ورزش و نشاط

فوتبال ایران باید متحول و استانداردسازی شود/ دلایل رفتن استراماچونی از ایران و وضعیت استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش: فوتبال ایران باید متحول و استاندارد شود/ دلایل خروج استراماهونی از ایران و وضعیت استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش گفت: قطعا فوتبال امروز دنیا نیازمند یک سری استانداردسازی است و فوتبال کنونی کشورمان نیازمند تحول است که این امر نیازمند سازوکارها، تغییرات و رویکردهای مدیریتی است و نگاه ما به فوتبال باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری مجله زنده خبری، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت در گروه خبرنگاران در خصوص سوالات نمایندگان در خصوص عملکرد وزارت ورزش گفت: : سوال و رصد حق مجلس است و نمایندگان مردم ابزار نظارتی دارند که یکی از آنها استفساریه و هشدار است. سوال در مورد ورزش حرفه ای و پرسپولیس و اشتفلال بود و ما قبلا با هماهنگی معاونین مربوطه پاسخ کامل، کارشناسی و جامع به سوالات ارسال کرده بودیم و دیروز در مجلس از سوی بنده توضیح داده شد و رای به آنها داده شد که هستند. از پاسخ ها راضی نیست

وی افزود: نوع سوال به گونه ای بود که 90 درصد عملکرد فدراسیون ها به ویژه فوتبالی ها بود. البته فوتبال امروز دنیا نیاز به یک سری استانداردسازی دارد و فوتبال فعلی کشورمان باید متحول شود که نیازمند سازوکارها و تغییرات و رویکردهای مدیریتی است و نگاه ما به فوتبال باید تغییر کند و انتظارات از ورزش و خانواده فوتبال این است که فوتبال در کشور طبق استانداردهای روز پیشرفت کند، اما بخشی از سوال نماینده محترم این بود که چرا جریمه شدیم و به مربیان خارجی باختیم و باید مبالغ زیادی پرداخت کنیم؟

سجادی ادامه داد: اهالی ورزش پاسخ این سوالات را می دانند; ما یک سری جریمه های سنگین داریم که جزو تراکنش های بانکی است و طبق قوانین فیفا، اگر در پرداخت پول بازیکن یا مربی خارجی تاخیر داشته باشیم، می توانند شکایت کنند و با جریمه حقوق خود را بخواهند. بحث دیگر این است که مربیان خارجی دوست دارند پولشان در حساب بانکی شان بماند چون قانونی در دنیا به نام پولشویی وجود دارد و اگر پول نقد بدهید یا از منابع مختلف به حسابش بریزد، معنای پولشویی دارد. .

و افزود: یکی از نمایندگان پرسید چرا باید در امور بین الملل ببازیم؟ یکی از دلایل آن پرداخت های مالی است که دو پاشنه آشیل دارد که یکی از آن ها مشکل عملیات بانکی در تحریم هاست. همچنین یکی از دلایل خروج استراماچونی از ایران این بود که از صرافی های مختلف به حساب او پول می ریختند و استراماچونی گفت که متهم به پولشویی می شوم و نمی توانم با ما کار کنم و او ایران را ترک کرد.

وزیر ورزش تصریح کرد: در زمان من مربی خارجی نبود که چنین اتفاقی برایش بیفتد اما نمایندگانی هستند که دوست ما هستند و سوال می پرسند و من که 16 ماه وزیر هستم باید جواب بدهم. اگرچه من در این مورد مقصر نیستم. اگر کسی پاسخ من را بشنود و احترام بگذارد، بحث دیگری است و وظیفه من است که جواب بدهم.

سجادی درباره پرونده اسکارلت ها نیز گفت: پرونده پرسپولیس و استقلال در سال 1395 شروع شد و پرونده را تمام کردیم اما 4 دلیل از استانداردهای فیفا که یکی بدهی، یکی بدهی مالیاتی، یکی حق پخش و دیگری مالکیت مشترک است. ، دلایل اصلی محرومیت این دو تیم از استانداردهایی بود که یکی یکی اصلاح کردیم و محرومیت ها برداشته شد و کارهایی انجام می دهیم که در ممیزی مجدد بازی های آسیایی پیدا نشد.

ادامه دارد…





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای دادن و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا