اجتماعی

بررسی وضعیت مهار گازهای فلر در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی شورای اسلامی از بررسی گزارش مسئولان وزارت نفت درباره وضعیت مهار گازهای خروجی و تاکید اعضای کمیسیون بر تلاش بیشتر این وزارتخانه برای تحقق اهداف برجام خبر داد. برنامه ششم توسعه در جلسه امروز این کمیته.

ملک شریعتی در گفت وگو با مجله زنده خبری، ضمن تشریح جلسه امروز کمیته انرژی شورای اسلامی، اظهار کرد: اولین دستور جلسه امروز این کمیته بررسی وضعیت مهار گازهای خروجی و استفاده از آن در صنعت بود. بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان وزارت نفت، تنها 5 درصد از اهداف برنامه ششم در این حوزه محقق شده است. عقب ماندگی بزرگی در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: این گزارش با اعتراض اعضای کمیته مواجه شد و مقرر شد وزارت نفت اقدامات جدی تری در این زمینه انجام دهد. دومین دستور کار، بحث تحول دیجیتال در بخش انرژی کشور به ویژه در وزارت نفت بود. در زمینه تولید نفت و گاز در کشور، این توسعه از آن جهت حائز اهمیت است که اطلاعات دقیقی از تولید به ما می دهد. اکنون اطلاعات به صورت دستی وارد می شود.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه حسابداری و هزینه، درآمدهای دریافتی در صنعت نفت برای داشتن سامانه آنلاین قابل رصد بسیار مهم است. اقداماتی در این زمینه انجام شده اما کامل نیست. همچنین انتظار می رود وزارت نفت که در زمینه تولید کشور پیشتاز است، ضعف های گذشته را در حوزه گزارشگری و سنجش مالی جبران کرده و اطلاعات دقیق و کامل تری در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا