اجتماعی

۶۰ درصد جامعه هدف بنیاد شهید “زنان” هستند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اکثریت جامعه هدف تحت پوشش ما را زنان تشکیل می دهند، گفت: 60 درصد جامعه هدف ما را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش مجله زنده خبری، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در دویست و یکمین جلسه مشاوران ایثارگری هیات وزیران که با موضوع ایثارگری زنان برگزار شد، گفت: از بین سه و نیم میلیون نفر تحت پوشش بنیاد شهید، یک میلیون و 900 هزار نفر زن و بقیه مرد هستند. در واقع تقریبا 60 درصد جامعه هدف ما زن و شاید کمتر از 40 درصد مرد هستند.

وی ادامه داد: زن، همسر و مادر نقش محوری و منحصر به فردی دارند و نمی توان آن نقش محوری را کتمان کرد. من آماری از خانواده های تک والدی در کشورهای اروپایی خوانده ام که می گویند سنتی ترین کشور نزدیک به 20 درصد خانواده های تک والدی دارد و برخی کشورها 60 درصد و یک کشور 80 درصد خانواده های تک والدی دارند. این نشان می دهد که مشکل خانوادگی عمیق تر شده است.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به زن و خانواده، تصریح کرد: شاید وظیفه ویژه انقلاب اسلامی ما مسئله خانواده باشد. تشکیل خانواده، تثبیت خانواده، حفظ خانواده و ارتقای آن برای تربیت نسلی سالم از نظر جسمی و روحی مهم است و این چیزی است که ما را از بقیه دنیا متمایز می کند. مفهوم خانواده در نگرش اسلامي خاص است، زيرا تفاوت ها را مي شناسد و ارزش ها، وظايف و احكام را در خانواده تعريف مي كند.

وی با بیان اینکه در این 40 سال در زمینه گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه زنان و خانواده کم کاری کرده ایم، تصریح کرد: در همه دستگاه های کشور شبکه مشاوران داریم، مشاورانی برای زنان و آسیب دیدگان در کشور وجود دارد. کلیه نهادهای اجرایی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بسیاری از وظایف اجرایی را به مشاوران امور ایثارگران ابلاغ کرده ایم. علاوه بر تفاهم نامه ای که با معاونت امور زنان داریم، مشاوران امور زنان و تشکل های زنان نیز باید در کنار ما باشند و با ما همکاری کنند. در صورت برقراری این ارتباط در دستگاه ها، عملیات ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا