اقتصادی

فعالیت ۹ کانون یاریگران در واحدهای اقتصادی لرستان

مجله زنده خبری/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه رونق تولید به سلامت روح و جسم کارگران بستگی دارد، گفت: ۹ کانون یاریگران زندگی در واحدهای اقتصادی استان فعالیت می‌کنند.

 علی جهانی  با بیان اینکه توجه به سلامت روح و روان کارگران توسط کارفرمایان باید در اولویت باشد، اظهار کرد: توجه به نیازهای کارگران به ویژه د زمینه نشاط اجتماعی‌ و برنامه‌ریزی کارفرمایان برای ایجاد انگیزه و نشاط منجر به سلامت کارگر و در نتیجه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش و بهره وری در تولید خواهد شد.

وی به ایجاد خانه‌های بهداشت در واحدهای بالای ۵۰ نفر در کارگاه های اقتصادی اشاره کرد و افزود : با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با هدف تامین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط‌های کار تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی ۷۸ خانه بهداشت در واحدهای اقتصادی استان به ثبت رسیده و فعالیت می‌کنند.

جهانی تصریح کرد : بر اساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحدهای اقتصادی در حوزه‌های مختلف و با بیش از ۵۰ کارگر مکلف به تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به واحدهای اقتصادی زیر ۵۰ کارگر نیز اشاره کرد و گفت: همچنین با همکاری کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی که نیروی کار ۲۰ تا ۴۹ نفر که در آن‌ها شاغل هستند ایستگاه‌های بهگر ایجاد کرده‌ایم و در این راستان ۷۵ ایستگاه بهگر در سطح واحدهای اقتصادی استان فعالیت می‌کنند.

وی به برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در واحدهای کارگری استان اشاره و بیان کرد: اجرای طرح یاریگران جامعه کار تولید در استان یکی از مهم‌ترین برنامه جهت پیشگیری از اعتیاد در واحدهای کارگری استان بود که در این کانون‌ها که در واحدهای اقتصادی ۲۰ تا ۵۰ نفر تشکیل می‌شود با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کارگری از طریق کارگاه‌های آموزشی و مسابقات ورزشی با هدف ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و ایجاد نشاط در بین کارگران به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد برگزار و تاکنون ۹ کانون یاریگران در سطح استان ایجاد شده است.

 جهانی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های آموزشی متنوع به کارگران با محوریت بهداشت و سلامت جامعه کار و تولید، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است، گفت: امسال نیز در این زمینه ۲۶۲۰ نفر ساعت آموزش در این راستا به کارگران ارائه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد : بخشی از تأمین سلامت روان و جسم کارگران به کارفرمایان و امکانات و منابعی برمی‌گردد که در اختیارشان قرار می‌دهند و بخشی از آن به خود کارگران بستگی دارد، برخی نیز حتی موقع کارکردن در بهترین محیط‌های کاری هم خود را با استرس‌های بیهوده درگیر می‌کنند و به سلامت روانشان آسیب می‌رسانند، بنابراین تأمین بهداشت روانی و سلامت جسمی در محیط کاری فرایندی دوطرفه است و به همکاری و تعامل کارگر و کارفرما بستگی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا