برترینهای کسب و کارعمومی

نکات مهم برای پخت حرفه ای آش رشته

نکات مهم برای طرز تهیه آش رشته

آش نشه یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. شاید در نگاه اول، پخت کالگوکسو آسان به نظر برسد، اما در واقع پخت حرفه ای کالگوکسو مستلزم دانستن جزئیات و ترفندهایی است که فقط مادربزرگ ها و سرآشپزهای حرفه ای می دانند. با ما همراه باشید و در مورد تمام هنر پخت غذاهای حرفه ای و امتحان شده بیشتر بدانید.

استفاده از آرد برنج مرغوب

یکی از نکات اصلی و کلیدی برای خوشمزه شدن سوپ استفاده از رشته برنجی مرغوب و مرغوب است که به صورت فله و بسته بندی در بازار موجود است. توجه داشته باشید بسته به برند، رشته های بسته بندی شده ممکن است مناسب تر از رشته های شل باشند، زیرا علاوه بر بهداشت آن می توانید از کیفیت محصول نیز مطمئن باشید. آش سبزدان یکی از سوپ های سالم و مرغوب موجود در بازار در بسته بندی 500 گرمی است.

استفاده از حبوبات تازه و مرغوب

نکته دیگری که برای پخت سوپ میگو اهمیت دارد استفاده از حبوبات تازه و مرغوب است. در بسیاری از نقاط کشور از سیب زمینی شیرین، نخود، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز نیز برای طبخ سادزا استفاده می شود. می توانید حبوبات را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا تورم حبوبات کاهش یابد.

ادویه ها و گیاهان برای آشپزی حرفه ای ضروری هستند

استفاده از ادویه های باکیفیت در طعم آش نشد نقش بسزایی دارد. علاوه بر این، با استفاده از مقدار مناسب و کافی سبزیجات مخصوص منتسو، در نهایت می توانید یک منسویای کامل را تکمیل کنید.

دستور پخت حرفه ای رشته فرنگی

همانطور که گفته شد مواد لازم برای تهیه آش رشته لذیذ باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد به خصوص قسمت اصلی آش رشته باید سالم، با کیفیت و خوب پخته باشد. اکنون، با گفتن این موضوع، ما در حال کار بر روی یک دستور العمل حرفه ای هستیم:

مواد لازم برای تهیه آش مجلسی

رشته لوبیا به اندازه دلخواه یا نصف بسته

1 فنجان نخود

عدس 1 پیمانه

1 فنجان لوبیا چیتی

سبزیجات خرد شده برای سوپ 1 کیلوگرم

3 عدد پیاز بزرگ سرخ شده

سیر به میزان دلخواه یا حدود 10 حبه

کشک به میزان دلخواه

3 قاشق غذاخوری نعنا خشک

ادویه ها شامل نمک، زردچوبه و فلفل است

روغن مایع به مقدار لازم

هنگام شروع کار، نخود و لوبیا را در یک قابلمه آب به مدت سه تا چهار ساعت خیس کنید. در ظرفی دیگر کمی روغن بریزید و پیازهای خرد شده را تفت دهید. مقداری پیاز سرخ شده را برای تزئین روی ظرف بگذارید. حالا سیر را در بقیه پیاز بریزید و با آن تفت دهید. حالا می توانید پیاز و سیر سرخ شده را با عدس به نخود و لوبیا در تابه اضافه کنید. پخت عدس حدود یک ساعت طول می کشد. سپس سبزی ها را در تابه می ریزیم. بعد از 30 دقیقه از پختن سبزیجات، نوبت به اضافه کردن رشته ها می رسد. هنگام آبکش کردن رشته به مقدار آب داخل ماهیتابه توجه کنید، چون بعد از پختن رشته، رشته ها بسیار سفت می شوند. در صورت تمایل می توانید نعناع تازه و ماست را به ظرف پخت اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید تا رشته پلو آماده شود و برنج جا بیفتد. اگر سوپ مقوی است، می توانید آب جوش را به سوپ اضافه کنید. وقتی سوپ آماده شد آن را در ظرفی بریزید و با پیاز قرمز داغ، نعناع تازه و ماست تزیین کنید، سپس این آش رشته حرفه ای و خوشمزه را در کنار خانواده نوش جان کنید.

تکنیک هایی که هنگام تهیه آش رشته باید بدانید

پاستا را کم کم به تابه اضافه کنید، چون پاستا پس از پختن و سرد شدن سفت می شود.

اگر مایه سوپ کم است، می توانید یک قاشق غذاخوری آرد را در آب حل کرده و به سوپ اضافه کنید.

بهتر است از قابلمه ای بزرگتر از اندازه تابه برای پخت آن استفاده کنید تا رشته ها نشکند.

برای قوی تر شدن آش رشته می توانید از مقداری عصاره گوشت یا آب پر استفاده کنید.

برای رفع نفخ بهتر است حبوبات را در آب گرم خیس کنید.

در برخی از دستور العمل ها از لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا سیاه استفاده می شود

در افزودن نعناع داغ مراقب باشید، زیرا نعناع داغ باعث تلخی آش رشته می شود.

برای خوشمزه تر شدن سوپ می توانید از پیاز داغ استفاده کنید.

اگر می‌خواهید سوپ غلیظ‌تر و غلیظ‌تری تهیه کنید، می‌توانید از مقداری ماش یا دانه‌های گندم همراه آن استفاده کنید.

برخی از ماکارونی ها و کشک ها سرشار از نمک هستند و ممکن است ماکارونی شما شور باشد، بنابراین بهتر است هنگام تهیه آش از نمک کمتری استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا