اجتماعی

دغدغه‌های زیست محیطی متنوع شود

مجله زنده خبری/مازندران معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان لزوم ایجاد تنوع در مسائل زیست محیطی گفت: اینطور نباشد که همه نگاه ها فقط به یک یا دو موضوع زیست محیطی مانند میانکالا باشد. امروزه در بحث پساب رها شده در رودخانه ها، انقراض گونه های جانوری، پوشش گیاهی و بسیاری موارد دیگر با چالش های اکولوژیکی مواجه هستیم که نیاز به اقدامات پیشگیرانه جدی نیز دارد.

به گزارش مجله زنده خبری، حسن اکبری عصر امروز در نشست سازمان های منابع طبیعی و محیط زیست بهشهر با اشاره به اینکه امروزه در سخنان و دیدگاه های مدیران، تولیدکنندگان، صنعت گران و… اعتقاد به محیط زیست کاملا متفاوت است، گفت: شعارهای این حوزه پرونده محیط زیست ساده است اما برای حفاظت و حمایت از آن باید ایثار، دلسوز و مثمر ثمر باشیم. این مورد در سمن ها (سازمان های غیردولتی)، سازمان ها و داوطلبان کاملا مشهود و قابل قبول است.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هم افزایی همراه با آموزش صحیح اخلاق زیست محیطی تشویق و تقویت می شود و تاثیر آن را در محیط زیست سالم شاهد خواهیم بود.

این مسئول با بیان لزوم ایجاد تنوع در مسائل زیست محیطی، یادآور شد: نباید این گونه باشد که همه نگاه ها فقط به یک یا دو موضوع زیست محیطی مانند میانکالا باشد. امروزه در بحث پساب رها شده در رودخانه ها، انقراض گونه های جانوری، پوشش گیاهی و بسیاری موارد دیگر با چالش های اکولوژیکی مواجه هستیم که نیاز به اقدامات پیشگیرانه جدی نیز دارد.

پایش تاثیر سوخت دیزل در نیروگاه های حرارتی

مدیرعامل سازمان حفاظت محیط زیست مازندران همچنین در پاسخ به سوال یکی از فعالان محیط زیست درباره عوارض سوخت گازوئیل در نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی، سوخت گازوئیل برای حرارتی اجباری است. نیروگاه های انرژی، اما با این وجود، نظارت و پیگیری. در این راستا سازمان محیط زیست با کمک تیم های پژوهشی و دانشگاهی که بر تاثیر سوخت گازوئیل از نظر آسیب های اجتماعی و اقتصادی بر منابع آبی، خاک و هوا، درختان و میوه های منطقه متاثر از آن نظارت می کنند و در ادامه ماه ها در طول نتایج این مطالعه اقدامات موثری را برای کنترل و کاهش این عوارض انجام می دهد.

عطاءالله کاویان افزود: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور به مازندران، در تلاش هستیم تا پایش آنلاین کیفیت هوا را در شرق استان با اعتبار انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه خرید هلی شات ابزار آتش نشانی کودکان توسط سازمان حفاظت محیط زیست مازندران در حال پیگیری است، تصریح کرد: تامین اعتبار برای پمپاژ آب دریا به داخل تالاب ها از دیگر اقداماتی است که قسمت علمی این طرح تا آینده انجام خواهد شد. سال

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا