بین المللی

مخالفت احزاب سودانی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

احزاب سیاسی سودانی مخالفت خود را با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به خارطوم و توافق درباره عادی سازی روابط میان دو طرف اعلام کردند.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از سایت العربی الجدید، احزاب سیاسی سودانی ضمن اعلام مخالفت خود با سفر ایلی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به سودان تأکید کردند: عادی سازی روابط با اسرائیل تنها به نفع نظامیان و ابقای آن‌ها در قدرت است.

کوهن پنجشنبه در خارطوم با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و تعدادی از مقامات نظامی این کشور دیدار کرد. دو طرف بر تلاش برای پیشبرد روند عادی سازی روابط تأکید کردند.

این سفر در زمانی صورت گرفته است که روند حل و فصل سیاسی میان نظامیان و غیرنظامیان وارد مرحله نهایی شده است و قرار است براساس توافق صورت گرفته مقامات نظامی سودان قدرت را تحویل غیرنظامیان بدهند. اما سفر کوهن به خارطوم شک و تردیدهایی را درباره جدی بودن مقامات نظامی سودان برای کنار رفتن از قدرت ایجاد کرده است.

کمال عمر، دبیرکل سیاسی حزب کنگره مردمی سودان گفت: آنچه امروز اتفاق افتاد نشان می‌دهد البرهان درباره روند سیاسی کنونی جدی نیست. مقامات کنونی حق اتخاذ موضعی درباره مسائل اساسی و سرنوشت ساز را ندارند.

همچنین ساطع الحاج، از دیگر رهبران احزاب سیاسی سودان از تمام گروه‌های غیرنظامی که توافق حل و فصل با نظامیان را امضا کرده‌اند خواست از آن کناره گیری کنند.

وی تأکید کرد: باید تمام گروه‌های سیاسی برای مقابله با نفوذ صهیونیست‌ها و غرب و متحد کردن اراده سیاسی وارد عمل شوند.  

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا