اجتماعی

آموزش قویترین سلاح توانمندسازی زنان/آمادگی ایران برای اشتراک گذاری تجارب مقابله باپدیده سالمندی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با نایب رئیس گروه دوستی مجالس سوریه و ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، در ابتدای این جلسه دکتر فاطمه محمد بیگی از اعضای شورای اسلامی شهر با گرامیداشت نام و یاد حافظ اسد رئیس جمهور سابق سوریه به تشریح روند کار شورای اسلامی در موضوع گروه مشترک پرداخت. دوستی بین دو کشور

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان به عنوان راهکاری برای مقابله با تهدید نسلی در کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را مرجع اجرایی این قانون ارزیابی کرد و اظهار داشت: در صورت تمایل دولت سوریه، ما آمادگی داریم از تجربیات موفق کشورمان در بیایید نحوه برخورد با پدیده کهنگی را به اشتراک بگذاریم.

در ادامه انسیه هزالی با معرفی معاونت امور زنان به تشریح برنامه ها و اقدامات این نهاد به عنوان متولی امور زنان و خانواده در کشور پرداخت و به سیاست خانواده محوری دولت سیزدهم و موضوع توانمندسازی زنان پرداخت. به ویژه در مقوله کارآفرینی و اشتغال و حمایت از حضور زنان در فعالیت های علمی و پژوهشی و دستاوردهای کشورمان در حوزه زنان و خانواده.

لازم به ذکر است معاون رئیس جمهور در بیان تاریخچه تعاملات متقابل بر توسعه تعاملات دوجانبه با توجه به ویژگی های فرهنگی کشورها تاکید کرد.

آموزش قدرتمندترین سلاح برای توانمندسازی زنان/تمایل ایران به تبادل تجربیات در مواجهه با پدیده سالمندی

سپس خانم هیفا جمعه نایب رئیس گروه دوستی سوریه و ایران که در رأس هیئتی عالی رتبه به میزبانی شورای اسلامی کشور به ایران سفر کرده بود، با قدردانی از میهمان نوازی کشورمان، جنگ ده ساله در کشور خود را دلیل مقاومت زنان سوری باشد.

وی آموزش و سوادآموزی را قوی ترین سلاح برای توانمندسازی زنان خواند و حمایت دولت و پارلمان سوریه را جدی و همه جانبه ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خانم جمعه ادامه داد: برای همکاری همه جانبه در موضوع زن و خانواده با جمهوری اسلامی ایران به گرمی دست می دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا