عمومی

چگونه بدانیم زمان تعویض باتری سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی رسیده است؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]امروزه موبایل و تبلت به یکی از وسایل ضروری زندگی تبدیل شده است، به گونه ای که بیشتر امورات روزمره برخی افراد از طریق این وسیله انجام می پذیرد، حتی برخی دیگر نیز با استفاده از آن کسب درامد کرده و موجب ارتقا و پیشرفت در بسیاری از مشاغل شده است که برای این منظور می توان فروشگاه های اینترنتی، خرید بلیط اتوبوس و هواپیما و مانند این ها را مثال زد.

اما این گوشی های هوشمند برای این که بتوانند نیازهای بشر را براورده کرده و مورد استفاده قرار گیرند به باتری با بازدهی و عملکرد بالا نیاز دارند و همانطور که فروشگاه اینترنتی فونی شاپ از باتری به عنوان قلب تپنده موبایل یاد کرده است  گوشی های همراه بدون این قطعه هیچگونه کاربردی نخواهند داشت.

اما باتری ها یکی از قطعات مصرفی این دستگاه ها به شمار می آیند و بعد از گذشت مدت زمانی عمر مفید ان ها به پایان می رسد و بایستی کاربر برای تعویض آن اقدام کند.

اگر مدتی است که بعد از هربار فرایند شارژ موبایل، سریعا باتری ان تخلیه می شود به گونه ای که مجبورید روزی چند مرتبه آن را به شارژر متصل کنید، به این معنا است که عمر مفید باتری گوشیتان به پایان رسیده است و بایستی برای تعویض آن اقدام کنید.

در این مقاله قصدد داریم به بررسی زمان تعویض باتری سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی بپردازیم برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید.

قبل از هرچیز لازم می دانم که به شما کاربران گوشی های هوشمند که قصد خرید باتری اورچینال را دارید مرکز فونی شاپ را معرفی کنم این مرکز اینترنتی در زمینه فروش باتری های اصلی فعالیت دارد و اغلب کاربران باتری گوشی های خود را از این مر کز خریداری می کنند.

دلیل مهم برای تعویض باتری سامسونگ

باتری مورد استفاده در گوشی های سامسونگ و همچنین سایر گوشی های اندرویدی دیگر از نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری است، این نوع باتری ها براساس تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و تاگنون جدیدترین نسل از باتری های موبایل محسوب می شوند، اما این باتری های در کنار ویژگی های مثبتی که از آن برخوردارند دارای یک ویژگی منفی نیز می باشند که آن هم کاهش ظرفیت به مرور زمان در این قطعه کاربردی موبایل است، با توجه به این خصوصیت بعد از گذشت مدت زمان خاص (که البته نحوه استفاده کاربر از گوشی نیز در آن تاثیر گذار است) معمولا 1 الی 2 سال ظرفیت این باتری ها به شدت کاهش پیدا کرده، به گونه ای که کاربر مجبور است مدام شارژر گوشی را با خود حمل کند.

اما با این وجود این امر کاملا طبیعی بوده و تمامی کاربران گوشی های سامسونگ و اندرویدی باید از قبل بدانند که قطعا با چنین مشکلی روبرو می شوند، ولیکن گاهی وجود برخی عوامل موجب می شود که مدت زمان عمر مفید این باتری زورتر از زمان موعود بوده و یا به عبارتی دیگر عمر مفید آن کاهش پیدا می کند که یکی از مهم ترین این عوامل استفاده از شارژرهای تقلبی است که آسیب جدی به باتری وارد می کند.

استفاده از شارژرهای تقلبی موجب می شود که میزان جریان ولتاژ ورودی به موبایل کمتر و یا بیشتر از حد مورد نیاز و تعیین شده باشد که این امر  در افت ظرفیت باتری تاثیر گذار بوده و یا حتی در مواردی منجر به باد کردن باتری سامسونگ نیز می شود.

از دیگر موراد تاثیر گذار  در این زمینه می توان به استفاده از برخی اپلیکیشن ها اشاره کرد که دلیل عدم آگاهی و یا فراموشی کاربر در بستن آن ها در زمینه گوشی، تخلیه سریع شارز باتری اتفاق می افتد، همچنین روشن بودن مداوم داده ها اینترنتی- موقعیت یاب و… نیز از عوامل تاثیر گذار در خالی شدن شارژ باتری گوشی های سامسونگ و سایر مدل های دیگر اندرویدی به شمار می آید.

چگونه بدانیم زمان تعویض باتری سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی رسیده است؟

اکنون با توجه به مطالبی که پیشتر گفتیم بهترین زمان برای تعویض  باتری سامسونگ، زمانی است که گوشی در کمترین زمان ممکن شارژ آن تخلیه می شود، و یا مورد دیگر که می تواند اعلام کند که زمان تعویض باتری فرا رسیده است باد کردن ان است که این مورد بسیار خطرناک بوده و در صورتی که به موقع برای تعویض آن اقدام نشود ممکن است موجب صدمه دیدن ال سی دی و درب پشت گوشی نیز شود و در مورادی نیز مشاهده شده است که باتری باد کرده برخی از گوشی ها، در زمان اتصال به شارژر آتش گرفته و یا منفجر شده اند.

از این رو توصیه می کنیم با توجه به موارد ذکر شده زمانی که متوجه شدید نیاز است که باتری موبایلتان را تعویض کنید هر چه سریعتر برای آن اقدام کنید تا از این طریق از آسیب دیدگی سایر قطعات دیگر گوشی نیز جلوگیری کرده باشید.

خرید باتری سامسونگ از فونی شاپ

برای خرید انواع باتری تقویت شده و اصلی میتوانید از سایت فونی شاپ همرا ه با ضمانت شش ماهه اقدام نمایید.

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-samsung/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا