اجتماعیبرترینهای کسب و کار

با مراحل نصب تلویزیون شهری آشنا شوید

با قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری آشنا شوید

تلویزیون شهری نمایشگر بزرگ است که در معابر عمومی، سردر مراکز تجاری و مؤسسات نصب می‌شود. قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری مانند تابلوها تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی دیگر است و برای بهره‌برداری از آن‌ها روال قانونی مشابهی وجود دارد. تلویزیون شهری بر اساس این قوانین به دو دسته تلویزیون‌های شهری تبلیغاتی و تلویزیون‌های شهری اطلاع‌رسانی یا غیرتبلیغاتی تقسیم می‌شود. برای آشنایی با تفاوت این دو و مقررات بهره‌برداری از تلویزیون‌های شهری، این مطلب از نمارنتر را دنبال کنید.

تلویزیون شهری در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

تلویزیون شهری به سادگی به نمایشگرهای بزرگی گفته می‌شود که برای نمایش محتوای دیجیتال و متحرک به کار برده می‌شوند. در بسیاری از مؤسسات، شرکت‌ها و اماکن تجاری از تلویزیون‌ شهری در محیط داخلی برای کاربردهای برندسازی، تبلیغات، و به‌خصوص اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود. این دسته از تلویزیون‌های شهری بر اساس قوانین و مقررات تابلوهای تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند و برای استفاده از آن‌ها به مجوز یا مراحل خاصی نیاز نیست.

اما وقتی بحث از تلویزیون شهری می‌شود قبل از هر چیز تلویزیون‌های شهری فضای باز در میادین و معابر شهری مورد نظر هستند. نصب و بهره‌برداری این نوع از تلویزیون‌های شهری به مراحل قانونی مشخصی نیاز دارد که در شهرداری و زیر نظر سازمان زیباسازی شهرداری طی می‌شوند. همچنین محتوا یا تصاویری که در آن‌ها نمایش داده می‌شود لازم است از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تأیید قرار بگیرد.

آشنایی با مهمترین قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری

ممکن است در یک پیاده رو شلوغ قدم بزنید و حس کنید یک فضای عالی برای نصب تلویزیون شهری و برقراری ارتباط برند خود با شهروندانی که مخاطب هدف شما هستند پیدا کرده‌اید. متأسفانه نمی‌توانید در همان ساعت تا ایده از دست نرفته برای اجرای آن اقدام کنید. قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری شامل چندین مرحله و پروسه قانونی می‌شود که بدون طی کردن آن‌ها ممکن است با مشکلات قانونی مواجه بشوید.

پیشنهاد طرح به سازمان زیباسازی شهرداری

مرحله اول برای نصب موفق یک تلویزیون شهری درخواست نصب آن از سازمان ناظر به اماکن و معابر شهری یعنی شهرداری است. برای این کار لازم است درخواست خود را به صورت یک طرح به شهرداری تحویل بدهید. این طرح بررسی می‌شود و در صورت تایید، برای اجرا به مزایده گذاشته می‌شود.

در این مرحله شما به عنوان پیشنهاددهنده طرح فقط یکی از افرادی هستید که در مزایده می‌توانند شرکت کنند. اما به هر ترتیب شانس بیشتری برای برنده شدن در مزایده دارید و با زمان و جزییات آن آشنایی دقیق‌تری دارید. در صورت موفقیت در مزایده و پذیرفته شدن طرح، می‌توانید مراحل نصب و اجرای تلویزیون شهری مطابق قوانین و مقررات شهرداری در محل مورد نظر را شروع کنید.

ضوابط سازه و پایه تلویزیون شهری

برای نصب تلویزیون شهری درست مثل بیلبوردهای شهری دیگر، لازم است اصول و مقررات سازه و پایه آن مطابق قوانین شهرداری رعایت بشود. برای این کار ابتدا یک مهندس معمار نقشه سازه را طراحی کرده و در آن تمام مشخصات پایه و سازه را مطابق با بند ۷ مقررات ملی ساختمان (پی و پی‌سازی) مستندسازی کند. این نقشه بعد باید به امضای یک مهندس ناظر برسد. در نهایت طرح و نقشه لازم است توسط مدیریت مربوطه در سازمان شهرداری تأیید بشود.

از جمله قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری دیگر در مورد پایه می‌توان به الزام نصب آن در شالوده بتنی اشاره کرد. برای این کار هم البته ضوابط و مقرراتی در بند ۹ مقررات ملی ساختمان تعریف شده که مهندسان معمار و ناظر با جزییات آن‌ها به خوبی آشنایی دارند.

مقررات اندازه تلویزیون شهری

از جمله قواعد و مقررات دیگر تلویزیون شهری می‌توان به اندازه و ارتفاع آن‌ها اشاره کرد. تلویزیون شهری یک تابلو دیجیتال مستطیلی شکل است. سطح زیر تلویزیون شهری باید در فاصله حداقل ۵ متری و حداکثر ۶ متری از سطح معبر نصب شود.حداکثر طول مجاز آن ۱۲ متر و حداکثر عرض آن می‌تواند ۷ متر باشد. در نتیجه ضلع یا سطح بالای تلویزیون شهری حداکثر می‌تواند ۱۳ متر ارتفاع داشته باشد.

بر اساس قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری حداقل مساحت یک تلویزیون شهری ۲۴ متر، و حداکثر مساحت مجاز آن ۸۴ متر مربع است. از آنجا که تلویزیون‌های شهری برای دیده شدن عابرین نصب می‌شوند، حداقل زاویه آن‌ها می‌تواند ۵ درجه و حداکثر آن ۱۵ درجه از سطح عمود یا ۹۰ درجه سازه است.

آیا اجاره تلویزیون شهری نیاز به اخذ مجوز قانونی دارد؟

ساخت پایه تلویزیون شهری و نصب آن به مراحل اداری و قانونی نسبتاً پیچیده‌ای نیاز دارد که طی کردن آن برای برندها و مؤسسات تجاری، به‌خصوص آن‌هایی که چندان ارتباطی با فرایندهای ساخت و ساز شهری ندارند، خیلی هم ساده نیست. شرکت‌های تبلیغاتی با درک کاربردها و جذابیت‌های تلویزیون شهری درگیر این فرایندهای اداری می‌شوند تا در نهایت بتوانند از تلویزیون‌های شهری با قابلیت‌های بالای تبلیغات و برندسازی بهره‌برداری کنند.

اجاره تلویزیون شهری به تنهایی نیاز به اخذ مجوز قانونی ندارد. اگر بخواهید در یک محیط داخلی، برای برگزاری یک رویداد جمعی یا موارد مشابه از تلویزیون شهری استفاده کنید، کافی است آن را اجاره کرده و در محل مورد نظر نصب کنید. اما اگر برای کاربردهای تبلیغاتی بخواهید تلویزیون شهری اجاره کنید، لازم است قبل از پخش و نمایش تبلیغات، محتوای آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید شود و مجوز پخش دریافت کند.

نصب پایه و رعایت قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری قبل از اجاره شدن باید انجام شده باشد و برای اجاره تلویزیون شهری نیازی به طی کردن این مراحل وجود ندارد. قبل از اجاره کردن تلویزیون شهری در معابر شهری لازم است از داشتن مجوز و رعایت قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری اطمینان حاصل کنید تا بعد از شروع بهره‌برداری از آن با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

نکات مهم در نصب تلویزیون شهری

ابعاد و وزن تلویزیون شهری

ابعاد و وزن تلویزیون شهری در انتخاب اندازه فونداسیون، تعداد پایه ها و انتخاب جنس ستون ها به علاوه استحکام اسکلت آن بسیار اهمیت دارد. برای ساخت تلویزیون شهری بهتر است از دو پایه استفاده شود زیرا استحکام بنا و میزان تحمل بنای تلویزیون شهری در مواقعی که باد با سرعت بالا است، بسیار بیشتر خواهد بود.

بعد از حفر فونداسیون، نصب آرماتورها و ریختن بتون نوبت ساخت اسکلت تلویزیون شهری است. برای این کار از قوطی های پروفیل استفاده کنید که بر روی صفحه ستون هایی که در فونداسیون کار گذاشته اید نصب می شود. حواستان به قطر داخلی پایه باشد. این قطر باید برای عبور یک شخص مناسب باشد. حتما هنگام ساخت در ارتفاع سازه به عدم عبور برق شهری از بالای سازه توجه کنید که دچار مشکل نشوید.

امنیت سازه تلویزیون شهری

امنیت قطعات سخت افزاری و نرم افزاری بسیار اهمیت دارد. نحوه دسترسی اپراتور باید بسیار امن باشد. مسئولیت برنامه نویسی، تعمیر یا اجرای سازه باید به عهده یک شخص معین و مورد اعتماد باشد و برنامه نویسی از راه دور برای کاربران دیگر امکان پذیر نباشد. نرم افزارها نیز باید قفل داشته باشند تا افراد سودجو نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

درجه حرارت محل نصب تلویزیون شهری

در تلویزیون شهری، درجه حرارت محیطی بسیار مهم است، زیرا پاور تلویزیون در صفر درجه سانتیگراد تا ۲۵ درجه سانتیگراد کار می کند. در مکان های گرمسیر و در فصل تابستان که دمای محیط به ۶۰ درجه سانتیگراد می رسد، حتما از کولر های گازی استفاده کنید که به صورت اتومات کار کند. در مناطق سردسیر نیازی به کولر گازی نیست.

هزینه تخصیص داده شده به سازه تلویزیون غول پیکر

مقدار هزینه ای که می کنید اهمیت به سزایی در ساخت تلویزیون شهری دارد. کیفیت کامپوزیت ها، استفاده از کرکره برقی، مقاوم سازی سازه، مدل تامین برق، استفاده از دستگاه یو پی اس و نوع کولر گازی استفاده شده و اجرای زیبای پروژه بستگی به مقدار سرمایه شما دارد. برای تامین برق از برق سه فاز یا برق تک فاز با آمپر بالا استفاده کنید

چرا یک تلویزیون شهری را انتخاب کنیم؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا به استفاده از تلویزیون های شهری برای تبلیغات استفاده نماییم؟ که ما در این جا به دلایلی اشاره خواهیم کرد. ناکارآمد بودن برخی از ابزار های تبلیغاتی که تکنولوژی غیر قابل ارتقا دارند همچنین هزینه های بالا تعویض در مناسبت های گوناگون یکی از دلایل مهم برای انتخاب تلویزیون شهری است.

ابزار هایی مانند تابلوهای بنر و تابلو های فلکس تابلوهای ثابت و نئون و همگی یکبار مصرف می باشند و قابلیت ساخت و طراحی فقط به صورت یکبار را دارند و به همین دلیل است که موجب می گردد به محیط زیست نیز صدمه وارد شده و همچنین دیگر استفاده از آن ناکارآمد بوده و مشتری باید برای تبلیغات دیگر از بنر ها و یا نئون های دیگری استفاده نماید.
این تلویزیون های شهری دارای مزیت های زیادی می باشند که می توان به چندین بار استفاده از آن اشاره نمود که می توان به حفظ محیط زیست نیز کمک کرده و آشغال کمتری را تولید نمود.

تلویزیون های شهری را می توان مانند صفحه نمایشگر های بزرگ دانست که تقریبا مانند صفحه های سینما که بزرگ می باشند و تنوع زیادی را دارند و در اندازه های متنوع تولید شده و در شهر نصب می گردند. نصب کار هرکسی نمی باشد و هر فردی نمی تواند نصب این تلویزیون ها را به عهده بگیرد و بهتر است که توسط افراد خبره این کار انجام شود تا بتوانند به درستی و در بازه زمانی کمتری این کار را انجام دهند.

همچنین شما می توانید مراحل خرید و نصب تلویزیون شهری را ابتدا در سایت های تعیین شده مشاهده کرده و سپس با خرید از محل های معتبر تعیین شده آن را با نرخ مناسبی تهیه نمایید و از این خرید رضایت بیشتری را داشته باشید. البته این مراحل نیازمند تخصص و تجربه بوده و طی عملیاتی که از سوی خود شرکت تولید کننده ارائه شده است انجام می گیرد.

نصب انواع تلویزیون های شهری

نصب این تلویزیون های شهری توسط افراد مهندس و با تجربه بالایی انجام می گیرد و بهتر است که توسط افراد نا بلد این کار انجام نگیرد تا دارایکارایی مناسبی در محل باشد. نصب این تلویزیون های شهری نیازمند تخصص و دانش بالایی می باشد و هزینه زیادی را نیز متقبل می شود که در اینمیان می توان به نصب  و قیمت تلویزیون شهری داخل سالن در راه آهن تهران در سال ۱۳۹۶ اشاره نمود و یا می توان به نصب و راه اندازی جهت استفاده عموم شهروندان در قزوین اشاره کرد.

نصب انواع تلویزیون های شهری در مکان های پر تردد و در بزرگراه ها و یا در مکان های شلوغ و عمومی انجام می گرد تا مورد توجه بیشتری قرار گرفته و محصولات تبلیغاتی به خوبی در آن در معرض دید قرار بگیرد و نظر مشتریان را به خوبی به خود جلب نماید.

آموزش ساخت تلویزیون های شهری

شما می توانید به راحتی با مراجعه به سایت معتبر معرفی شده از سوی خود شرکت تمامی مراحل کار از جمله فنداسیون و آرماتور بندی و بتن ریزی تا نصب پایه و نمایشگر به صورت تصویری به نمایش در آمده است را مشاهده کرده و سپس با این کار آشنا شوید. در این سایت عکس هایی نیز به نمایش گذاشته می شود و مشتریان می توانند با مشاهده آن عکس ها از مراحل کار با نصب این تلویزیون های شهری نیز آشنا شوند.

این کار همچنین توسط افراد تعیین شده نیز قابل انجام می باشد و افراد با دانش بالا اقدام به یاد دهی به افراد کارآموز می باشند که در مبحث های دیگر نیز به ان اشاره خواهیم نمود. این تلویزیون های شهری حاصل تکنولوژی روز دنیا می باشند و افراد می توانند به راحتی اقدام به استفاده از این محصول با کیفیت و کارایی مناسب نمایند.

مجوز قانونی نصب تلویزیون شهری

تلویزیون های شهری یا تابلوهای فول کالر برای نمایش تصاویر و متن به صورت رنگی و با کیفیت طراحی شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند، کاربرد این تلویزیون ها بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و در برخی از موارد کاربرد صنعتی و … نیز دارند. مجوز قانونی نصب تلویزیون شهری از سوی سازمان ها و شهرداری ها نیز ارائه شده است و افراد می توانند با اطمینان خاطر بالا آن ها را نصب نمایند.

مجوز قانونی نصب تلویزیون شهری با توجه به نحوه نصب و مواد استفاده شده در آن و … و طبق استاندارد های لازم صادر می گردد و مشتری با اطمینان خاطر بالا می تواند اقدام به خرید و استفاده از آن نماید. مجوز قانونی نصب تلویزیون شهری طبق اصول تعیین شده صادر می شود و اگر بر خلاف مقررات تولید گردد اجازه نصب ان صادر نمی گردد.

انواع مدل تلویزیون های شهری

آنلاین و آفلاین مدل های این نوع تلویزیون ها می باشد که در مدل آنلاین حتما یک کامپیوتر باید به تلویزیون وصل باشد و در مدل آفلاین نیاز به این کار نمی باشد. این تلویزیون ها با هم دارای تفاوت های می باشند که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم :

در تلویزیون های تبلیغاتی آنلاین هر اطلاعاتی که در مانیتور کامپیوتر مشاهده می نمایید دقیقا همان در تلویزیون قابل مشاهده خواهد بود یعنی یک مانیتور کامپیوتر محسوب می شود ولی در مدل آفلاین مانند یک تلویزیون کار می کند که شما یک برنامه خاص را به آن داده اید و فقط همان مورد را پخش خواهد کرد. مدل های این تلویزوین ها بسیار زیاد می باشد و مشتریان می توانند در انواع مورد نیاز خود آن ها را سفارش داده و خریداری نمایند و در نتیجه از خرید خود رضایت بیشتری را خواهند داشت.

مکان های مناسب برای نصب تلویزیون های شهری

تلویزیون های شهری باید در محل های پر رفت و آمد و دارای مراجعه کننده های زیاد راه اندازی شوند تا مورد بازدید بیشتری قرار گرفته و روزانه افراد زیادی به صورت میلیونی بتوانند آن را مشاهده کرده و در نتیجه تبلیغات به صورت انبوهی در سطح کشور انجام گیرد. مکان های مناسب برای نصب تلویزیون های شهری را می توانید در سایت های معتبر معرفی شده مشاهده کرده و یا می توانید با مشاوره گرفتن از افراد فروشنده آن مطابق با نوع موضوع تبلیغاتی خود آن را در محل مخصوص نصب کرده و در نتیجه تبلیغات گسترده ای را داشته باشید.

این مکان های مناسب تاثیر بسیار زیادی را بر روی مخاطب می گذارد و برای مثال می توان لوازم تحریر را در نزدیکی مدارس به نمایش گذاشته و تبلیغ مفیدی را در بازه زمانی کمتری داشت و مشتری بیشتری را جذب نمود.

منبع : stock.adobe.com

دکمه بازگشت به بالا