برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

ارتش آمریکا از چه ماسکی استفاده می کند؟

ماسک گاز

ماسک شیمیایی گاز به ماسکی گفته می‌شود که برای محافظت افراد از استنشاق آلاینده‌های موجود در هوا و گازهای سمی می‌باشد. ماسک به شکل یک پوشش مهر و موم شده بر بینی و دهان است، اما همچنین ممکن است چشم و دیگر بافت‌های نرم آسیب‌پذیر صورت را نیز پوشش دهد. اکثر فیلترهای ماسک شیمیایی دراگز گاز در حدود ۲۴ ساعت در ان.بی. سی (شرایط بیولوژیک و هسته‌ای) دوام بیاورند.

مواد سمی موجود در هوا ممکن است، (برای مثال گاز خردل و گاز کلر مورد استفاده در جنگ جهانی اول) یا ذراتی (مانند بسیاری از عوامل بیولوژیکی توسعه یافته برای سلاح‌های مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و سموم) باشند. ماسک گاز در ساخت و ساز در هنگام ارتباط با مواد خطرناک، در تعمیرات نشت گاز یا تمیز کردن پس از نشت، برای محافظت در برابر گازهای جوشکاری، در ساختارشکنی برای محافظت در برابر پنبه نسوز یا سایر ذرات خطرناک در صنایع شیمیایی استفاده می‌شود. کارگران معمولاً از ماسک گاز به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر نشت استفاده می‌نمایند.

در طول تظاهرات و اعتراضات که در آن از گاز اشک‌آور توسط پلیس ضد شورش به کار می‌رود، ماسک گاز معمولاً توسط پلیس و تظاهرکنندگان به‌طور یکسان استفاده می‌شود. گذشته از کاربرد عملی آن، ماسک گاز همچنین به عنوان نشانی برای اخطار و نشان دادن وجود مواد سمی مانند پنبه نسوز، ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. طراحی ماسک گاز سنتی با دو پنجره کوچک دایره‌ای برای چشم، هنگامی آغاز شد که تنها مواد مناسب برای این پنجره‌ها (پلی (متیل متاکریلات)) در دسترس بود.

آزمایش یک ماسک جدید ضدشیمیایی در ارتش آمریکا

نیروی هوایی آمریکا به تازگی ماسک جدیدی را آزمایش کرده است که سربازان را در برابر عوامل شیمیایی محافظت می‌کند. به نقل از گیزمگ، نیروی هوایی آمریکا اخیرا آزمایش یک ماسک جدید را به اتمام رسانده است که برای سربازان هلی‌کوپترها و سایر هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماسک یکی از 5 ماسک مختلفی است که جایگزین مجموعه‌ای از ماسک‌هایی خواهد شد که توسط کارمندان و خلبانان نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این ماسک نه‌تنها می‌تواند در ارتفاعات بالا به سربازان اکسیژن برساند، بلکه سربازان را در برابر تهدیدهای بیولوژیکی، رادیولوژیکی و شیمیایی محافظت می‌کند. خلبانان امروزی نه‌تنها باید با موشک‌ها و گلوله‌ها مواجه شوند، بلکه با افزایش روزافزون سلاح‌های پیشرفته، تروریسم و جنگ‌های نابرابر باید در برابر سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی نیز مواجه شوند. از این میان می‌توان به سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی اشاره کرد که ممکن است در آنها آلودگی‌های هسته‌ای ایجاد شود.

این ماسک هم می‌تواند در ارتفاعات و هم در زمین مورد استفاده سربازان قرار گیرد و مدتی طولانی از سربازان در برابر این خطرها محافظت کند. ماسک آزمایش شده توسط نیروی هوایی آمریکا، به طور مخفف “JSAM-RW” نام دارد و از بخشی از پوست، چشمان، بینی و دهان سربازان محافظت می‌کند. این ماسک به نحوی طراحی شده است که سربازان احساس راحتی داشته باشند و دید آنها را نیز دچار مشکل نشود. عینک موجود “JSAM-RW” خاصیت دید در شب نیز دارد و در سربازان احساس گرمای زیادی نیز ایجاد نمی‌کند. این ماسک می‌تواند در هر حالتی مورد استفاده سربازان قرار گیرد. یکی از مقامات نیروی هوایی آمریکا اظهار کرد که سربازان بسیار منتظرند که از این ماسک استفاده کنند.

نسل جدید ماسک‌های شیمیایی ارتش آمریکا

گروهی از محققین و مخترعین ارتش آمریکا، موفق به طراحی و ساخت نوع جدیدی از ماسک‌های نظامی محافظ در برابر عوامل شیمیایی و بیولوژیکی شده‌اند. در طراحی منحصربه‌فرد این ماسک‌ها، با حذف بخش‌هایی از پوشش‌های غیرالزامی که در نمونه‌های فعلی موجود است، علاوه بر کاربرپسند شدن ماسک، صرفه‌جویی قابل‌توجهی نیز در زمان مورد نیاز برای پوشیدن و برداشتن ماسک فراهم شده است.

ماسک‌های تنفسی ارتش آمریکا، موسوم به «M40»، معمولاً شامل نوعی پوشش محافظتی بوده که کل سر سربازان را می‌پوشاند و همین مسئله، عمدتاً استفاده از ماسک را به امری ناراحت‌کننده مبدل می‌سازد. علاوه بر عدم رضایت موجود در استفاده از ماسک، نیاز به تنظیم بندها در زیر چانه و لزوم برداشتن کلاه برای لحظه پوشیدن و یا برداشتن ماسک‌، از جمله مواردی است که می‌تواند کاهش سرعت عملکرد سربازان را به دنبال داشته و در مواقع حساس، شرایطی بحرانی را ایجاد نماید. این موضوع، موجب شده تا گروهی از محققین ارتش آمریکا، بر طراحی یک ماسک جدید متمرکز شده که تسهیل شرایط استفاده از آن را به دنبال داشته باشد. نتیجه تلاش این گروه هشت نفره، نوعی تجهیز منحصربه‌فرد و کارآمد حفاظت شخصی است که چالش‌های موجود را تا حدودی مرتفع می‌سازد.

شایان ذکر است که مخترعین این ماسک جدید، در ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی، به منظور محافظت از نوآوری خود، آن را در سیستم پتنت آمریکا به ثبت رسانیده‌اند که پس از بررسی‌ها و ارزیابی صورت گرفته توسط دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در مارس سال جاری میلادی، گواهی ثبت اختراعی با شماره «US 10595580»، به آن‌ اختصاص یافته است.

در طراحی جدید معرفی شده در پتنت، با حذف پوشش روی سر، زمان لازم برای پوشیدن این پوشش و همچنین زمان مورد نیاز برای برداشتن و گذاشتن کلاه بر روی سر، حذف شده و این، منجر به صرفه‌جویی زمانی قابل توجهی می‌شود. همچنین، ماسک‌های جدید منطبق با کلاه‌های ایمنی مورد استفاده توسط سربازان بوده که آن‌ها را کاربرپسند نیز می‌نماید.

گفتنی است که دقت در تاریخچه نوآوری و اختراع، به‌ویژه در دوره مدرن پس از انقلاب صنعتی، نشان می‌دهد که بسیاری از فناوری‌ها و نوآوری‌های در دسترس بشر، ابتدا در مراکز دفاعی و با هدف کاربرد‌های نظامی توسعه یافته‌اند. در طی سال‌های اخیر، مجموعه وسیعی از نوآوری‌های مختلف، نظیر ابررسانایی در دمای اتاق، پهپادهای فوق پیشرفته، رآکتورهای هسته‌ای قدرتمند و حتی فناوری رفع یخ‌زدگی انگشتان در محیط‌های سرد، توسط مخترعین و نوآوران فعال در ارتش آمریکا توسعه یافته است که علاوه بر کاربردهای ویژه نظامی برای ارتش این کشور، قابلیت استفاده در ابعاد مختلف تجاری را نیز خواهند داشت.

با توجه به سیاست تجاری‌سازی فناوری‌ها و نوآوری‌های نظامی توسعه‌یافته در ارتش آمریکا، موافقت‌نامه‌ای برای بهره‌برداری از حقوق انحصاری پتنت‌های به ثبت رسیده در این موضوعات، بین ارتش و مرکز «CCDC» منعقد شده که امکان انتقال فناوری به سایر بخش‌ها و بازارهای نظامی و تجاری را ممکن می‌سازد.

ماسک گاز ارتش امریکا

ماسک گاز ارتش امریکا این ماسک ویژه برای خدمه خودروهای زرهی بوده و دربرابر حملات شیمیایی و حتی بیولوژیکی کاربرد دارد. سیستم تنفسی فیلتر ماسک از فرد استفاده کننده در برابر مواد سمی مایع به شکل بخار نیز محافظ میکند. ماسک گاز ارتش امریکا از سال 1980 تا الان یکی از بهترین ماسک های تنفسی عالی در جهان محسوب میشود . ماسک تنفسی فوق دارای لنز پلاستیکی شفاف بوده و یک صفحه لاستیکی بوتیل و یک میکروفون یکپارچه با سیم و دوشاخه در ان تعبیه شده است.

این ماسک دارای کیف حمل دوشی نخی فوق مقاوم ماسک مناسب اویزی دور گردن و دوش می باشد همچنین کیف ماسک طراحی شده تا در سریعترین زمان ممکن دسترسی راحت را به استفاده کننده دهد . فناوری به کاربرده شده در این دستگاه تنفسی این امکان را فراهم میکند دمای هوای تنفسی ورودی را متعادل به تنفس مصرف کننده پمپ کند . ماسک گاز تنفسی ارتش امریکا دارای استاندارد مرکز بیولوژیک شیمی می باشد .

منبع: mirasafety.com

دکمه بازگشت به بالا