اقتصادی

صنایع آب‌بر مکلفند آب مصرفی خود را تامین کنند

مجله زنده خبری/خوزستان استاندار خوزستان گفت: قابل قبول نیست که آب شرب مردم در اختیار صنعت قرار گیرد. در این راستا صنایعی که نزدیک به سواحل و دریا هستند موظفند آب مورد نیاز صنعت خود را از طریق آب دریا تامین کنند. همچنین برخی از صنایع دیگر ممکن است از فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی امروز سه شنبه 26 آبان ماه به ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان برگزار شد.

در این جلسه در خصوص سازگاری با کم آبی در نهادهایی مانند جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب بحث و تبادل نظر شد و مسئولان این نهادها برنامه های اجرایی خود را بیان کردند. در این راستا برنامه اجرایی سازمان جهاد کشاورزی شامل 10 محور بود که 5 محور آن ساختاری و 5 محور مابقی مربوط به مسائل فنی و کشت بود.

استاندار خوزستان در ابتدای این جلسه با اشاره به برنامه اجرایی سازمان جهاد کشاورزی گفت: برنامه کشت پاییزه با توجه به محورهای ذکر شده سند سازگاری با کم آبی قابل اجراست. حوضه رودخانه استان بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به استان.

در زیر به سند سازگاری کم آبی در منطقه عملیاتی آبفا 14 محور پرداخته شد و استاندار خوزستان بر هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه ها مطابق با سند سازگاری با کم آبی تاکید کرد.

خلیلیان با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو بیان کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه کاشت امسال را نیز مانند سال های گذشته به پایان برسانیم و کشاورزان عزیز استان نیز درآمد خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عمده صنایع مصرف کننده آب در استان ملزم به تامین آب خود هستند، گفت: تامین آب شرب مردم در اختیار صنایع قابل قبول نیست. در این راستا صنایعی که نزدیک به سواحل و دریا هستند موظفند آب مورد نیاز صنعت خود را از طریق آب دریا تامین کنند. همچنین برخی از صنایع دیگر ممکن است از فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برخی از صنایع برنامه های خود را برای احداث تاسیسات تصفیه فاضلاب ارائه کرده اند تا آب حاصله برای صنعت و کشاورزی مصرف شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا