برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

تعداد جلسات درمان با آر اف فرکشنال چقدر است ؟

فرکشنال چیست ؟

rf فرکشنال یکی از روش های مدرن و پیشرفته در جهت جوان سازی و شادابی پوست می باشد.  این تکنیک کاملا ایمن و کم تهاجمی است و می‌تواند بدون دردسر نتایج عالی و موفقیت آمیز به دنبال داشته باشد.  این تکنیک زیبایی با کمک امواج رادیویی ایمن انجام می شود که می تواند لایه های میانی پوست را تحت تاثیر قرار دهد و با افزایش تحریک کلاژن سازی تغییراتی بی  نظیری در ساختار پوست ایجاد می‌ کند که به بازسازی و احیای پوست منجر خواهد شد.

این فرایند نه  تنها می‌ تواند چین و چروک‌ های سطح پوست را از بین ببرد بلکه در جهت از بین بردن انواع آسیب های پوستی از قبیل جای جوش و اسکار های روی پوست کار ساز است و می‌ تواند سبب شفاف شدن و روشنی لیفتینگ و درمان منافذ باز پوست شود.  میکرونیدل و کوانتراج دو نوع آر اف فرکشنال می باشد که می‌ تواند اثرات بی نظیری با حداقل عوارض نسبت به آر اف معمولی داشته باشد.

 در تکنیک ار اف میکرونیدیل از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می‌ شود و این سوزن ها می تواند در فاصله دو میلی متری پوست نفوذ کنند تا امواج رادیو فرکانسی را به داخل پوست منتقل کنند در واقع می‌ توان گفت که این تکنیک ترکیبی از میکرونیدلینگ و ار اف می باشد که به تولید بیشتر کلاژن کمک خواهد کرد. اما در تکنیک ار اف کونتراج از تکنولوژی یک قطبی و دو قطبی استفاده می شود و می تواند مشکلاتی که در لایه های سطحی و عمیق پوست وجود دارد را رفع کند.  میزان اثر گذاری این مدل به دلیل استفاده از لیزر آر اف بسیار بالا می باشد.

مراحل انجام آر اف فرکشنال

پس از انتخاب کلینیک معتبر و پزشکان ماهر و با تجربه توضیحات کاملی در مورد این تکنیک زیبایی ارائه خواهد شد و در مورد مراقبت ها و عوارضی که ممکن است تجربه کنید گفت و گو می شود.  همچنین متخصصین تعداد جلسات این تکنیک زیبایی را بر حسب آسیب های پوستی ، شرایط سنی و خواسته متقاضیان تعیین می‌ کنند سپس مراحل انجام این فرآیند آغاز خواهد شد.

ابتدا سطح پوست با استفاده از پماد های موضعی بی حس می شود برای هر متقاضی یک کیت سوزنی و جداگانه استفاده می شود و با نفوذ سوزن به سطح پوست انرژی آر اف از نوک سوزن به لایه های زیرین پوست نفوذ می کند و با انقباض لایه های پوستی کلاژن سازی اتفاق می افتد و باعث تحریک شدن و سفت شدن پوست خواهد شد.

زمانی که سوزن از پوست خارج می شود تا چند ساعت پوست قرمز است و ممکن است ۲۴ تا ۴۸ ساعت با طور تورم در ناحیه درمان مواجه شوید.  پس از پایان مراحل این تکنیک زیبایی،  زیبا جویان می توانند کلینیک را ترک کنند و به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند البته متخصصین برای بهبودی سریع پوست کرم های ترمیم کننده و تقویتی را تجویز خواهند کرد.

عملکرد آر اف فرکشنال چگونه است؟

قبل از این که بخواهیم این تکنیک زیبایی را مورد بررسی قرار دهیم باید ابتدا با ساختمان و لایه های پوست آشنا شوید . پوست ما از سه لایه  اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده است.

 اپیدرم همان لایه سطحی پوست است که ما مشاهده می کنیم .

درم لایه میانی پوست است که سلول های تولید کننده لایه سطحی و گیرنده های حسی در آن قرار دارند .

 هیپو درم به عنوان لایه های زیرین پوست معرفی می شوند که دارای بافت های همبندی و چربی خواهد بود و پوست را به عضلات زیرین متصل می کند  همراه با افزایش سن همه این لایه ها تحت تاثیر قرار می گیرد و در هنگام انجام روش های جوان سازی و بازسازی و ترمیم پوست اتفاق می افتد .

این تکنیک زیبایی با کمک امواج رادیو فرکانسی انجام خواهد شد که با دو طول موج کوتاه و بلند انرژی را به داخل لایه های پوستی وارد می‌ کند.  با این مکانیسم پوست برای تحریک کلاژن سازی فعال می شود پس پایه عملکرد این تکنیک زیبایی تاثیر بر لایه های سطحی،  میانی و عمق پوست است و دو کار برد مهم برای پوست دارد.

▪︎ تحریک کلاژن سازی

انرژی که از امواج رادیو فرکانسی به لایه درم پوست منتقل می شود سبب افزایش تحریک کلاژن سازی خواهد شد . کلاژن نوعی پروتئین ضروری است که در ساختار پوست مهمترین عامل در شادابی،  قوام و استحکام پوست خواهد بود.  امواج رادیویی در لایه درم به انرژی گرمایی تبدیل خواهد شد و با افزایش دما کلاژن سازی افزایش می یابد.

▪︎ فعال کردن فیبرو پلازی

کاربرد دیگر این تکنیک زیبایی فعال کردن فیبر و پلازی می باشد.  در این فرآیند بافت های فیبروزی تولید می شود.  بافت های فیبروزی سبب تحریک افزایش کلاژن شده و باعث استحکام و کوتاه شدن رشته های پروتئینی خواهد شد  بافت های فیبرو پلازی زمانی ایجاد می شوند که بافت های طبیعی بدن دچار آسیب شوند درست مانند زمانی که بافت ضخیم و زبری روی زخم های سطحی پوست مشاهده شود.

در تکنیک آر اف در مناطق مورد نیاز پوست آسیب انتخابی وارد می شود تا با ایجاد بافت های فیروزی لایه درم ضخیم شود و میزان کلاژن سازی افزایش یابد.  در عین حال سلول های سال به مناطقی که سلول ها دچار آسیب شده اند می رود تا به این لایه ها کمک کنند. در واقع تاثیر آر اف مرز باریکی بین آسیب های جزئی و مفید و آسیب های خطرناک و سوختگی می باشد . علت موقتی بودن نتایج این تکنیک زیبایی نیز  به همین دلیل است . چون بافت های فیبروزی و کلاژن های تولید شده پس از مدتی تجزیه می شوند و بافت های طبیعی پوست مجدداً جایگزین آن خواهد شد و پس از مدت تقریباً طولانی مدت مجددا برای بازسازی و تمدید تأثیرات این تکنیک باید به کلینیک مراجعه کنید.

‏آر اف فرکشنال چه کاربردها و مزایایی دارد ؟

این تکنیک زیبای کاربرد های زیبایی و درمانی بسیاری دارد که کاربرد درمانی آن به شرح زیر می باشد. این فرایند باعث سفت کردن،  حجم دهی و صاف کردن بافت های پوست می شود. به همین دلیل می تواند همزمان در از بین بردن چین و چروک و خطوط سطح پوست و  بهبود رنگ و بافت پوست موثر باشد.

از بین بردن جای زخم و اسکار ها و ترک های پوستی

مهمترین عمل کرد  این تکنیک زیبایی تحریک به کلاژن‌ سازی بافت های پوستی خواهد بود . بنابراین پس از درمان می تواند ظاهر پوست را سالم زیبا و یکدست کند.  این تکنیک برای از بین بردن جای جوش و آکنه همچنین ترک های ناشی از نوسانات وزنی بسیار موثر خواهد بود. برای بستن منافذ باز پوست معمولاً متخصصین ۲ تا ۵ جلسه درمان را در نظر می‌ گیرند که تاثیرات چشمگیری شرایط پوست خواهد داشت. فرایند  آر اف را یکی از روش های موثر برای از بین بردن چربی های اضافه و انباشته شده در بخش‌ های مختلف صورت و بدن می توان معرفی کرد که شامل چربی های زیر چانه و غبغب خواهد بود . این تکنیک زیبایی باعث سفت شدن و کشیدگی این نواحی درمان نیز می‌ شود.

این تکنیک درمانی برای رفع تعریق بیش از حد زیر بغل مورد استفاده قرار می گیرد که با امواج متصاعد شده از دستگاه فعالیت غدد عروق کنترل شده و می تواند در جهت کاهش تعریق دست ها نیز مورد استفاده قرار داد. از بین بردن لک های پوستی  یکی از کاربرد های دیگر با کمک انرژی و گرمای ایجاد شده  می باشد که جریان خون رسانی در پوست  افزایش می یابد و با افزایش کلاژن سازی ملانین های اضافی پوست از بین می روند تا پوست روشن تر شود. با در نظر گرفتن تاثیرات درمانی آر اف این تکنیک زیبایی برای از بین بردن و درمان موارد زیر تاثیر گذار است.

  • درمان افتادگی و شل شدگی پوست
  • درمان ترک های پوستی (استرچ مارک)
  • از بین بردن جای زخم ، جای جوش و آکنه
  • درمان آکنه های کیستی
  • درمان منافذ باز پوست
  • از بین بردن چین و چروک و خطوط سطح پوست
  • بهبود و کیفیت رنگ پوست

مزایا

 یکی از مزایای این فرایند   این است که درمان  مشکلات پوست با این دستگاه، یک روش  راحت، بدون درد و  غیر جراحی است که باعث کاهش خطوط ظریف پوستی می شود. اولین مزیت این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر جوان سازی  این است که نیاز به دوره نقاهت ندارد و عوارض آن بسیار خفیف است.

این فرایند برای انواع تیپ های  پوست و با نوع آسیب سطحی قابل استفاده  است و محدودیت خاصی ندارد و این موضوع باعث شده  که دایره فعالیت خود را نسبت به روش های دیگر دو برابر کند.

این فرایند در زمان کوتاهی انجام می شود و نیاز به مرخصی گرفتن از محل کار نمی باشد. استفاده از دستگاه آراف باعث افزایش خاصیت کشسانی و  بهبود بافت پوست می شود. یکی از اصلی ترین مزایای آر اف این است که این دستگاه سبب تحریک افزایش تولید کلاژن و الاستین و همچنین بهبود  یافتن جریان خون رسانی  می شود.

مراقبت های قبل از آر اف فرکشنال

  • قبل از آغاز جلسات این تکنیک زیبایی پزشک در جلسات مشاوره بر اساس اهداف و خواسته های متقاضیان تعداد جلسات را مشخص می کند و توضیحات کاملی در مورد اعمال مراقبت ها و کاهش عوارض پس از این تکنیک زیبایی ارائه خواهد داد.  از مهم ترین اقداماتی که قبل از این فرآیند باید مورد توجه قرار دهید شامل موارد زیر می باشد
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک هفته قبل از درمان خودداری کنید. همچنین توصیه می‌ شود از رفتن به سولاریوم بپرهیزید زیرا اشعه های نور خورشید و دستگاه سولاریوم تاثیرات درمان را از بین می برد.
  • اگر در سه ماه اخیر از روش‌ های دیگر جوان سازی مانند لیزر آر اف یا لایه برداری استفاده کرده اید باید چند هفته‌ ای برای انجام تکنیک آر اف صبر کنید.
  • از مصرف دارو های رقیق کننده خون، ضد التهابی مکمل ها و ویتامین ها و دارو های گیاهی خودداری کنید.
  • اگر در گذشته جراحی زیبایی پلک یا تزریق بوتاکس را دریافت کردید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • هنگام مراجعه به کلینیک هیچ گونه آرایشی نداشته باشید و حتی از محصولات مراقبتی پوست نیز استفاده نکنید.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا دارو مصرف می کنید پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید.
  • اگر در ناحیه درمان با مشکلات از قبیل جوش ها و آکنه های فعال، زخم های باز یا تبخال مواجه هستید تا بهبودی کامل از انجام این فرآیند بپرهیزید.

مراقبت های پس از آر اف فرکشنال

  • بعد از پایان جلسه درمانی متقاضیان می توانند به منزل خود بازگردند و پس از یک روز می تواند آرایش کنند.
  • پس از این تکنیک زیبایی نیاز به مراقبت‌ های ویژه نخواهید داشت اما توصیه می شود که حتماً مایعات زیاد بنوشید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و دائم از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • توصیه می شود که برای از بین بردن التهاب پس از این فرآیند هر هشت ساعت یک بار از پماد زینک استفاده شود.
  • تا چند روز برای شست و شوی پوست صورت از آب ولرم و شوینده‌ های بسیار ملایم استفاده کنید.
  • تا یک هفته از رفتن به استخر، و جکوزی و حمام داغ بپرهیزید.
  • از کرم های ترمیم کننده و مرطوب کننده پوست استفاده کنید.
  • از خاراندن، فشار دادن و لمس کردن پوست خودداری کنید .
  • هنگام خوابیدن کمی زیر سر خود را بلند تر از بدن قرار دهید.
  • تعداد جلسات تعیین شده را کامل کنید.

عوارض آر اف فرکشنال

این تکنیک زیبایی  جزء روش های کم تهاجم است بنابراین عوارض بسیار کم و محدودی دارد و نیاز به دوره نقاهت و استراحت پس از درمان نخواهد داشت.  تا کنون در کلینیک زیبایی دکتر هنرور تهران شاهد عوارض دائمی و یا حاد نبوده‌ ایم و بر اساس مطالعات و گزارشات بالینی هیچ عارضه بلند مدت یا دائمی به دنبال نداشته است.  از عوارض احتمالی این تکنیک می توان به موارد زیر اشاره کرد که البته کاملا موقتی و زود گذر خواهد بود.

دستگاه هایی که در گذشته برای جوان سازی پوست با آر اف مورد استفاده قرار می گرفت درد زیادی به دنبال داشت که متخصصین از بی هوشی استفاده می کردند.  اما دستگاه‌ های امروز با تکنولوژی به روز و پیشرفته طراحی شده اند و با کمترین میزان درد بدون نیاز به بیحسی انجام می‌ شود. متخصصین برای راحتی متقاضیان از بی حسی استفاده می کنند‌.

گلگون شدن یا اریتم عارضه دیگری است که پس از انجام آر اف در برخی از زیبا جویان مشاهده می شود که در طی ۲۴ ساعت از بین می رود.

 عارضه دیگری است که می توان پس از انجام این تکنیک زیبایی به آن اشاره کرد  ادم یا تورم است  که البته برای همه زیبا جویان اتفاق نمی افتد.  بعد از طی ۲۴ ساعت رفع می شود . در برخی موارد نیز ممکن است یک هفته ادامه دار باشد.

 البته عوارض نادری نیز  پس از این فرآیند مشاهده می‌ شود که معمولاً به دلیل خطای پزشک و یا نا مناسب بودن شرایط متقاضیان اتفاق می‌ افتد.  این عوارض نیز از بین می رود اما ممکن است زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشد.

  • فرو رفتگی پوست که تا یک ماه طول می کشد.
  • بثورات  پوستی که در حدود یک هفته از بین می رود.
  • پوسته پوسته شدن پوست،  در طی یک هفته رفع خواهد شد .
  • حساس شدن پوست در هنگام لمس کردن که  تا دو هفته ادامه دارد.
  • زخم یا سوختگی شش ماه پس از درمان رفع می‌ شود پس از ۵ روز هیچ اثر آن بر سطح پوست باقی نمی ماند.

 در کلینیک زیبایی دکتر هنرور تهران انواع تکنیک های زیبایی و جوان سازی پوست با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته و همچنین مهارت متخصصین حرفه ای انجام می شود.  بنابراین زیبا جویان عزیز با حداقل عوارض می توانند به بهترین نتایج ممکن دست یابند .

ایمنی دستگاه آر اف فرکشنال

امواج رادیو فرکانسی جزء امواج الکترومغناطیسی می باشند . این امواج در برخی از وسایل مختلف از قبیل امواج رادیویی،  وای فای،  تلویزیون و ماکروویو وجود دارد.  این فرکانس در تکنیک زیبایی آر اف  نیز مورد استفاده قرار می گیرد و بین سه گروه  ۳۰۰ گیگا هرتز متغیر خواهد بود.  ولی اکثراً کمتر از ۴۵۰ کیلو هرتز خواهند بود .

امواج آر اف میلیون بار آهسته تر از نور مرئی و بیش از یک میلیارد بار آهسته تر از اشعه X می باشد . در این بخش باید به این نکته توجه کنید که این تکنولوژی از طرف نظارت درمان کاملا ایمن معرفی شده است. اما ایمنی آن فقط مربوط به تکنولوژی نمی باشد بلکه دو عامل دیگر در کاهش عوارض جانبی و افزایش ایمنی تاثیر گذار است که شامل موارد زیر می باشد.

۱. دستگاهی که مورد استفاده قرار می گیرد

دستگاه های زیادی ابداع شده است که قابلیت تولید امواج آر اف  را خواهند داشت.  این که کدام  دستگاه مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته باشد و استاندارد های لازم در طراحی و انتخاب قطعات اولیه رعایت شده باشد اهمیت زیادی دارد.

در کلینیک زیبایی دکتر هنرور تهران از دستگاه های با کیفیت و استاندارد و مورد تایید سازمان غذا و دارو استفاده می شود و همچنین از نظر درمانی ایمنی موثر و کم خطر خواهد داشت.

۲. اپراتور دستگاه که این فرایند را انجام می دهد. فرایند آر اف نیز مانند روش های درمانی و زیبایی دیگر نیاز به مهارت و تجربه پزشک و اپراتور خواهد داشت.  این موضوع در اثر بخشی بیشتر درمان و همچنین کاهش یافتن عوارض جانبی تاثیر بسزایی دارد.  یکی از برتری های کلینیک زیبایی دکتر هنرور تهران این است که این تکنیک زیبایی توسط بهترین متخصصین زیبایی پوست و مو انجام می‌ شود و زیبا جویان عزیز شاهد هیچ عارضه خاصی پس از درمان نخواهند بود.

 

منبع : Fractional rf

دکمه بازگشت به بالا