اقتصادیبرترینهای کسب و کارعمومی

علامت اختصاری میلگرد نیشابور چیست؟

مقدمه ای در مورد میلگرد KSC:

کمپانی مجتمع فولاد خراسان با استفاده از تکنولوژی های به روز و استانداردهای ملی و بین المللی، قوای فنی مجرب و ماشین آلات پیشرفته، به سومین قطب فولاد ایران و از کبیر ترین فولادسازان شمال شرق کشور تبدیل شده است. سبد تولیدی کارخانه فولاد نیشابور خراسان نیز شامل محصولات با کیفیت و کمیاب در بازار داخلی می باشد.

قیمت مفتولی: می دانید که امروزه تولید کننده های زیادی وجود دارد بنابر این افرادی سودجو به راحتی محصولات تقلبی وارد بازار کرده و گاها جعل برند می کنند. برای جلوگیری از این امر پلاک هایی مخصوص مجتمع سازنده و یک علامت انحصاری که قبلا به ثبت رسیده روی محصول حک می شود که با شناخت کامل علامت انحصاری درج شده روی محصول مورد نظرمی توانیم کیفیت، اصالت و برند آن محصول را تشخیص دهیم.

 شناسه های میلگرد KSC:

میلگرد  KSC  متعلق به شرکت میلگرد نیشابور می باشند.

خرید میلگرد: هنگامی که روی ، علامت KSC حک شده را مشاهده کنید نشان دهنده ی علامت انحصاری کلیه میلگردهای KSC تولیدی کارخانه خراسان می باشد.

البته قبلا علامت دیگری رو محصول حک می شد و آن کلمه ی N  روی آج این محصولات بود که خریداران از روی آج می توانستند آن را تشخیص دهند، اما امروزه علامت KSC تغییر یافته. امروزه بر اساس این علامت اختصاری، میلگردهای مشهد به نام به فروش می رسند.

همچنین در حقیقت برای شناسه کد حک شده بر روی محصول دو مرحله لازم است:

  • شناسایی کد علامت حک شده از میان یکی از علائم

J – L – C – H – S – F

روی محصول از روی استاندارد ملی تعریف شده به شماره ۳۱۳۲

  • تشخيص روش تولید محصول از روی یکی از سه علائم T  –  U  –  A حک شده روی آن مطابق با جدول استاندارد ملی ۳۱۳۲

کیفیت این میلگرد تحت نظر متخصصان فنی و بازرسان خط تولید محصولات نیز مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن  تست هایی مانند استحکام و خم و مقاومت و کشش آنها نیز قبل از تولید صورت می گیرد.

میلگرد های KSC نیشابور چگونه است؟

شکل ظاهری این نوع میلگرد کارخانه فولاد خراسان به صورت ساده و آج دار مارپیچ و جناغی بر اساس استاندارد روسی در گریدهای  A2، A1  و A3 به مرحله تولید می رسند و روی این میلگردها آرم KSC  حک شده است. همچنین تولید میلگرد KSC مشهد به ضخامت ۳۲ میلی متر از برتری های مجموعه فولاد خراسان به شمار می رود.

شایان ذکر است که کارخانه نیشابور بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3132 به صورت نورد گرم با روش تولید حرارتی Quench-Temper به مرحله تولید می رسند. جهت تشخیص اصالت محصول، علامت انحصاری فولاد خراسان به عنوان یک آرم روی شاخه های محصول حک شده است.

انواع سایز میلگرد KSC:

محصولات آج دار جناغی گرید A3 نیز بر اساس استانداردهای ملی ISIRI 3132 در سایزبندی های ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۸ و ۳۲ در کارخانه فولاد نیشابور خراسان تولید و برای فروش به بازار عرضه می شوند، که معمولا در بازار  سایزهای 14تا 32 میلی متری راحت تر پیدا می شوند.

دسته بندی  این میلگرد  چگونه است؟

  • ساده با علامت س ۲۴۰
  • آج دار مارپیچی با علامت مشخصه آج ۳۴۰
  • آج دار جناغی با علامت مشخصه آج ۴۰۰
  • میلگرد مرکب نیشابور با علامت آج ۵۰۰

کد نشانه گذاری فرآیند تولید میلگرد KSC آج دار به شرح زیر است:

میلگرد KSC  قطور مشهد چیست؟

کارخانه فولاد مشهد تصمیم به تکمیل محصولات فولادی خود گرفت که میلگرد KSC  قطور یکی از آنهاست  که تولید این نوع محصولات مایه تفریق خروجی ماهانه خطوط نورد می شد بر همین بنیاد برنامه هایی در جهت تکمیل خطوط تولید، بالارفتن ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در عقیده گرفته شد که با تلاش و زحمات فراوان پرسنل این برند، توانستند میلگرد KSC  قطور در سایز 10 و در شکل آج دار تولید کنند

در علامت اختصاری میلگرد، کدام حروف مربوط به  نوع استاندارد و آج میلگرد است؟

نوع آج یکی از علائمی است که روی میلگرد حک می‌شود. با نگاهی به جدول زیر می‌توانید تشخیص دهید که حرف اختصاصی مربوط به آج در علامت اختصاری میلگرد چیست.

حروف حک‌شده مشخص‌کننده نوع آج میلگرد
ردیف نام میلگرد آجدار نوع آج سایز آج حرف انگلیسی حک‌شده روی میلگرد
1 میلگرد آجدار A2 مارپیچ با زاویه 45 درجه آج 340 J
آج 350 L
2 میلگرد آجدار A3 جناقی آج 400 C
آج 420 H
3 میلگرد آجدار A4 مرکب (ترکیب مارپیچ و جناقی) آج 500 S
آج 520 F

همچنین علامت فی میلگرد (Ø) به معنای ساده بودن آن است.

چگونه از علامت اختصاری میلگرد می‌توان به روش تولید آن پی برد؟

‌هم‌چنین فرایند تولید بر روی میلگرد آجدار با حروف اختصاری مشخص‌شده که در جدول زیر می‌توانید این حروف اختصاری را بهتر بشناسید:

حروف اختصاری مربوط به روش تولید میلگرد
حرف انگلیسی فرایند تولید میلگرد ردیف
T تولیدشده به روش ترمکس (خنک کاری) 1
U تولیدشده به روش آلیاژسازی 2
A تولیدشده به روش استاندارد مندرج در شناسنامه محصول 3

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد و سایر اطلاعات فنی مربوط به میلگرد، می توانید را مطالعه کنید.

با علامت اختصاری میلگرد هر کارخانه آشنا شوید

همان‌طور که گفته شد کارخانه‌های بسیاری در حوزه تولید میلگرد فعال هستند که کیفیت و قیمت محصولاتشان باهم متفاوت است؛ به همین دلیل کاین کارخانه‌ها سعی کردند تا ترکیبی از علامت و حروف را برای تشخیص میلگرد خود از برندهای دیگر در نظر بگیرند؛ علامت‌ اختصاری میلگرد گاهی نام خود کارخانه یا برخی از حروف آن یا گاهی مخفف نام کارخانه و عدد هستند؛ بنابراین در این بخش به معرفی علامت اختصاری میلگرد هر کارخانه می‌پردازیم.

علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن

میلگرد ذوب‌آهن یکی از باکیفیت‌ترین میلگردهای موجود در بازار است که وزن آن مقادیر وزنی جدول اشتال بسیار نزدیک است.

میلگرد ذوب‌آهن به روش آلیاژ شده یا خنک کاری تولید می‌شود. حروف اختصاری ESCO CU بر روی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان حک می‌شود.

علامت اختصاری میلگرد نیشابور (مجتمع فولاد خراسان)

این میلگرد به روش ترمکس تولیدشده و آرم حک‌شده بر روی حروف اختصاری KSC CT است.

علامت اختصاری میلگرد میانه

میلگرد آذربایجان نیز به روش ترمکس تولیدشده و آرم حک‌شده روی این میلگرد دو حرف F روبروی هم است. ازلحاظ کیفیت یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات بازار داخلی محسوب می‌شود. میلگردهای آجدار تولیدی این کارخانه از سایز ۱۰ الی ۳۲ میلی‌متر بوده و میلگردهای ساده آن در سایزهای ۱۴ الی ۵۰ میلی‌متر تولید می‌گردند.

علامت اختصاری میلگرد کویر کاشان

این میلگرد با آرم حک‌شده KAVIR TS تولید می‌گردد. حروف TS نشانگر میلگرد A4 با آج 500 بوده و حرف T نشان‌دهنده روش تولید ترمکس است.

جزء بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات بوده و از قابلیت جوشکاری و مقاومت بالایی برخوردار است.

علامت اختصاری میلگرد پرشین

بر روی تاکستان تنها علامت اختصاری PSG حک می‌شود که آرم این کارخانه است.

علامت اختصاری میلگرد خرمدشت

بر روی میلگرد خرمدشت تاکستان علامت اختصاری FKHT JU حک‌شده که حروف J نشان‌دهنده میلگردA2 و حرف U نشانگر روش تولید آلیاژی است.

علامت اختصاری میلگرد آناهیتا

نیز با آرم AG JU تولیدشده که JU نشانگر میلگرد A2 تولیدشده به روش آلیاژی است. میلگرد تولیدی این کارخانه ازلحاظ ترکیب شیمیایی، مشخصات فیزیکی مانند قطر اسمی و مشخصات هندسی آج و خواص مکانیکی با استاندارد ملی مطابقت دارد.

دکمه بازگشت به بالا