اجتماعیبرترینهای کسب و کار

علت تفاوت قیمت کف سابی سنگ

کفسابی بتن و نکات آن

کفسابی بتن باعث یکدست شدن سطح بتن و از بین بردن تمامی کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی مانند چسب و گازوئیل خواهد شد. با استفاده از این روش شما می‌توانید به دو طریق خشک یا تر کفسابی را انجام دهید. اگر کفپوش بتنی شما دارای سنگدانه‌های ریزی است کفسابی آن به راحتی با قیمت ناچیزی تمام می‌شود؛ اما چنانچه که کفسابی بتن شما دارای سطحی با سنگدان‌های درشت و سخت باشد هنگام عملیات کفسابی ممکن است سنگدانه‌ها از هم جدا شوند. قیمت این نوع کفسابی برحسب نوع بتن، نوع برق مصرفی و متراژ کف محاسبه می‌شود. البته برای سرعت بخشیدن به فرایند کفسابی بتن می‌توانید از دستگاه‌های سه فاز استفاده کنید تا از این طریق در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود.

کفسابی ایتالیایی

در این شیوه از کفسابی که به کفسابی آینه‌ای یا شیشه‌ای هم گفته می‌شود یکی از بهترین و مناسب‌ترین شیوه‌های کفسابی است. علت نامگذاری این نوع کفسابی به دلیل استفاده کردن از لقمه‌های سنگ مرمر است که باعث می‌شود تمامی ناهمواری‌ها و ناصافی‌های سنگ از بین برود و ظاهری درخشان و زیبا داشته باشد. در واقع منظور از لقمه به قطعات کوچک سنگ دستگاه کفسابی گفته می‌شود که به آن متصل است این دستگاه ساخت کشور ایتالیا است به همین منظور به این نام شهرت یافته است.

 بهترین سنگ‌ها برای کفسابی کدامند؟

سنگ‌های مختلفی برای سطوح کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد باید توجه داشته باشید که هر نوع سنگی برای یک مکان و فضای خاصی کاربرد دارد به عنوان مثال شما نمی‌توانید سنگی که برای نمای ساختمان استفاده می‌کنید برای آشپزخانه هم استفاده کنید. در زیر به چند نوع سنگ اشاره می‌کنیم:

  1. سنگ مرمر
  2. سنگ گرانیت
  3. سنگ چینی
  4. سنگ تراورتن

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سنگ مرمر

این نوع سنگ مناسب برای فضاهای پذیرایی، اتاق‌خواب، لابی ساختمان مسکونی، تجاری و اداری است همچنین برای راهروها و راه‌پله‌ها نیز بسیار مناسب است.

2. سنگ گرانیت

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و معیارهای سنگ گرانیت مقاوم بودن آن است که برای مکان‌های شلوغ بسیار مناسب و کاربردی است. از این نوع سنگ‌ها برای کف ساختمان‌ها و واحدهای تجاری و اداری، پارکینگ‌ها و غیره استفاده می‌شود.

 3. سنگ چینی

سنگ کریستال یا چینی که بسیار مقاوم و بادوام است و بهترین نوع سنگ برای کف سرویس بهداشتی، پارکینگ همچنین مناسب برای پذیرایی و نشیمن است.

4. سنگ تراورتن

بیشترین کاربرد این سنگ برای نمای ساختمان است که برای جلوگیری از لغزنده بودن آن به صورت تیشه‌ای استفاده می‌شود

کفسابی گرانیت و هزینه ساب آن

  • گرانیت از محکم ترین سنگ های ساختمان سازی است. سختی این سنگ روی قیمت کفسابی گرانیت آن تاثیر دارد.
    • زیرا تعداد دفعات بیشتری کفسابی می شود.حتی ممکن است 2 برابر سنگ های دیگر ساب زده شود.
    • زمان بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل کف سابی سنگ گرانیت از گران ترین سنگسابی هاست.
    • اما هیچ گرانی ای بی دلیل نیست و این سنگ چندبرابر سنگ های دیگر آینه ای و براق می شود
    • در این عکس نمونه سنگ گرانیت را می بینید. البته رنگ این سنگ میتواند از صورتی تا خاکستری و سیاه متغیر باشد.
    • اگر سنگ را قبلا ساب زده اید. قیمت آن پایین تر است.

قیمت کفسابی پارکت و کفپوش

توجه کنید که پارکت و کفپوش سابیده نمیشوند. منظور از کفسابی پارکت، کفسابی سطح زیر آن است. تا تمامی پستی ها و بلندی ها از بین برود. تا کفپوش یکدست باشد. یکدست بودن کفپوش عمر مفید آن را افزایش می دهد. اگر سطح زیرین ناصاف باشد، کفپوش به مرور آسیب می بیند. بسته به نوع سنگ سابی و نوع کثیفی و مقدار پستی و بلندی، هزینه آن مشخص می شود. در حالت کلی قیمت زیرسازی و کف سابی سنگ برای پارکت و کفپوش از بقیه موارد ارزانتر است. زیرا تنها ناهمواری ها از بین برود کافیست.

قیمت کفسابی پله و راه‌پله

سنگسابی راه پله و پله ها تقریبا مثل بقیه جاهاست. تمام مواردی که گفتیم برای قیمت کفسابی پله هم درست است. تنها نکته مهم در مورد قیمت کف سابی پله و راه پله ، نوع محاسبه آن است. معمولا به صورت تکی و بر حسب تعداد پله حساب می شود. البته کیفیت و نوع ساب انتخابی بر قیمت هر پله تاثیر گذار خواهد بود. شما می توانید بهترین خدمات و سرویس کف ساب با مناسب ترین قیمت از مرکز ما دریافت نمایید.

6 عامل اصلی تاثیر گذار بر قیمت کفسابی چیست؟

 قیمت کفسابی سنگ بر اساس متر مربع حساب می شود. این قیمت بسته به نوع سنگ و سختی آن می تواند متفاوت باشد. پستی بلندی و ناهمواری سنگ ، روش درزگیری ، نوع ساب ، درجه براقی مد نظر برای سنگ ، سابقه کف سابی و … از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساب انواع سنگ هستند. عواملی مثل متراژ محیط و دوری و نزدیکی به شهر و … هم در تعیین قیمت کف سابی سنگ تاثیر دارد. که باعث می شود هزینه نهایی کفسابی ارزان باشد یا گران.اینجا جداگانه هر یک از این عوامل را بررسی می کنیم.

شما هم دنبال کفسابی درجه یک و با قیمت مناسب هستید؟ که کار را به سرعت و بی دغدغه اضافی انجام دهد.اما شرکت ها خدمات درجه یک سنگ سابی را با قیمت بسیار زیاد انجام می دهند. یا سنگ سابی های ارزان قیمت بی کیفیت هستند. و حتی به سنگ ها آسیب همیشگی وارد می کنند. مرکز کفساب مدرن ساب برای این مسئله راه حلی دارد. شما می توانید بسته به بودجه خود یکی از بسته های خدماتی پیشنهادی ما را انتخاب کنید.

ما سعی کرده ایم در پیشنهاداتمان نیاز های تمامی مشتریان را درنظر بگیریم تا با هر بودجه ای بتوانند از داشتن محیطی لوکس و آینه ای لذت ببرند. شما میتوانید با تماس با ما خدمات متناسب با بودجه خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که ما هرگز کیفیت را فدای قیمت نخواهیم کرد. تمام خدمات کفسابی با مواد  و دستگاه های درجه یک انجام می شود. و شما می توانید متد آن را انتخاب کنید… ساب کف سنگ معمولی ، ایتالیایی ، نانوساب و …

1- اولین عامل هزینه کفسابی: روش انتخابی

روش کفسابی و قیمت آن به 4 دسته کلی تقسیم میشود. هر کدام از این موارد مشتریان خاص خود را دارد. از این رو تمامی دستگاه های مورد نیاز برای هر یک از این موارد در مرکز مدرن ساب موجود می باشد.

  • ساب معمولی
  • کف سابی ایتالیایی
  • کفسابی درجه 1 و حرفه ای
  • نانوساب

در اینجا توضیح کوتاهی درباره هرکدام میدهیم:

کف سابی ایتالیایی:

در این نوع کفسابی از مواد و روش های ایتالیایی و با کیفیت بسیار بالا استفاده می گردد. قیمت این نوع از سنگ سابی از معمولی بیشتر بوده. و علت این تفاوت قیمت استفاده از مواد درجه 1 و بهترین کیفیت است.

ساب معمولی

مشتریان این نوع اغلب کارفرمایان گرامی و صاحبان پروژه های بزرگ هستند. که کفسابی ارزان قیمت به شمار می رود. زیرا هزینه آن پایین تر است. زمان انجام آن کمتر است . و البته کیفیت قابل قبولی دارد.

نانوساب

بعد از کفسابی نوعی ماده نانو و ضد آب روی سنگ ها زده می شود. این ماده باعث ماندگاری بیشتر و جرمگیری دیرتر سطح می شود. ضد آب بودن این ماده منجر به ساده تر بودن مراحل تمیز کردن سطح می شود. بسیاری از مشتریان برای آشپزخانه کفسابی نانو استفاده می کنند تا چربی ها به راحتی پاک شود. برخی هم برای پارکینگ و لابی و … از نانو ساب استفاده می کنند.

ساب درجه یک

اگر به دنبال بهترین و باکیفیت ترین نوع کفسابی هستید. ما این متد را به شما پیشنهاد میدهیم. چرا که در این روش طبق تجربه و شناخت استادکار ، بهترین متد انتخاب می شود. و با تعداد دفعات و شماره دستگاه های مناسب در چندین مرحله فرایند کفسابی انجام می شوند. طبیعتا این مورد در مقابل کیفیت بالا ، هزینه بالاتری خواهد داشت.

2- سختی یا نرمی سنگ یکی دیگر از عوامل موثر

نوع سنگ یا همان سختی یا نرمی سنگ بسیار مهم است. سنگ ها را به دو دسته سنگ های نرم و سنگ های سخت تقسیم  می شود. ممکن است این سنگ ها را با عنوان ساب خوری راحت و ساب خوری سخت شنیده باشید.

  • سنگ های نرم: تراورتن، خوی، سنگ های آهکی و … هستند. همانطور که از نام این دسته مشخص است سابخوری این سنگ ها راحت تر بوده در نتیجه پروسه سنگ سابی آنها  به زمان و هزینه کمتری نیاز دارد.
  • سنگ های سخت: مهم ترین سنگی که در این گروه قرار دارد سنگ گرنیت است. این سنگ در حالت طبیعی در اعماق زمین و در دما و فشار بالا ایجاد می شود. در نتیجه جنس آن سخت تر بوده. این سنگ باید در چند مرحله ساب خورده شود. تا صیقلی و براق شود.

3- آیا سنگ مد نظر شما قبلا کف سابی شده است؟

شاید برایتان عجیب باشد که سابقه ساب سنگ می تواند بر هزینه کفسابی تاثیر گذار باشد. اما علت این امر بسیار ساده است. سنگی که از قبل ساب خورده است تا سطح قابل قبولی صاف و صیقلی شده است. و پستی  بلندی های آن رفع گشته. در نتیجه فرایندی که قرار است روی کف انجام شود کمتر و راحت تر خواهد بود. و طبعا قیمت کف سابی ارزان تر خواهد بود.

در مقابل ساختمان های تازه تاسیس هستند. کف این مکان ها قبلا ساب نخورده است در نتیجه ناهمواری زیادی دارد. همچنین ممکن است مصالح یا مواد چسبناک دیگری روی سنگ ها ریخته شده باشد. که این مسئله نیز فرایند سنگسابی طولانی تری نیاز دارد. البته باید در نظر بگیریم که ممکن است سنگ خریداری شده برای کف، خود ساب خورده باشد. ولی این مورد بسیار اندک و انگشت شمار است. چرا که خرید سنگ ساب نخورده و ساب سنگ بعد از قرار گرفتن سنگ ها روی کف از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

4- پستی و بلندی سنگ ها

همه ی انواع پستی بلندی های سنگ را در این دسته قرار دادیم. اما سنگ ها می توانند پستی بلندی های متفاوتی داشته باشند. ممکن است خود بافت سنگ هموار نباشد. و یا مواد و مصالح سخت روی سنگ ها ریخته باشد. و همچنین ترازبندی و یا ارتفاع حاشیه سنگ ها یکی نباشد. در هر صورت فرقی نمی کند و باید با تعداد بیشتری ساب، سطح را پرداخت کنیم. و از آنجایی که تعداد دفعات ساب و زمان لازم بیشتر می شود، ممکن است در قیمت کفسابی تاثیر بگذارد. در واقع مورد سوم هم که سابقه سنگسابی بود به همین دلیل باعث ارزان تر بودن کفسابی می شود. زیرا این پستی بلندی ها قبلا گرفته شده است.

5- روش درزگیری

اگر سنگ ها آسیب دیده باشند و یا دوغاب و مواد بین آن ها از بین رفته یا سیاه شده باشند، میتوان با درزگیری که یکی از مراحل قبل از کفسابی هست آن ها را ترمیم کرد. برای این کار از مواد مختلفی مثل چسب بتون یا رزین استفاده می کنند. که قیمت کفسابی با آن ها متفاوت است.

6- متراژ

گفتیم که قیمت کفسابی به صورت متری حساب می شود. اما اگر متراژ از حدی بیشتر باشد، برخی از هزینه های کفسابی کاهش پیدا میکند، در نتیجه قیمت تمام شده کمتر است. و معمولا مراکز کفسابی به عنوان تخفیف، مبلغ را پایین تر می آورند. از طرفی اگر متراژ ار 50 با 40 متر کمتر باشد، هزینه به صورت متری حساب نمی شود و به شکل ثابت در نظر گرفته می شود

خدمات کفسابی شامل چه مواردی می‌شود؟

کف سابی، شامل خدمات مختلفی می‌شود، که تمامی این خدمات توسط متخصصین “خدمت از ما” به طور کامل ارائه می‌شود. این خدمات شامل موارد زیر است:

  • کفسابی برای براق کردن سنگ (که با دستگاه کفسابی انجام می‌شود)
  • کف سابی برای بتن، اپوکسی، پارکت، و همچنین کفسابی سرامیک و کاشی
  • ساب زنی به منظور شیشه‌ای کردن سنگ به گونه‌ای که تصویر اجسام در آن منعکس شود.
  • کفسابی کف حیاط منازل و ، کف سابی تراس، حیاط خلوت، پارکینگ و لابی‌ها.
  • کفسابی و سنگسابی سنگ با مواد نانو و پولیش برای براقیت و شفافیت فوق العاده.
  • کف سابی جهت پر کردن درز سنگ کف با استفاده از رزین و چسب بتن بعد از کفسابی و سنگ سابی
  • کف سابی انواع سنگ از جمله سنگسابی گرانیت، کفسابی موزاییک، کف سابی دهید، کفسابی مرمر، سنگسابی تراورتن
  • ساب زنی کف رستوران، کفسابی و سنگ سابی تالار و باغ رستوران، کف سابی و سنگ سابی هتل و سایر مراکز پذیرایی و گردشگری
  • کفسابی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی؛ کف سابی اماکن دولتی و خصوصی، کف سابی و سنگسابی محیط دانشگاه، مراکز تجاری

قیمت کف سابی سنگ به چه صورت است؟

همانطور که گفتیم قیمت کف سابی سنگ، بتن، سرامیک و… به عوامل مختلفی بستگی دارد که هزینه دقیق کفسابی سنگ، با توجه به نوع خدمات شما مشخص می‌شود، شما می توانید برای دانستن حدود هزینه کف سابی، به نمودار بالای همین صفحه مراجعه کنید.

کفسابی ساختمان با دستگاه کفسابی چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان اجرای کفسابی و سنگ سابی به متراژ کف بستگی دارد. به طور معمول یک نفر با یک دستگاه کفسابی می‌تواند روزانه 50 تا 60 متر کف ساختمان را ساب بزند. البته این متراژ برای کف سابی در شرایط خاص قابل تغییر است. برای از اینکه از مدت زمان دقیق اتمام کفسابی مطلع شوید، می‌توانید متراژ کف را به شرکت خدماتی نظافتی و یا شرکت کف سابی اطلاع دهید.

چه موقع نیاز به کفسابی و سنگسابی است؟

زمان نیاز به کفسابی به شرایط زیادی بستگی دارد. در ادامه به هریک از شرایطی که باعث می‌شود به کفسابی ساختمان احتیاج پیدا کنید، اشاره شده است. اگر شما هم یکی از شرایط کف سابی را دارید، خدمات کفسابی و سنگسابی که در بین عموم به ساب زدن کف، ساب زنی کف، کف سابی سنگ و … متداول است را سفارش دهید. به‌طور کلی در این شرایط باید به کفسابی ساختمان پرداخته شود:

  • درز سنگ‌ها باز شده باشد.
  • سنگ‌ها کدر و یا مات شده باشند.
  • بر روی سنگ‌ها خللی رخ داده باشد.
  • بخش‌هایی از سنگ شکسته شده باشد.
  • بر روی سنگ خط و خش ایجاد شده است.
  • سنگ‌ها با شستشوی معمولی تمیز نمی‌شود.
  • سنگ‌ها در اثر مواد شیمیایی سیاه شده‌اند.
  • روی سنگ‌ها پستی و بلندی ایجاد شده و ناهموار می‌باشند.

انواع کفسابی و سنگسابی

بعد از درخواست مشتری، فرد کف ساب باید مشتری را از انواع کفسابی‌ها آشنا کند و بعد از انتخاب نوع کفسابی و تایید کف ساب، نوع اجرایی مشخص می‌شود. در ادامه انواع کف سابی را می‌بینید:

  • کفسابی معمولی
  • کفسابی ایتالیایی
  • کف سابی نانوساب
  • کفسابی درجه یک و حرفه‌ای

همان‌طور که گفتیم، هر کدام از این خدمات و دستگاه‌ها قیمت کفسابی مخصوص به خود را دارد.

چرا نباید برای براق شدن کف ساختمان از مواد شیمیایی استفاده کرد؟

متاسفانه برخی افراد برای تمیز کردن سنگ و یا به اصطلاح براق کردن کف ساختمان، به جای کفسابی با دستگاه مخصوص، از مواد شیمیایی و اسیدی استفاده کرده، و تصور می‌کنند که می‌توان بدون کفسابی، کف ساختمان را شفاف و درخشنده کرده. ولی در واقعیت این کار باعث رسوب مواد شیمیایی داخل سنگ می‌شود. این موضوع علاوه بر آسیب به سنگ، رنگ آن را کدر می‌کند. بنابراین، استفاده از مواد شوینده اسیدی برای شستشوی سنگ‌ها به جای کف سابی اصلا توصیه نمی‌شود.

در واقع بهترین کار برای براق کردن سنگ‌ها و کفپوش‌ها انجام کفسابی و سنگسابی است. اگر می‌خواهید کف ساختمان مانند آینه شفاف شود، از سنگسابی ایتالیایی استفاده کنید. ولی یک نکته را فراموش نکنید که در صورت انجام پی در پی سنگسابی چون دو یا سه میلی‌متر از سطح کفپوش تراشیده می‌شود، ممکن است سنگ به مرور ساییده و نازک شود. گاهی اوقات، پاک کردن کثیفی و لکه های موجود روی سرامیک، راحت است و با چند روش ساده سرامیک تمیز می‌شود که در محتوای “” به آن پرداخته ایم، اما گاهی اوقات لکه ها سخت است و نیاز به کف سابی می‌باشد.

دکمه بازگشت به بالا