برترینهای کسب و کارعمومی

متعلقات دکل مهاری

آشنایی با متعلقات دکل مهاری + قیمت فونداسیون پیش ساخته

متعلقات دکل به اجزا و قطعات اضافه بر سکشن در  گفته می شود که لازمه نصب این نوع از دکل ها و فونداسیون  گلخانه می باشد. حتما شما عزیزان و علاقه مندان به صنعت دکل با انواع متعلقات دکل چه دکل مهاری و چه دکل خودایستا و چه دکل منوپل آشنا هستید و پیشتر نیز در همین سایت راجع به آن برای شما توضیحات مفصلی داده ایم. چنانچه مایل به مطالعه راجع به متعلقات دکل می باشید از اینجا می توانید دسترسی داشته باشید. اما در این مطلب می خواهیم فروش متعلقات دکل مهاری و قیمت متعلقات دکل به همراه مزایای پایه فنس بتنی برای شما بگوییم.

متعلقات دکل:

متعلقات دکل به اجرا و قطعات اضافه بر سکشن در دکلهای مهاری گفته می شود که لازمه نصب این نوع از دکل ها می باشد. متعلقات دکل مهاری تماما با پوشش گالوانیزه گرم تهیه و عرضه میگردد.

میله مهاری دکل

میله مهاری (انکرراد)که برای اتصال سیم مهار دکل به تکیه گاه دکل استفاده میشود و بنا به موقعیت نصب دکل در دو نوع زمینی و دیواری با استفاده از میلگرد 16فابریک به طول یک متر با پوشش گالوانیزه گرم تولید میگردد.

صفحه پشت دیوار دکل

یک صفحه فلزی به ابعاد20*20 و ضخامت 5 میلیمتر با یک سوراخ نمره 18 در مرکز آن که به عنوان یک واشر بزرگ برای نگه داشتن میله مهاردیواری در پشت دیوار نصب می گردد.

صفحه تعادل دکل

یک صفحه فلزی دوزنقه شکل با تعدادی سوراخ در قسممت پهن  و یک سوراخ در قسمت باریکتر که براتی اتصال مهارکش ها به میله مهار کاربرد دارد و بسته به متراژو نوع مهاربندی دکل در انواع 3سوراخ،4سوراخ و5سوراخ با ضخامت های 5میلیمتر و6میلیمتر با پوشش گالوانیزه گرم تولید می شود.

پیچ و مهره دکل

پیج و مهره نمره 50*16فولادی با پوشش گالوانیزه گرم که برای اتصال مهارکش به صفحه تعادل می باشد.

پیچ و مهره نمره 60*10 فولادی با پوشش گالوانیزه گرم که برای اتصال سکشن های دکل می باشد.

مهارکش دکل

مهارکش یا پیچ تنظیم دو طرفه وسیله ای برای تنظیم کشش سیم مهاراست و معمولا از دو قسمت رزوه دار تشکیل شده که یکی به انتهای یک حلقه ی فلزی کوچک پیچ شده و قسمت دیگر قلاب دار یا گیره ای است. جهت رزوه این دو قسمت  بر خلاف هم است.برای تنظیم مقدار کشیدگی لازم با پیچاندن قسمت حلقه ای مرکزیاین دو قسمت به یکدیگر ،نزدیک یا دور می شوند .

گوشواره دکل

قطعه ای فلزی که جهت جلوگیری از خمش شدید سیم مهاردر حلقه مهارکش و بریدگی آن استفاده می شود.

کرپی دکل

کرپی یا بست سیم مهار که برای بستن انتهای سیم مهار بعد از رد شدن از حلقه مهار کش استفاده می شود از جنس فولاد در سایزهای 10.8.6و…..موجود می باشد

سیم مهار دکل

سیم مهار از7 رشته مفتول فولادی خشک گالوانیزه به هم تایید شده در چندین سایز 8.6.4….تولید می شود که برای اتصال دکلها ی مهاری به نقطه تکیه گاه و تامین ایستایی آنها استفاده میشود.

کمربند مهار دکل

یک تسمه فلزی گالوانیزه که بر روی سکشن دکل مهاری نصب شده و نقطه اتصال سیم مهار به بدنه دکل می باشد

تاج دکل مهاری

آخرین قطعه نصب شده روی بلندترین نقطه دکل مهاری میباشد که معمولا سیستم روشنایی و صاعقه گیر بر روی آن نصب می شود.

بیس دکل مهاری

صفحه فلزی همراه با 3 یا چهر پایه با پوشش گالوانیزه گرم جهت نصب اولین سکشن دکل مهاری که پخش کننده فشار دکل بر روی سطح مقطع کانونی محل نصب دکل می باشد.

مشخصات یک دکل مهاری استاندارد:

1- تمامی دکل ها دارای گالوانیزه گرم با ضخامت 80 تا 90 میکرون

2- گالوانیزه دکل های مهاری شامل 30 سال گارانتی و قابل آنالیز

3- ضخامت لوله 3 استفاده شده 1.7 میلیمتر نیست بلکه 2 است و ضخامت لوله 4 استفاده شده دارای ضخامت 2.5 میلیمتر است.

4- میلگرد های نمره 10

5- جوش CO2

6- تمامی مهارکش ها، دو سر حلقه ایرانی باشد نه چینی.

7- عصایی ها از میلگرد فابریک بوده و دارای خم کوره ای با پرس می باشد.

8 – صفحه تعادل و صفحه پشت از ورق با ضخامت 5 میلیمتر تهیه شده چون نباید 4 میلیمتر باشد.

9- مفتول سیم مهار 6 باید به قطر 2.20 میلی متر و مفتول سیم مهار 8 باید به قطر 2.40 میلی متر باشد.

10-نسبت پیچش سیم روی هم، در 1 متر 15 دور است، نه اینکه در هر 1متر 10 دور.

ملاحظاتی برای قیمت دکل مهاری

در پروژه های جدید سایت دکل، هزینه ها می تواند بر انتخاب طراحی دکل تاثیر بگذارد و به نوبه خود، مکان واقعی پروژه را تعیین کند. درک ملاحظات هزینه، اینکه آیا شرکت های آب و  برق در حال ارزیابی دکل خود ایستا می باشد یا دکل های گاید شده می تواند وضوح مورد نیاز را ارائه دهد.

هزینه های فولاد:

به عنوان یک کالا، فولاد بر اساس وزن قیمت گذاری می شود. بنابراین قیمت دکل مهاری به طور مستقیم با مقدار کل فولاد مورد نیاز برای ساخت متناسب است. یک دکل خود ایتسا در طراحی خود به فولاد بیشتری نسبت به دکل مهاری نیاز دارد.

هزینه های فونداسیون:

اندازه و عمق فونداسیون دکل به ارتفاع دکل، آنتن ها و لوازم جانبی بستگی دارد. برای دکل های خود ایستا ملاحظات اندازه فونداسیون باید بر اساس چگونگی تاثیر لوازم جانبی بر بارگذاری و نیروهای وارد بر دکل باشد. به عنوان یک موضوع عملی، بسته به محل؛ تغییرات زیادی می تواند در اندازه فونداسیون وجود داشته باشد. به طور کلی دکل های خود ایستا به پی های بزرگتری نسبت به دکل های مهاری نیاز دارند.

از آنجایی که فونداسیون های بزرگتری هم نیاز دارند می توانند از قیمت بالاتری برخوردار باشند. دکل های مهاری به پایه هایی در پایه دکل و در هر لنگرگاه نیاز دارد. با این حال پایه به طور قابل توجهی کوچکتر از دکل خود ایستا با اندازه مشابه است، زیرا فقط بار عمودی و نیروی برشی افقی و لنگر خمشی کوچک را تحمل می کند. دکل های مهاری با کابل های مهاری، تمام نیروهای کششی دکل را حمل می کنند و عمود نگه داشته می شوند. این پایه های کوچکتر برای دکل ها و نقاط لنگر معمولا نصب ساده تری دارند که می تواند تاثیر مثبتی بر زمان بندی پروژه داشته باشد.

هزینه های نصب دکل:

هر دو نوع دکل بر روی زمین مونتاژ می شوند یا تکه تکه بر پا می شوند، بنابرایت این هزینه ها معمولا تفاوت قابل توجهی ندارند. دکل های خود ایستا از جرثقیل های متحرک یا در برخی موارد از هلیکوپتر برای نصب استفاده می کنند. این دکل ها دارای سگمنت های سنگین تر و بزرگتر هستند که می تواند بر الزامات اندازه جرثقیل و هزینه کار تاثیر بگذارد. دکل های مهاری از روش های نصب مشابهی استفاده می کنند اما سگمنت های سبک تر، کوچکتر را دارند و اغلب هزینه های نیروی کار را کاهش می دهند. با این حال هزینه های اضافی برای کابل ها، صرفه جویی در نیروی کار را جبران می کند.

هزینه های کاربری زمین:

دکل های خود ایستا معمولا به هزینه های کاربری کمتری نسبت به دکل های مهاری نیاز دارند (بر اساس نیازهای مختلف سایت)، اما این بستگی به موقعیت سایت و تمایل مالک زمین به فروش / اجاره زمین یا قرار دادن یک دکل در این زمین دارد.

هزینه‌های تعمیر و نگهداری:

قیمت دکل مهاری و دکل های خود ایستا از نظر الزامات نگهداری مشابه است. تعمیر و نگهداری دکل های خود ایستا ساده است، اما این دکل ها سطح بیشتری دارند و نیاز به بازررسی بیشتری دارند. یک دکل مهاری دارای متغیرهای فراتر از نگهداری فولاد؛ پیچ و مهره و غیره است. بررسی و نگهداری سیم های مهاری، کشش؛ لنگرگاه ها و نواحی اطراف آن نیاز به زمان و دقت دارد.

برای نصب دکل مهاری به چه فضایی نیاز داریم؟

برای نصب دکل مهاری و بررسی فضای محل نصب می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. به طور معمول برای نصب یک دکل 30 متری شما به فضایی با شعاع  10 متر از نقطه مرکزی محل نصب دکل  نیاز خواهید داشت، زیرا مطابق با استانداردهای فعلی فاصله هر پایه مهار از پای دکل حدود یک سوم ارتفاع دکل می باشد و این کمترین فاصله می باشد.

دکمه بازگشت به بالا