. او گفت پیانتدوسی باید اقدامات خود را در پارلمان توضیح دهد.

بر اساس این گزارش، موضع اتخاذ شده توسط جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، بازگشت به موضع ضد سازمان های غیردولتی اتخاذ شده در سال های 2018 و 2019 را نشان می دهد.

گروه های امدادی که از مهاجران نجات یافته در چهار کشتی در مدیترانه مرکزی مراقبت می کنند، هشدار را در مورد بدتر شدن وضعیت، از جمله افرادی که در سرما روی زمین می خوابند، به صدا درآورده اند. یک موسسه خیریه آلمانی اعلام کرد که کشتی این گروه در خطر است و 95 نفر نجات یافتند که نیمی از آنها زن و کودک بودند.

انتهای پیام/.




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا