اجتماعی

کارخانه سیمان دورود به صندوق توسعه ملی محیط زیست معرفی می‌شود

مجله زنده خبری/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: کارخانه سیمان دورود وارد صندوق توسعه ملی محیط زیست می شود.

علی سالاروند امروز 4 آذرماه در نشست مشترک با مدیران کارخانه سیمان شهرستان دورود برای رفع مشکلات زیست محیطی این واحد صنعتی که در محل اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد، گفت: کارخانه سیمان در دورود یکی از صنایع اصلی استان است و با توجه به موقعیت مکانی آن، پذیرایی در محدوده شهری باید با ارائه راهکارهای مناسب و موثر، راه حلی برای مشکلات شهروندان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه فاز 3 این کارخانه به دلیل استفاده از دو الکتروفیلتر پشت سر هم به دلیل نوسانات برق دچار شوک شد و ممکن است آلودگی ایجاد کند، گفت: محیط زیست لرستان آماده دریافت تسهیلات برای این صنعت برای رفع مشکل آلایندگی است. صندوق توسعه ملی محیط زیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از پیگیری های لازم برای تامین گاز مورد نیاز این صنعت در فصول سرد سال برای جلوگیری از استفاده از سایر سوخت های آلوده کننده هوا خبر داد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل کارخانه سیمان شهر دورود اظهار داشت: کارخانه سیمان دورود آمادگی لازم را برای انجام الزامات زیست محیطی به نحو مقتضی دارد و ملزم به رعایت الزامات زیست محیطی می باشد.

ساکی افزود: با پیگیری های انجام شده، بخشی از اعتبار برای ایجاد فاز 3 جدید فیلتراسیون سیمان تامین شده و با کمک صندوق ملی محیط زیست، مشکلات زیست محیطی کارخانه سیمان در کمتر از 18 ماه.

به گزارش مجله زنده خبری، در پایان این جلسه مقرر شد کارخانه سیمان دورود با مساعدت و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، فاز 3 این کارخانه را به مدت 18 ماه برای جلوگیری از برق گرفتگی و قطعی به روز رسانی کند. شوک ها و فیلتری کارآمد برای این منظور تهیه و به بهره برداری برسد و نگرانی شهروندان در این زمینه به طور کامل برطرف شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا