ورزش و نشاط

بهترین کتاب‌های ماه آوریل به انتخاب منتقدان و کتابخوان‌­های حرفه‌­ای

طی یک لیست اعلام شد؛

بهترین کتاب‌های ماه آوریل به انتخاب منتقدان و کتابخوان­‌های حرفه­‌ای اعلام شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهترین کتاب‌های ماه آوریل به انتخاب منتقدان و کتابخوان­‌های حرفه­‌ای اعلام شد، بر اساس این لیست کتاب ها به شرح ذیل هستند؛                             

** «هیچ چیز خاصی وجود ندارد» نوشته نیکول فلاتری

نویسنده ایرلندی، نیکول فلاتری، به تازگی یک داستان کوتاه نوشته که برنده جوایز زیادی شده و مورد تحسین نویسنده‌های دیگر مانند سالی رونی قرار گرفته است. او گفته است: «من واقعاً نوشته‌های نیکول فلاتری را دوست دارم.»

این رمان درباره چه کسی یا چه چیزی است؟ داستان با توصیف یک دختر هفده ساله به نام مائه روی پله برقی یک مرکز خرید بزرگ در نیویورک در سال ۱۹۶۶شروع می‌شود. این دختر به دنبال شروع یک زندگی دوباره به دور از مادرش که پیش‌خدمت یک رستوران است، همکلاسی های بدخو و آینده تیره و تارش است.

در تلاشش برای یافتن یک چیز خاص، شروع به کار کردن در کارخانه نقره سازی اند وارهول می کند. او یکی از هنرمندان یا کارشناس ها، یا فیلم سازها یا بدلکارها و یا حتی مدل های  این کارخانه نیست، بلکه او به عنوان یک ماشین نویس ساده استخدام می شود و باید یک جعبه پر از نوارهایی که توسط وارهول ضبط شده اند را تایپ کند: این ها گفتگوهای وارهول با خودش هستند؛ صحبت‌های خصوصی، اسرار و داستان‌های شخصی و خلافه‌ایی که فقط وارهول از آنها خبر دارد.

در زندگی واقعی، این فایل‌ها در قالب کتابی به نام «یک رمان» منتشر شده‌اند؛ در رمان «هیچ چیز خاصی وجود ندارد» ما از دریچه چشم مائه با آنها رو به رو می‌شویم. از نظر فلاتری، عمل تبدیل صوت به نوشتار ابزاری است برای کشف شنیدن، توجه بیشتر و اخلاق استراق سمع از زندگی دیگران.

** «هیولاها» نوشته کلر ددرر

در رمان «هیولاها»، کلر ددرر، منتقد ادبی و زندگینامه نویس، سعی می‌کند به یک سوال بسیار مهم پاسخ بدهد: ما باید با هنر مردان هیولامنش چه کار کنیم؟

او به بررسی تعدادی از هنرمندان می‌پردازد، افراد سرشناسی مانند پابلو پیکاسو و رومن پولانسکی و دیگرانی مانند جونی میچل، سیلویا پلات. وقتی روی حس صمیمیت با بت‌های زندگی مان بیش از حد تاکید می کنیم چه چیزی به دست می آوریم یا از دست می دهیم؟ (مثلاً جی کی رولینگ یکی از نمونه های برجسته است).

در این کتاب پرسش‌های حیاتی اما ناراحت کننده‌ای مطرح می شوند از جمله این که آیا همدلی با هیولاها ممکن است؟

** «کادی» نوشته بنجامین میرز

میرز یک روزنامه نگار حوزه موسیقی است. او همچنن شاعر و رمان نویس نیز هست. نویسنده ای است که به زندگی طبقه کارگر، داستانها قدیمی و اسطوره شناسی شمال انگلستان علاقه مند است. او قبلاً در رمان‌های سابقش The Gallows Pole و The Offing نشان داده که نویسنده صاحب سبکی است. در تازه‌ترین رمانش، «کادی» او سراغ کلیسای جامع دورهام رفته است. البته شروع رمان او به سه قرن قبل از ساخته شدن این کلیسا برمی گردد. بعد رمان جلوتر می‌آید و از قرن هفتم به بعد نقل می‌شود و تا قرون چهاردهم، هفدهم و نوزدهم پیش می‌آید و سرانجام در سال ۲۰۱۹به پایان می رسد.

این یک داستان باستانی، پرنشاط و قوی درباره راهبه‌ها، مردمان خرافه پرست، سگ‌های ولگرد است.

دکمه بازگشت به بالا