اقتصادیبرترینهای کسب و کار

دلیل خرابی السیدی گوشی و رنگی شدن صفحه

با وجود بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ تاچ به درستی کار می کند!

همانطور که گفتیم در این شرایط معمولا ال سی دی نشکسته است و تاچ نیز به درستی کار می کند. اما از آنجایی که تاچ ال سی دی در گوشی های سامسونگ به هم متصل است، در هر صورت تاچ ال سی دی باید تعویض گردد.

چگونه جلوی بیشتر شدن لکه بنفش روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ را بگیریم؟

جهت شرکت در دوره تعمیرات موبایل لطفا کلیک کنید.یکی از شایع ترین سوالات کاربران در مورد نحوه جلوگیری از بیشتر شدن لکه رنگی روی صفحه گوشی است. اما متاسفانه باید بگوییم هیچ راهکاری برای انجام این کار نیست زیرا با توجه به ساختار ال سی دی گوشی های سامسونگ این لکه با مرور زمان وسیع تر خواهد شد.

چقدر طول می کشد تا تمام صفحه نمایش گوشی سامسونگ بنفش شود؟

نمی توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد زیرا تا کنون هیچ مطلبی در مورد زمان قطعی وسیع شدن این لکه بنفش روی صفحه سامسونگ منتشر نشده است. اما طبق گزارشات کاربران معمولا از یک تا چند روز متغیر است.

آیا استفاده از گوشی در این شرایط مشکلی ایجاد می کند؟

اگر در اثر ضربه یا فشار وارد شده فقط ال سی دی گوشی سامسونگ دچار مشکل شده باشد، استفاده از گوشی تا زمان تعویض ال سی دی مانعی ندارد. اما در صورتی که قسمت های دیگر گوشی مانند باتری یا بورد آن نیز دچار مشکل شده باشد، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت برای تعمیر گوشی اقدام کنید.

آیا تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ کار عاقلانه ای است و بعد از تعمیر آیا تضمینی وجود دارد که مجددا چنین مشکلی رخ ندهد ؟

در پاسخ به این کاربران باید بگوییم از آنجایی که صفحه نمایش یک قطعه قابل تعویض است؛ اگر شما از قطعه اصلی برای تعویض آن استفاده کنید، کیفیت تاچ و تصویر کاملا مثل قبل خواهد بود زیرا این قطعات تولید شده توسط شرکت سامسونگ با همان فناوری اولیه می باشند.

اما اگر قطعات طرح اصلی و درجه ۳ یا ۴ استفاده کنید بسته به کیفیت قطعه اختلاف چند درصدی در عملکرد تاچ یا نمایش تصویر خواهید داشت.

بنابراین با توجه به این موضوع که شما با هزینه تعویض ال سی دی نمی توانید یک گوشی با همان قابلیت ها بخرید ، تعویض ال سی دی کار عاقلانه ای است به شرطی که از قطعات اصلی استفاده شود که کیفیت تاچ و تصویر تغییر نکند.

اما در پاسخ به سوال بعدی که آیا دوباره امکان بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ وجود دارد یا خیر ؟ باید بگوییم این موضوع فقط به نحوه استفاده و مراقبت شما از گوشی بستگی دارد زیرا مانند ال سی دی قبلی این امکان وجود دارد که صفحه در اثر ضربه یا فشار بیش از حد دچار آسیب های مختلف مانند بنفش شدن صفحه شود

علت راه راه شدن صفحه گوشی

یکی از رایج ترین خطوط رنگی روی صفحه گوشی حالتی است که صفحه نمایش را به صورت راه راه نشان می‌دهد.

این وضعیت بیشتر به علت آسیب‌های سخت افزاری نظیر پرت شدن گوشی، وارد آمدن فشار به دستگاه، آب خوردگی و غیره به وجود می‌آید.

در چنین شرایطی تنها روش تعمیر این خطوط رنگی با تعویض ال سی دی گوشی امکان‌پذیر می‌باشد.

حتی اگر باز هم تاچ گوشی به خوبی کار کند و از حساسیت بالایی برخوردار باشد.

ولی صفحه نمایش به علت خطوط رنگی ایجاد شده، پرش داشته باشد،

باید ال سی دی دستگاه شما توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای تعمیر و یا تعویض شود.

خط خطی شدن صفحه گوشی

معتقد هستند که علت خط خطی شدن صفحه گوشی سامسونگ به دلیل اختلالات وارد آمده بر سیستم الکترونیکی دستگاه می‌باشد.

این خطوط از بالا به پایین بوده و شفافیت صفحه نمایش گوشی را به شدت کاهش می‌دهند.

برخی از کاربران علت خط سفید روی صفحه گوشی سامسونگ را مشکل نرم افزاری می‌دانند،

در صورتی که به ندرت چنین خطوط رنگی روی صفحه گوشی به علت نرم افزاری خواهد بود.

معمولاً علت افتادن خط سبز روی صفحه گوشی سامسونگ و یا سایر برندهای دیگر تنها بر اثر فشار و ضربه به وجود می‌آیند

که تنها روش تعمیر آن تعویض ال سی دی دستگاه یا همان صفحه نمایش گوشی می‌باشد.

 

علت تغییر رنگ صفحه گوشی

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که بعد از وارد آمدن ضربه به گوشی‌تان هیچ لطمه فیزیکی و شکستگی در ساختار دستگاه به وجود نیامده باشد،

همچنین تاچ گوشی به خوبی کار کرده و حساسیت خود را حفظ کرده است؛

ولی پس از مدتی این احتمال وجود دارد که در قسمتی از گوشی یک لکه رنگی که اغلب به رنگ بنفش است دیده شود‌.

فراموش نکنید که تنها روش برای از بین بردن لکه روی صفحه گوشی، تعویض ال سی دی می‌باشد.

پس به هیچ عنوان با تعویض قطعه‌ای دیگر و یا تغییر برنامه های نرم افزاری این لکه های رنگی که معمولاً به شکل خطوط موازی هستند از بین نخواهد رفت.

تعمیر خط سبز روی صفحه گوشی

امروزه تعداد کثیری از گوش های هوشمند دارای صفحه‌نمایش‌هایی از نوع لمسی خازنی سوپر آمولد هستند.

این گونه صفحه های نمایش نسبت به صفحات ال سی دی ضخامت کمتری داشته و تصاویر روشن‌تری را نشان می‌دهند.

اما بسیار حساس هستند و در اثر کوچک‌ترین ضربه دچار صدمه و ایجاد خطوط رنگی روی صفحه گوشی می‌شوند‌.

معمولاً این خطوط به رنگ سبز، صورتی و بنفش هستند که اغلب شایع‌ترین رنگ خطوط روی صفحه دستگاه‌های هوشمند به رنگ بنفش می‌باشند

علت کم رنگ شدن نور صفحه گوشی چیست؟

دلایل مختلفی ممکن است باعث کم رنگ شدن صفحه گوشی شما شود. به عنوان مثال بعضی اوقات دستگاه برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی نور صفحه را کم کند و یا کاربر با ورود به بعضی از برنامه ها کمرنگ شدن صفحه گوشی خود را مشاهده کند. در این صورت جای نگرانی نیست و بعد از مدتی نور صفحه به حالت اولیه برمی گردد. همچنین گرمای هوا و محیط نیز می تواند علت کم رنگ شدن صفحه گوشی شما باشد. در نظر بگیرید که بیشترین علت کمرنگ شدن نور صفحه گوشی مربوط به اشکالات نرم افزاری می باشد.

چرا رنگ گوشی عوض می شه ؟ این سوال یکی از پر تکرارترین مشکلات کاربران است به همین دلیل کاربران با شناخت راه حل هایی برای جلوگیری از رنگی شدن صفحه گوشی خود می توانند مشکلات خود را در سریع ترین زمان ممکن حل کنند. ما در ادامه به 3 راه حل برای رفع این مشکل اشاره کردیم.

3 راه حل برای از بین بردن لکه های رنگی روی ال سی دی

استفاده از حالت Safe Mode

Safe Mod یا حالت ایمن موبایل باعث می شود تا برنامه های اجرا شده روی دستگاه غیر فعال شود و استفاده از نرم افزارها محدود می شود. داغ شدن گوشی، خرابی باتری، حذف برنامه های مخرب و شناسایی بدافزار از جمله مشکلاتی است که ممکن است در این حالت برطرف شود. اگر با استفاده از حالت ایمن مشکل دستگاه شما برطرف نشد متاسفانه باید به سراغ تعمیر سخت افزاری موبایل خود بروید.

  1. ابتدا دستگاه را به طور کامل خاموش کنید.
  2. سپس دکمه پاور و کاهش صدا را با هم فشار دهید تا موبایل روشن شود.
  3. زمانی که دستگاه روی حالت Safe Mode بوت شد می توانید دکمه ها را رها کنید.
  4. در صورتی که در پایین صفحه کلمه Safe Mode نمایش داده شود، کار شما به پایان رسیده است.

تنظیمات کارخانه یا Reset Factory

تنظیمات کارخانه یکی از راه حل هایی است که اغلب اوقات بیشتر مشکلات مربوط به موبایل را حل می کند. البته در نظر بگیرید با انجام این کار تمام اطلاعات ذخیره شده شما حذف خواهد شد پس بهتر است قبل از انجام این کار از داده های خود Back Up بگیرید. البته در نظر بگیرید برای رفع مشکل بنفش شدن ال سی دی موبایل، تنظیمات کارخانه یک راه حل احتمالی است و ممکن است بعد از آن مشکل شما حل نشود اما به جای پرداخت هزینه برای تعویض ال سی دی می توان روی آن حساب کرد و امیدوار باشیم لکه های رنگی از بین برود.

برای بازگشت به تنظیمات کارخانه مراحل زیر را مطالعه کنید.

  1. تلفن همراه خود را به طور کامل خاموش کنید و دکمه پاور و دکمه کاهش یا افزایش صدا را نگه دارید.
  2. با وارد شدن به منو، گزینه پاک کردن داده Erase/Return data to factory setting را از لیست انتخاب کنید..
  3. با انتخاب گزینه Yes تمام اطلاعات موجود در تلفن همراه حذف می شود. اکنون می توانید دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

تعویض ال سی دی (راه حل قطعی)

تعویض ال سی دی با این که ممکن است باعث پرداخت هزینه های زیادی شود، اما یکی از راه حل های قطعی برای حل مشکل بنفش شدن گوشی شماست. شاید روز های اول که با این مشکل مواجه می شوید در عملکرد موبایل اختلالی ایجاد نشود اما با گذشت زمان این لکه ها بزرگ تر می شود و تمام صفحه نمایش شما را اشغال می کند و ممکن است دیگر قادر به استفاده از تلفن همراه خود نباشید. پیشنهاد می کنیم قبل از بزرگ شدن این لکه ها، به یک متخصص در زمینه تعویض ال سی دی موبایل مراجعه کنید.

خرید تاچ و ال سی دی

در صورت نیاز به خرید تاچ و ال سی دی اصل و اورجینال، می توانید با مشاوران به رایا تماس بگیرید و تاچ و ال سی دی مورد نیاز خود را با ضمانت و گارانتی خریداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا