برترینهای کسب و کارعمومی

نهالستان های مورد تایید جهاد کشاورزی

اگر به دنبال خرید نهال هستید و می خواهید با خرید و … سرمایه خود را چندین برابر کنید، در قدم اول باید یک نهالستان خوب و معتبر پیدا کنید. بهترین نهالستان برای خرید نهال، نهالستانی است که نهال‌های خود را همراه با شناسنامه، مجوز رسمی و همچنین به صورت مستقیم و بدون واسطه تولید و عرضه می‌کند.

معرفی بهترین نهالستان هایی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارند، موضوع این مقاله از سایت نهالستان ارغوان مهندس رسول بابایی است. برای آشنایی با برترین نهالستان های موجود در کشور به همراه خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنند، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین نهالستان میاندواب

میاندواب یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی در غرب ایران می باشد. در این شهرستان چندین نهالستان وجود دارد که می‌توانند به عنوان منابعی برای تهیه نهال‌های مورد نیاز مورد استفاده قرار بگیرند. برای تعیین بهترین نهالستان در میاندواب، نیاز به بررسی و مقایسه‌ی مشخصات مختلف نهالستان‌ها با یکدیگر داریم.

در این راستا، می‌توانید با مراجعه به مجموعه‌ای از نهالستان‌های موجود در شهرستان میاندواب و بررسی موارد زیر، بهترین نهالستان را انتخاب کنید:

1- کیفیت نهال‌ها: برای انتخاب بهترین نهالستان در میاندواب، باید به کیفیت نهال‌ها توجه کنید. نهال‌هایی که در نهالستان با کیفیت بالا تولید شده‌اند، برای رشد و توسعه بهتر در زمین‌های کشاورزی و باغبانی مناسب هستند.

2- انواع نهال‌های موجود: برخی از نهالستان‌ها مختص به تولید یک نوع نهال هستند، در حالی که برخی دیگر به تولید چندین نوع نهال می‌پردازند. بهترین نهالستان باید نهال‌های مورد نیاز شما را تولید کند.

3- قیمت نهال‌ها: قیمت نهال‌ در نهالستان‌های مختلف ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد، در نتیجه برای انتخاب بهترین نهالستان در میاندواب، باید قیمت‌های مختلف را مقایسه کنید.

4- محل نهالستان: محل نهالستان نیز به عنوان یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین نهالستان در میاندواب محسوب می‌شود. نهالستان‌هایی که در مناطق با شرایط آب و هوایی مساعد و با زمین‌های حاصلخیز و مناسب قرار دارند، نهال‌های با کیفیت و با عمر طولانی‌تری تولید می‌کنند.

با توجه به موارد فوق و بررسی نهالستان‌های مختلف در میاندواب، می‌توانید بهترین نهالستان را برای تهیه نهال‌های مورد نیاز خود انتخاب نمایید.

انتخاب نهالستان مناسب | از کدام نهالستان خرید کنیم؟

برای انتخاب نهالستان و خرید نهال باکیفیت باید به موارد زیر توجه کنید.

  • در زمان انتخاب نهالستان به تاییدیه و داشتن مجوز از وزارت جهاد کشاورزی نهالستان توجه داشته باشید.
  • میزان تجربه نهالستان و کیفیت نهال‌ها را مدنظر داشته باشید.
  • ضمانت بازگشت نهال یکی از امکاناتی است که برخی از نهالستان‌ها از آن استفاده می کنند. این مزیت باعث می‌شود تا با خیال آسوده تری خرید کنید.
  • نهالستان اگر تولید کننده مستقیم باشد موجب می‌شود تا نهال با قیمت مناسب‌تری به دست شما برسد.
  • نهالستان، باید انواع نهال‌ها را سالم به دست شما برساند و ضمانت کند. نحوه ارسال نهال‌ها نکته مهم دیگری است که باید توجه داشته باشید.

اهمیت انتخاب نهالستان در تامین نهال مرغوب

قطعا مهم‌ترین و اثرگذارترین عامل در راه اندازی باغ و برداشت محصولات مرغوب و با کیفیت، تهیه نهال پیوندی سازگار با منطقه کاشت، قوی، سالم و اصلاح شده با باردهی و عملکرد بالاست؛ اگر باغ با استفاده از نهال‌های ضعیف و بی‌کیفیت راه اندازی گردد، پس از مدتی با گذشت زمان، یا نهال ها خشک خواهند شد و یا تبدیل به درختانی ضعیف با باردهی پایین می‌گردند و در نتیجه سرمایه باغدار به هدر خواهد رفت.
نهال با کیفیت و سالم را به 2 طریق می‌توان تهیه نمود:
۱) خرید نهال مورد نظر از نهالستان‌های معتبر و مطمئن
۲) تهیه و آماده سازی نهال پیوندی توسط باغدار

در کشور ما ایران نیز نهالستان های زیادی در مناطق خوش آب و هوای شمال و شمال غرب کشور وجود دارند که به پرورش و رشد انواع مختلف گیاهان و نهال ها مثل نهال گردو، نهال بادام و نهال انگور مشغول هستند. در ادامه برترین های این حوزه کاری در کشور را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی برای احداث باغ خود خرید نهال مورد نظرتان را انجام دهید.

نهالستان ارغوان نهال | نهالستان ارومیه

نهالستان ارغوان (میاندوآب) به عنوان یکی از بهترین نهالستان های کشور و بزرگترین تولید کننده نهال در غرب کشور با همکاری و ناظرین و کادر مجرب جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی و بیش از سه دهه در زمینه نهال کاری – خرید نهال– فروش نهال و احداث باغات مدرن اقتصادی میوه فعالیت دارد.

مهندس رسول بابایی، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی، بنیانگذار نهالستان ارغوان است. این نهالستان در منطقه میاندواب غرب کشور تاسیس شده و هم اکنون تبدیل به یکی از بزرگترین مراکز فروش نهال در کشور شده است. برای خرید نهال گردو ، بادام، انگور و … با خیال راحت می‌توانید نهالستان ارغوان را انتخاب کنید.

نهالستان ارغوان نهال با سال‌ها تجربه و داشتن ‌مجوز جهاد کشاورزی و گواهی بهداشت، فروش انواع ارقام نهال گردو، نهال بادام و نهال انگور را ارائه ‌می‌دهد.

نهالستان رویال نهال

نهالستان رویال نهال (ارومیه، میاندوآب) بزرگترین تولید کننده بذر و نهال در غرب کشور با همکاری و ناظرین و کادر مجرب جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی و بیش از سه دهه در زمینه نهال کاری – خرید نهال – فروش نهال و احداث باغات مدرن اقتصادی میوه فعالیت دارد.
این شرکت سالیانه 5 هکتار نهالستان از انواع نهال پیوندی و غیر پیوندی گردو زیر کشت دارد که سالیانه حدود 300 هزار اصله نهال شناسنامه دار و مجوزدار تولید می کند و به داخل و خارج از کشور صادر می کنند.

نهالستان نوین نهال

نهالستان نوین نهال بزرگترین مرکز کاشت و عرضه نهال در ایران و خاورمیانه و همچنین ارائه دهنده مشاوره در احداث باغ و جنگل در داخل و خارج از کشور فعالیت های دارد. همه نهال های این نهالستان تحت نظر افراد کار بلد و کادر فنی مجرب تولید و عرضه میشود. از مهمترین تولیدات این مرکز نهال گردوی آریایی است که در مقابل سرما و آفات از مقاومت بالایی برخوردار است.

نهالستان فرانهال

نهالستان فرانهال با بیش از 20 سال تجربه در زمینه تولید انواع نهال پیوندی مثمر و غیر مثمر فعالیت دارد که سالانه حدود 300 هزار اصله نهال شناسنامه دار و مجوز دار زیر نظر جهاد کشاورزی تولید کرده و به تماط نقاط ایران و کشورهای همسایه از جمله عراق و آذربایجان ارسال می نماید. احداث نهالستان در شهرهای مختلف از قبیل ارومیه، میاندوآب، همدان، شیراز، اراک و کرمانشاه از گسترده ترین فعالیت های فرانهال می باشد.

نهالستان آریا نهال

آریا نهال با تکیه به دانش اصولی و برگرفته از تجربه ی سالیان سال و با متکی شدن به جدید ترین متد و امکانات کافی علمی، مکاتبات با اساتید دانشگاه و مشارکت با تولید کنندگان برتر داخل کشور عزیزمان ایران سعی دارد. تا بخشی بزرگ و مفید در بخش کشاورزی و بهبودی صنعت کشاورزی در کشورمان را داشته باشد.
آریا نهال با تهیه به موقع و توزیع مداوم سالیانه بیش از دو میلیون اصله نهال (مثمر و غیر مثمر) و انواع و اقسام گلهای زینتی و آپارتمانی به یکی از مهم ترین و بزرگترین قطبهای ارائه دهننده ی خدمات و محصولات کشاورزی و توزیع نهال در سطح کشور می باشد. این نهالستان یکی از انواع بهترین نهالستان ایران است.

نهالستان مهندس ترابی

نهالستان مهندس حسن ترابی با بیش از 40 سال سابقه کار مفید در تولید نهال میوه و زینتی و گل و گیاه فعالیت دارد و تاسیس آن به سال 1350 بر می گردد. مساحت کل نهالستان بیش از 17 هکتار می باشد و کادری مجرب و کارشناسان فارغ التحصیل  مهندسی کشاورزی در این نهالستان مشغول فعالیت بوده و این نهالستان زیر نظر سازمان گواهی اصلاح نهال و بذر کل ایران فعالیت دارد و با بهره گیری از کارشناسان حفظ نباتات، محصولات سالم و عاری از ویروس و آلودگی تولید می کند.

نهالستان ایران سبز

با بیش از 10 سال تجربه در زمینه انواع نهال پیوندی مثمر و غیر مثمر, تلاش دارد تا با تامین نهال دارای اصالت و با کیفیت نقش مهمی را در تولید محصولات کشاورزی کشور داشته باشد. این نهالستان زیر نظر جهاد کشاورزی اقدام به تولید نهال می کند. نهال تولیدی این شرکت به تمام نقاط ایران و کشورهای همسایه صادر می شود.

نهالستان ایران زمین در مشهد مقدس

بزرگترین تولید کننده نهال در شرق کشور واقع در مشهد مقدس با بیش از نیم قرن تجربه در امور تولید و توزیع با کادری مجرب و آموزش دیده در امور کاشت، داشت و برداشت انواع نهال های پیوندی و تزئینی بصورت مکانیزه در محیطی به مساحت ۶ هکتار زیر نظر مهندس زردادی مشغول به فعالیت می باشد.

نهالستان آرمان نهال

نهالستان آرمان نهال نیز یکی از انواع بهترین نهالستان کشور تولید نهال سالم و احداث باغ مدرن را را به عنوان زیر بنای آبادانی وشکوفایی اقتصادی منطقه میداند آرمان نهال می کوشد تا بعنوان عضوی از خانواده ی بزرگ کشاورزی ایران با مطالعه و تولید نهال مرغوب و احداث باغهایی سالم و مدرن سهمی هر چند کوچک در آبادانی و اقتصادی میهن عزیزمان داشته باشد. نهالستان آرمان نهال با معرفی و عرضه بهترین نهال از نظر مرغوبیت، سلامت و باردهی موفقیت شما را در احداث باغ اقتصادی و با صرفه تضمین مینماید.

نهالستان اروم نهال

یکی دیگر از بهترین نهالستان ایران ، نهالستان اروم نهال بوده که سالانه 2 هکتار نهالستان از انواع نهال پیوندی مثمر و غیر مثمر زیر کشت دارد که سالانه حدود 50000 اصله نهال شناسنامه دارو مجوزدار تولید وبه داخل وخارج از کشور صادر می کند.از جهاد کشاورزی ؛ معرفی 3 نهالستان مورد تایید جهاد کشاورزی :

شما زمانی که قصد خرید نهال از جهاد کشاورزی را دارید می بایست در ابتدا مناسب ترین نهال را بنا بر منطقه ی جغرافیای خود انتخاب کنید سپس هنگام خرید نهال از جهاد کشاورزی درخواست ضمانت اصالت نهال و استاندارد بودن نهال ها را داشته باشید . بسیاری از افرادی که می خواهند از جهاد کشاورزی نهال خریداری کنند ، پس میتوان حدس زد قصد احداث باغ دارند  به همین دلیل بهتر است تنها یک تعداد خاص از نهال را در منطقه ای بکارند زیرا تمامی ارقام نهال در منطقه ای اب و هوا پاسخ نمیدهد . به عنوان مثال اگر شما قصد احداث باغرا دارید باید نهال گردوی مناسب ارتفاع محل کاشت خود را انتخاب کنید برای مثالدر ارتفاع 1400 متر و بیشتر از این ارتفاعتوصیه می شود . اگر شما اقدام به خرید نهال از جهاد کشاورزی و تمامی اصول حرید نهال را رعایت کنید بدون شک احتمال تجاری شدن باغ شما بسیار زیاد می باشد .همچنین باید در نظر داشته باشید نهال ها باید مقاومت زیادی در برابر آفت ها و بیماری داشته باشند که در این صورت بدون شک رشد مناسبی خواهند داشت.

معرفی 3 مورد تایید جهاد کشاورزی جهت خرید نهال جهاد کشاورزی :

1 :نهالستان :

نهالستان گلد نهال

نهالستان گلد نهال دارای مجوز رسمی از نظام صنفی های کشاورزی می باشد که میتوانید با خیالی آسوده خرید نهال در تهران خود را تنها با یک تماس مستقیم از مرکز مستقیم تولید نهال در کشور انجام دهید . گلد نهال تولید کننده ی انواع ارقام نهال مثمر ثمر می باشد .ارسال نهال در نهالستان گلد نهال در کمتر از 48 ساعت خواهد بود .

2 :نهالستان دوم :

نهالستان اریا نهال

نهالستان دوم اریا نهال می باشد که با تولید سالانه صدهزار نهال ، عرضه کننده ی بزرگ نهال در کشور می باشد .اریا نهال شعار خود را کیفیت بالا و قیمت پایین می داند و سرلوحه ی کار خود را فروش نهال های استاندارد قرار داده است . شما میتوانید از این نهالستان هم به صورت انلاین و هم به صورت حضوری خرید کنید :

3 :نهالستان سوم :

نهالستان دکتر نهال

نهالستان سوم دکتر نهال می باشد . نهالستان دکتر نهال یک فروشگاه آنلاین با کلاسی در سطح خاورمیانه که این ضمانت را می دهد که در صورت خرید نهال بیش از 250 عدد ، ازمایش خاک شما را به صورت کاملا رایگان انجام خواهد داد تا شما به بیشترین بازدهی از خرید نهال خود برسید .شما میتوانید هم به صورت انلاین و هم حضوری از این نهالبستان خرید نمایید .

حال به برسی ادامه ی نکات می پردازیم :

برای خرید نهال از جهاد کشاورزی باید کارهای مشخص شده ای را به ترتیب انجام دهید که این کارها عبارت می باشد از :

1 :اطلاع و مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی :

در اولین مرحله برای خرید نهال از جهاد کشاورزی باید به جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کنید تا بتوانید هر یک از انواع نهال هایی را که در نظر دارید خریداری کنید. شما زمانی که به وزارت جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه نمایید می توانید به بخش باغبانی جهاد کشاورزی مراجعه کنید و در آنجا لیست انواع نهال هایی را که موجود دارند را مشاهده نمایید. هر یک از ناحیه های جهاد کشاورزی نهال های مخصوص آن من منطقه را دارند و به همین دلیل کارشناسان آن ناحیه به شما در مورد کاشت نهال مشورت های لازم را ارائه می دهند تا بهترین نهال ها را خریداری کنید. دقت داشته باشید هر یک از نهال هایی که خریداری می کنید باید مجوز داشته باشد که در غیر این صورت بهتر است آنها را خریداری نکنید.

2 :نهال های برچسب دار :

یکی از نکات بسیار مهمی که زمان خرید نهال از جهاد کشاورزی باید به آن توجه داشته باشید این است که نهال های خریداری شده شما دارای برچسب باشند. روی این برچسب ها تمامی اطلاعات آن نهال را شما می توانید مشاهده کنید. نوع پیوند، نوع پایه، شماره شناسه، شرکت تولید کننده، سال تولید و هر یک از موارد دیگری که مربوط به نهال می باشد را می توانید در این برگه به خوبی مشاهده کنید. بنابراین دقت داشته باشید مرحله بعدی که زمان خرید نهال از جهاد کشاورزی باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که نهال های شما دارای برچسب باشد که در این صورت با دانش و آگاهی بیشتری می توانید خرید خود را انجام دهید.

3 :اندازه نهال :

از دیگر نکات بسیار مهمی که شما زمان خرید نهال از جهاد کشاورزی بهتر است به آن هم توجه و دقت داشته باشید این است که، طول آن را مورد بررسی قرار دهید. طول آن حداقل باید 120 سانتیمتر باشد که این اندازه طبیعی ترین و استانداردترین اندازه آن به شمار می رود. قطر نهال هایی که شما می خواهید خریداری کنید باید قطر یک مداد را داشته باشد. اینکه نهال خریدرای شده شما از هرگونه آفت و بیماری به دور باشد اهمیت بسیار زیادی دارد و شما هم باید به این مورد مهم دقت بسیار زیادی داشته باشید. اگر نهال خریداری شده شما دارای ریشه های بیمار و آفت دار باشد بعد از مدتی رشد خوبی نخواهد داشت و به طور کلی از بین می رود. ریشه تولید شده در نهال باید 3 تا 4 شاخه باشد و فاصله ای هم که این نهال ها باید با یکدیگر داشته باشند 2 سانتیمتر است.

4 :راهنمایی به خزانه :

زمانی که شما خرید نهال از جهاد کشاورزی را انجام می دهید باید توسط کارشناسان به خزانه راهنمایی شوید. خزانه مکانی می باشد که در آنجا نهال را از ریشه در می آورند و به مشتری تحویل می دهند. شما به هیچ عنوان نباید نهال های خود را از خیابان و سر جاده خریداری کنید و تنها باید از نهالستان هایی که معتبر هستند خرید خود را انجام دهید. در خزانه انواع نهال ها وجود دارد و شما می توانید بر اساس نیاز خود و منطقه ای که دارید یکی از انواع این نهال ها را خریداری کنید و بکارید.

5 :درخواست گواهی بهداشت :

شما زمانی که می خواهید نهال مورد نظر خود را از نهالستان خریداری کنید باید به مجوز بهداشت آن نهالستان دقت بسیار زیادی داشته باشید. هر یک از نهالستان هایی که این مجوز را نداشته باشند بدون شک برای خرید انتخاب مناسبی به شمار نمی روند و به همین دلیل شما بهتر است از آن نهالستان خرید خود را انجام ندهید. برای خرید نهال از جهاد کشاورزی شما باید به معتبر بودن وزارت دقت و توجه بسیار زیادی داشته باشید. البته که باید بدانید هر یک از مناطق یک جهاد کشاورزی مشخص شده ای دارد و تمامی استانداردهای تولید نهال در آن منطقه رعایت می شود. با این وجود شما باید به خوبی دقت داشته باشید که جهاد کشاورزی مورد نظر شما مجوزهای لازم را داشته باشد.

6 :فاکتور فروش :

بعد از اینکه فاکتور فروش خود را از جهاد کشاورزی دریافت کنید باید آن را پرداخت نمایید. دقت داشته باشید که این فاکتور فروش را باید نزد خود تا سال های سال نگهداری کنید. همچنین باید تمامی برچسب های درخت را هم باید نگهداری نمایید تا در زمان نیاز از آنها استفاده کنید. در برخی از موارد که نهال های کاشته شده شما به خوبی رشد نکند می توانید آن فاکتورها را به جهاد کشاورزی ببرید و درخواست خسارت نمایید. تمامی هزینه هایی که شما صرف باغ خود کرده اید را می توانید در صورت مناسب نبودن نوع نهال از جهاد کشاورزی دریافت نمایید. بنابراین دقت داشته باشید که زمان خرید نهال از جهاد کشاورزی تمامی فاکتورهای فروش و برچسب ها را به خوبی بررسی کرده و آنها را هم نزد خود نگه دارید، در این صورت خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام خواهید داد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا