برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

چگونه رژ لب خشک شده را درست کنیم؟

رژلب از لوازمی است که همیشه نگرانی برای سرب داشتن یا نداشتن آن وجود دارد. به همین جهت می‌توانید خودتان دست به کار شوید و رژ لب خانگی خود را درست کنید.

چرا رژلب خشک میشود؟

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا  بهترین مارک تینت لب به آسانی خشک می‌شوند. پاسخ آن بیشتر به فرمولاسیون رژ لب برمی‌گردد. رژ لب مایع کمتر از دیگر انواع رژ لب روغن دارد و ترکیب آن خشک‌تر است. علاوه بر این، رژلب‌های مایع گاهی الکل دارند که آن را سریع‌تر خشک می‌کند. به طور کلی احتمال کمی وجود دارد که قبل از خشک شدن بتوانید رژ لب مایع را تمام کنید، پس برای خشک شدن آن زیاد ناراحت نشوید!

چه کار کنیم رژ لب خشک نشود؟

بهترین راه حل برای جلوگیری از خشک شدن رژ لب خرید محصولی است که فرمولاسیون با کیفیتی داشته باشد. محصولات باکیفیت میانگین عمر بیشتری دارند و کمتر و دیرتر خشک می‌شوند. نکته دیگر این است که حتما حواستان باشد در رژ لب را محکم ببندید. شاید این نکته در نگاه اول بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد، اما زمان‌هایی که عجله داریم، ممکن است حواسمان به همین نکته ساده نباشد. همین دو نکته کافی است تا شما بتوانید عمر یک رژ لب را تا جای ممکن بیشتر کنید. در نهایت، حتی اگر این دو نکته هم کافی نبود و رژ لب خشک شد، باز هم جای نگرانی نیست. چندین راه برای درست کردن رژ لب خشک شده وجود دارد. ما در ادامه تمام روش‌های بازسازی رژ لب مایع را توضیح می‌دهیم.

روش های بازسازی  کرم پودر گلدن بل شده

قبل از مرور روش‌های بازسازی  کرم پودر گلدن بلخشک شده باید به این سوال پاسخ دهیم: « چه زمانی رژ لب نیاز به بازسازی دارد؟». خشک شدن رژ لب چند علامت مشخص دارد. برای مثال رنگ رژ لب تغییر کرده یا کم‌رنگ شده یا بافت آن دیگر مثل قبل نیست و به راحتی روی پوست لب نمی‌نشیند. علامت دیگر می‌تواند بوی آن باشد که تغییر کرده یا دیگر اصلا بویی نمی‌دهد. نکته دیگر این است که طبق تجربه فرمولاسیون مات زودتر از رژ لب معمولی خشک می‌شود. احتمالا شما هم به این نکته برخورد کرده‌اید که رژ لب مات، لب را بیشتر خشک می‌کند. پس حواستان باید بیشتر به خشک نشدن رژ لب‌ مات روی لب‌ها و در بسته‌بندی‌اش باشد. ما در مقاله جامع‌ترین درباره استفاده نکات لازم در استفاده و خرید رژ لب‌های مات مفصل صحبت کرده‌ایم. در ادامه به راه‌های درست کردن رژ لب‌های خشک شده می‌پردازیم.

 

استفاده از آب داغ

یکی از آسان‌ترین راه‌های برگرداندن رژ لب مایع به فرم اول‌اش انداختن آن در یک ظرف آب داغ است. برای این روش در ابتدا یک ظرف را پر از آب داغ می‌کنید. سپس رژ لب را درون ظرف می‌اندازید. حواستان باشد که رژ لب باید بین ده تا پانزده دقیقه در ظرف باقی بماند. پس از این مدت رژ لب شما مثل روز اول کار خواهد کرد. فقط حواستان باشد که قبل از شروع این ترفند درِ آن را محکم ببندید و بعد از پایان ترفند رژ لبتان را خشک کنید.

استفاده از سشوار

اگر با ترفند آب گرم رژ لب‌تان به شکل اولش بازنگشت، راه آسان دیگری نیز وجود دارد: استفاده از سشوار! گرمای سشوار می‌تواند رژ لب را آب کند و فرمولاسیون را به حالت اولیه برگرداند. برای این ترفند شما باید سشوار را برای سه تا پنج دقیقه روی رژ لب نگه دارید. این ترفند برای مواقعی که وقت کم دارید عالی است. پیشنهاد ما این است که سشوار روی درجه کم را امتحان کنید و بلافاصله بعد از این تکنیک از رژ لب‌تان استفاده کنید. بهتر است بین سشوار کشیدن و استفاده از رژ لب فاصله‌ای نیاندازید.

استفاده از روغن نارگیل

یکی دیگر از راه‌های برگرداندن رژ لب اضافه کردن چند قطره از روغن نارگیل به رژلب است. برای این روش باید دو سه قطره از روغن نارگیلِ پرس سرد را درون رژ مایع بریزید و سه تا پنج دقیقه منتظر بمانید. اگر خشکی رژ لب زیاد است، بعد از اضافه کردن روغن نارگیل می‌توانید رژ لب را تکان دهید یا بین کف دستانتان بمالید تا روغن و رژ لب گرم شود. در این ترفند فقط باید حواستان به یک چیز باشد: حتما حواستان باشد که بیشتر از چند قطره نریزید. چرا که روغن نارگیل زیاد، فرمولاسیون آن را تغییر می‌دهد و رژ لب دیگر روی لب خشک نمی‌شود.

استفاده از قطره چشمی

همانطور که در مقاله‌های مختلف مجله شاواز دیده‌اید، استفاده از قطره چشمی یکی از ترفندهای پرکاربرد برای برگرداندن محصولات آرایشی خشک شده است. از این محصول می‌توانید برای گرداندن خط چشم، ریمل و رژلب مایع استفاده کنید. اگر مقاله‌های «» و «» را ندیده‌اید، حتما به این دو مقاله هم سر بزنید. برای استفاده از این ترفند در بازسازی رژ لب مایع کافی است دو سه قطره از قطره چشمی را درون رژ لب بریزید و ده تا پانزده دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این زمان رژ لبتان باید مثل روز اول شده باشد.

استفاده از وازلین

استفاده از وازلین نیز یکی از راه‌های محبوب برای درست کردن انواع لوازم آرایشی، از جمله رژ لب خشک است. برای این روش باید کمی وازلین را حرارت دهید و آب کنید. سپس چند قطره کوچک از آن را به رژ لب اضافه کنید. وازلین خشکی رژ لب را برطرف می‌کند و رطوبت را به آن برمی‌گرداند. فقط باید توجه کنید که در این روش نیز تعداد قطره‌ها بسیار مهم است. زیاد ریختن وازلین ممکن است رژلب‌تان را به کلی خراب کند!

استفاده از ژل آلوئه ورا

اگر در منزل گیاه آلوئه ورای تازه دارید، یکی دیگر از ترفندهای ساده برای زنده کردن رژ لب مایع خشک شده استفاده از ژل آلوئه وراست. برای این ترفند کافی است اندازه یک نخود ژل آلوئه ورا را به رژ لب اضافه کنید. سپس به خوبی تکان دهید و هم بزنید. این ژل به شکل طبیعی مرطوب‌کننده و آبرسان است و از خشک شدن لبان شما نیز جلوگیری می‌کند.

کلام آخر

ما در این مقاله توضیح دادیم که چگونه رژ لب مایع خشک شده را درست کنیم. اگر به هر دلیل رژ لب مایع شما خشک شده، لازم نیست آن را دور بیاندازید. با استفاده از ترفندهای ساده‌ای مثل استفاده از آب داغ، استفاده از سشوار، استفاده از روغن نارگیل، استفاده از وازلین یا استفاده از قطره چشمی می‌توانید رژ لب مایع خشک شده را مثل روز اولش کنید

منبع : فروشگاه اینترنتی چاپار انلاین

دکمه بازگشت به بالا