برترینهای کسب و کارعمومی

مهمترین مراقبت های بعد از کاشت ابرو

ابروهای پرپشت یکی از نمادهای ظاهر زیباست. یا جای زخم و بخیه زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است اعتماد به نفس افراد مخصوصا خانم‌ها را از بین ببرد. کاشت ابرو تنها راه‌حل دائمی برای رفع قسمت‌های خالی ابرو و پرپشت کردن آن‌هاست. بعد از انتخاب پزشک و کلینیک مناسب، مراقبت از ابروها در دوران نقاهت از مهم‌ترین عوامل برای رسیدن به نتیجه دلخواه است. اگر به توصیه‌های مشاوران کاشت مو با دقت عمل کنید و مراقبت‌های بعد از را به خوبی انجام دهید، با هیچ مشکل یا عوارض خاصی مواجه نخواهید شد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو چیست؟ یا مگر بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟ در این مقاله تمام نکات مهمی را که باید در دوران نقاهت کاشت ابرو رعایت کنید، بیان می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو کدامند؟

انجام موفقیت‌آمیز کاشت ابرو برای رسیدن به ظاهری زیبا کافی نیست. فرد باید بعد از عمل به بهترین شکل از ابروهای کاشته شده مراقبت کند. چرا که فولیکول‌های کاشته شده هنوز با محل جدید خود سازگار نشده‌اند و بسیار آسیب‌پذیرند. مراقبت‌های لازم بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

لباس مناسب بپوشید

حداقل تا ۵ روز بعد از پیوند ابرو لباس‌های دکمه‌دار و زیپ‌دار بپوشید. لباس‌های جلوبسته مانند تی‌شرت که برای پوشیدن باید آن‌ها را از سر عبور دهید، باعث جابجایی و کنده شدن موهای کاشته شده می‌شوند.

 در معرض نور آفتاب قرار نگیرید

نور مستقیم اشعه‌های مضری دارد. به همین دلیل تابش مستقیم نور خورشید روی ابروهای کاشته شده باعث آسیب‌های جدی به فولیکول‌ها می‌شود. برای محافظت از آن‌ها در مقابل نور خورشید می‌توانید از عینک‌های آفتابی بزرگ یا کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید.

نحوه خوابیدن صحیح

تورم، سنگینی صورت، سردرد و حتی بدخواب شدن از عوارض جانبی هر عمل جراحی است. نحوه خوابیدن شما در جلوگیری یا کاهش بعضی از این عوارض موثر است. ۳ تا ۴ روز بعد از عمل هنگام خواب، سر خود را بالاتر از حالت معمول قرار دهید و به صورت نیمه نشسته بخوابید.

بدین منظور می‌توانید از چند بالش استفاده کنید. دقت کنید که زاویه کمرتان باید ۴۵ درجه باشد. به هیچ عنوان روی شکم نخوابید و از برخورد ابروهایتان با بالش یا هر چیز دیگری جلوگیری کنید.

به ابروهای خود فشار وارد نکنید

فولیکول‌های مو در ناحیه ابرو با زاویه خاصی در جهت ابروهای اصلی کاشته می‌شوند. در روزهای ابتدایی عمل که پیوندها هنوز محکم نیستند و احتمال ریزش یا جابجایی آن‌ها زیاد است، باید از وارد کردن فشار به آن‌ها جلوگیری کنید.

ورزش سنگین ممنوع

حداقل یک هفته بعد از کاشت ابرو از ورزش و انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. ورزش سنگین تورم، خونریزی، جابجایی یا ریزش گرفت‌ها را تشدید می‌کند. بعد از یک هفته می‌توانید به فعالیت‌ها و ورزش‌های سبک خود بپردازید ولی کماکان تا هفته دوم از ورزش‌های سنگین مانند دو، دوچرخه‌سواری، گلف و بدنسازی پرهیز کنید. شنا یا رفتن به سونا و استخر هم در دوران نقاهت کاشت ابرو اصلا توصیه نمی‌شود.

از فعالیت‌هایی که باعث عرق کردن می‌شوند، بپرهیزید

فعالیت‌های سنگین یا ورزش کردن باعث عرق کردن در ناحیه پیشانی می‌شوند. عرق‌های پیشانی به سمت ابروها سرازیر شده و تمام آلودگی‌ها را با خود به آنجا می‌برند. تجمع عرق‌ها و جذب آلودگی باعث عفونت زخم‌ها و آسیب به فولیکول‌ها می‌شود.

شستشوی صحیح صورت را بیاموزید

به صورت روزانه و اصولی تجمع آلودگی جلوگیری کرده و خطر عفونت را کاهش می‌دهد. در روزهای ابتدایی با استفاده از اسپری، محلول شامپو و آب ولرم را به ابروها بپاشید و با ضربه زدن‌های ملایم و مداوم آن‌ها را بشویید. برای این کار می‌توانید از شامپوی بچه یا هر شامپویی که پزشکتان تجویز کرده است، استفاده کنید.

از لوازم آرایش استفاده نکنید

مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی برای ابروهای کاشته شده مانند سم عمل می‌کنند؛ دوره نقاهت را طولانی کرده و حتی مانع از رشد ابروها و باعث ریزش آن‌ها می‌شوند.

بنابراین تا حداقل ۲ هفته بعد از کاشت، ابروها را آرایش نکنید. رنگ کردن ابروها از هفته چهارم بلامانع است.

بیشتر بخوانید:

از استرس دوری کنید

استرس و بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش ابروهاست. هورمون‌هایی که در اثر استرس ترشح می‌شوند، تاثیر مخربی روی فولیکول‌های مو گذاشته و رشد آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کنند. ابروهای کاشته شده در هفته‌های دوم و سوم شروع به ریزش می‌کنند. ممکن است این پدیده استرس شما را افزایش دهد. اما خوب است بدانید که ریزش ابروها یکی از مراحل رشد طبیعی آن‌هاست و از ماه سوم به بعد رشد فولیکول‌ها از سر گرفته می‌شود.

ابروهای خود را با داروهایی که پزشک داده، مرطوب نگه دارید

بعد از کاشت ابرو شاهد پوسته‌ها و زخم‌های ریزی در ناحیه ابرو خواهید بود. این پوسته‌ها بعد از حدود یک هفته شروع به ریزش خواهند کرد. اما لازم است که شما در این مدت را به صورت مرتب فراموش نکنید تا از خونریزی جلوگیری شود. یک روز بعد از عمل می‌توانید داروهایی که پزشک تجویز کرده است، را هر ۲ یا ۳ ساعت یک بار استفاده کنید.

داروهایی که پزشک تجویز کرده مصرف کنید

بعد از اتمام کاشت ابرو، پزشک یک نسخه چاپی از داروهایی که باید مصرف کنید، برایتان تجویز می‌کند. استفاده از این داروها برای جلوگیری از درد، تورم، عفونت و غیره موثر است. مشاوران کلینیک صدف تا مدت‌ها بعد از کاشت اوضاع شما را پیگیری خواهند کرد.

تغذیه مناسبی داشته باشید

دوران نقاهت کاشت ابرو نیازمند رژیم غذایی خاصی نیست. فقط کافی است تمام مواد مورد نیاز برای رشد و تقویت موها را در برنامه غذایی خود جا دهید. این مواد شامل پروتئین‌ها، انواع ویتامین‌ها، میوه‌ها و سبزیجات می‌شود.

مولتی ویتامین و مکمل مصرف کنید

ویتامین‌های E و B کمپلکس برای بهبود زخم‌ها و تقویت پوست و مو بسیار مفیدند. خوردن مواد غذایی شامل این ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند روی و آهن در دوران نقاهت به شدت توصیه می‌شود. قرص‌های تقویتی و مکمل‌های غذایی از طرف کلینیک صدف تجویز خواهد شد.

الکل و دخانیات مصرف نکنید

مصرف الکل و دخانیات روند بهبود زخم را با مشکل روبه‌رو می‌کند. مصرف الکل با بعضی داروهای تجویزی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند منجر به کما شود. محض اطمینان و برای کوتاه شدن دوران نقاهت کاشت ابرو، پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک ماه قبل از عمل و دو هفته بعد از عمل از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.

از زخم ناحیه اهداکننده مراقبت کنید تا عفونت نکند

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است و مانند تمام عمل‌های جراحی، می‌تواند عوارضی مانند عفونت داشته باشد. انجام کاشت ابرو در یک معتبر و با رعایت استانداردها احتمال بروز عفونت را بسیار ناچیز می‌کند. با این حال برای اطمینان، زخم‌های ناحیه اهداکننده را با تا چند روز بعد از عمل با فشار مستقیم آب نشویید و در معرض نور خورشید قرار ندهید.

مراقبت از زخم در روش FUT

بهبود زخم در روش FUT ممکن است ۶ تا ۱۲ ماه به طول بیانجامد. در این مدت زخم‌ها قرمز و برجسته شده و سپس سفید و صاف می‌شوند. تا بهبودی کامل زخم‌ها باید صبور باشید و از آن‌ها مراقبت کنید. از روز دوم به بعد، بخیه‌ها و زخم‌ها را با آب گرم و به نرمی بشویید. بعد از تمیز شدن، پمادهای داده شده از طرف کلینیک را با گوش‌پاک‌کن، روزی دوبار روی زخم بمالید. بعد از کشیدن بخیه‌ها از کرم‌های ترمیم زخم به مدت ۹۰ روز تا یک سال استفاده کنید. برای جلوگیری از برخورد مستقیم نور خورشید می‌توانید از کرم‌های ضدآفتاب حاوی زینک‌اکساید استفاده کنید.

مراقبت از زخم در روش FUE

برای مراقبت از زخم در روش FUE یک سرم شستشوی ابرو بعد از کاشت برایتان تجویز می‌شود. ۴ روز بعد از عمل از این سرم و پماد‌های مخصوص در ناحیه اهداکننده استفاده کنید. یک هفته بعد از کاشت ابرو می‌توانید کرم‌های ترمیمی را به مدت ۹۰ روز تا یک سال مصرف کنید. در این روش هم مانند روش FUT اجتناب از نور خورشید ضروری است.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای کاشت ابرو است؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی حساس است که باید تحت نظر پزشک متخصص و مجرب و با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام شود تا بهترین نتیجه به دست آید. کلینیک صدف بزرگترین و معتبرترین کلینیک تخصصی پوست و مو است که در طول ۱۰ سال سابقه کاری خود به بیش از ۴۰ هزار مشتری خدمت‌رسانی کرده و رضایت ۹۸ درصد آنان را جلب کرده است.

فرایندهای کاشت ابرو در کلینیک صدف در اتاق‌های کاملا VIP و مجهز به دستگاه‌های مدرن انجام می‌شود. تمام این فرایندها تحت نظارت پزشک متخصص از کانادا انجام شده و تیم پزشکی این مجموعه از اساتید دانشگاه‌های ایران و امارات با بیش از ۱۵ سال سابقه کاری تشکیل شده است.

خیلی زیاد نیست. با این حال پرداخت هزینه‌های عمل به صورت قسطی، ارائه بیمه‌نامه ایران به ازای هر کاشت و مشاوره‌های رایگان قبل و بعد از عمل از جمله خدمات کلینیک صدف است که برتری آن را نسبت به سایر کلینیک‌ها نشان می‌دهد. برای دریافت مشاوره رایگان و آگاهی از سایر خدمات این کلینیک با کارشناسان مجموعه صدف تماس بگیرید.

کلام آخر

ابروهای پرپشت جلوه و زیبایی خاصی به صورت می‌بخشد. اگر ابروهای نازکی دارید یا در اثر حوادثی بخشی از موهای ابروی خود را از دست داده‌اید، کاشت ابرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کاشت ابرو یک راه‌حل قطعی برای درمان ریزش ابروست. البته تخصص پزشک برای انتخاب و مراقبت‌های بعد از کاشت تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به نتیجه مطلوب دارد. در این مقاله به طور مفصل به مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو پرداختیم که شما را در رسیدن به نتیجه دلخواه کمک می‌کند. شما چه نکات دیگری را در نظر دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بعد از کاشت ابرو چه اتفاقی می‌افتد؟

تا ۷ روز بعد از کاشت، ناحیه ابروها پوسته پوسته و قرمز است. در اثر شستشوهای مداوم پوسته‌ها و دلمه‌ها دچار ریزش می‌شوند و ابروها حالت عادی به خود می‌گیرند. از هفته‌های دوم و سوم به بعد موهای کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند.

این شوک ریزشی یک اتفاق طبیعی است و به استحکام فولیکول‌های پیوندخورده کمک می‌کند. بعد از سه یا چهار ماه، موها دوباره رویش خود را از سر می‌گیرند و از ماه ششم ضخیم‌تر می‌شوند. بعد از گذشت یک سال، نتیجه نهایی کاشت ابرو قابل مشاهده است.

کاشت ابرو چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟

کاشت ابرو اگر به صورت اصولی و در کلینیک معتبر انجام شود، هیچ خطری نخواهد داشت. اما در صورت عدم مراقبت کافی یا کاشت غیراصولی عوارضی مانند خونریزی، آسیب عصبی، کبودی، تورم، عفونت، جای زخم و قرینه نبودن ابروها خواهد داشت.

کلینیک صدف با ارائه بیمه‌نامه ایران خیال مشتری را از هرگونه عوارض جانبی راحت می‌کند و در صورت عدم رضایت، خدمات این مجموعه تا زمان اطمینان از رضایت مشتری ادامه دارد.

چه راه‌هایی برای تقویت ابروهای کاشته شده وجود دارد؟

برای تقویت و رشد سریع‌تر ابروها به تغذیه مناسب نیاز دارید. وجود پروتئین، ویتامین و مواد معدنی کافی در خوراکی‌های مختلف در تقویت ابروها موثر است. پزشک بعد از اتمام کاشت، یک نسخه کامل از داروهای موردنیاز مانند مکمل‌ها و داروهای تقویتی برایتان تجویز می‌کند.

مزوتراپی هم یکی دیگر از روش‌های است. علاوه بر همه این‌ها نتیجه عمل تا مدت‌ها بعد از کاشت، توسط مشاوران کلینیک پیگیری شده و توصیه‌های لازم داده می‌شود.

آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

کاشت ابرو یک راه‌حل قطعی و دائمی برای درمان ریزش موهای ابروست. در صورتی که کاشت ابرو با موفقیت انجام شود و در دوران تمام نکات مراقبتی لازم را رعایت کنید، دیگر نیازی به ترمیم یا کاشت مجدد نخواهید داشت. اما اگر احیانا بعد از گذشت ۶ ماه از کاشت ابرو به نتیجه دلخواه نرسیدید یا ابروها قرینه نبودند، کلینیک صدف به صورت رایگان کاشت یا ترمیم ابرو را برای شما انجام خواهد داد.

قبل از کاشت ابرو چه نکاتی باید رعایت شود؟

بهداشت فردی و تمیزی سر و صورت در انجام کاشت ابرو بسیار مهم است. بنابراین اگر موها یا پوست چربی دارید، باید چند روز قبل از عمل به صورت مرتب و روزانه استحمام کنید. رژیم غذایی فرد قبل از کاشت ابرو باید شامل تمام پروتئین‌ها و ویتامین‌ها باشد. چند هفته قبل از کاشت، از خوردن الکل و داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، پرهیز کنید. مراقبت های بعد از کاشت ابرو سبب می شوند که دوران نقاهت با کمترین عوارض طی شود و نتیجه نهایی کاشت ابرو، مطلوب تر و با کیفیت تر باشد.

همان‌طور که می‌دانید کاشت ابرو با برداشتن فولیکول‌های مو از سر یا بدن و پیوند آن‌ها در ابروها صورت می‌گیرد. برای انجام این کار تقریباً به 250 الی 400 تار مو نیاز است که البته با توجه به شرایط هر شخص این تعداد فولیکول مو تغییر می‌کند. پس از برداشت تارهای مو از ، پزشک به دقت عمل کاشت ابرو را انجام می‌دهد و تارهای مو را در محل از قبل تعیین شده قرار می‌دهد. به‌طورکلی این فرآیند بین 2 الی 3 ساعت زمان می‌برد.

تصمیم‌گیری در رابطه با کاشت ابرو معمولاً گامی بزرگ برای افراد محسوب می‌شود؛ زیرا نتیجه منحصربه‌فردی را به همراه دارد. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان در رابطه با پزشک جراح، کلینیک زیبایی، روش‌های کاشت ابرو و دیگر موارد مشابه تحقیقات زیادی را می‌کنند. اگرچه در رابطه با کاشت ابرو افراد بسیار کنجکاو بوده و برای کسب اطلاعات تلاش زیادی می‌کنند، اما متأسفانه بسیاری از آن‌ها نکات مربوط به مراقبت پس از کاشت را رعایت نمی‌کنند.

پس از کاشت ابرو برای به‌دست‌آوردن بهترین نتیجه و پیشگیری از هرگونه مشکل و عوارض احتمالی، باید با نکات و مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو آشنا شوید. در واقع همانند هر یک از عمل‌های جراحی دیگر باید به بدن خود برای بازسازی، درمان و بهبود فرصت دهید. در ادامه با بررسی هر یک از نکات مراقبتی به شما در گذراندن دوران نقاهت ساده‌تر کمک می‌کنیم.

جلوگیری از رسیدن رطوبت به ابروها

یکی از مهمترین توصیه هایی که پزشکان پس از کاشت ابرو دارند، این است که در روز های ابتدایی از رسیدن رطوبت به ابرو ها جلوگیری شود. این کار بهتر است تا 5 روز ادامه داشته باشد. زیرا در 5 روز اول رطوبت می تواند باعث بروز مشکلات عمده ای شود که برای سلامتی ابروهای کاشته شده ضرر دارد. در نتیجه رعایت کردن این مورد می تواند کمک کند تا کاشت ابرو نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد.

وارد نکردن فشار به ابروها

در روزهای ابتدایی باید از وارد شدن فشار به ابروها جلوگیری شود. در این مدت با دقت بسیار بیشتری ابروها را شست و شو دهید. از روز ششم می توان اقدام به شستن ابروها نمود. این کار باید با ظرافت خاصی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است ابروهای کاشته شده سست شوند. این موضوع می تواند در کسب نتیجه ایده آل اختلال ایجاد نماید. بنابراین هنگام شستن ابرو ها، دقت بسیار بیشتری به خرج دهید.

عدم استفاده از کمپرس یخ

برخی از افراد ممکن است برای رفع تورم و یا التهاب پس از کاشت ابرو از کمپرس یخ استفاده نمایند. این کار باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. تا جایی که ممکن است سعی شود از یخ برای رفع مشکل تورم و یا التهاب استفاده نشود. در صورت نیاز می توان از کمپرس یخ بر روی چشم ها استفاده نموده و از قرار دادن یخ بر روی ابروها خودداری نمایید. این موضوع باعث می شود تا در آینده مشکل خاصی برای ابرو های کاشته شده به وجود نیاید.

استفاده از رنگ و مواد شیمیایی

یکی از مواردی که سوالات زیادی برای متقضیان کاشت ابرو به وجود می آورد، امکان استفاده از رنگ و یا هر نوع مواد شیمیایی در ابروها یا موهای کاشته شده می باشد. بنابر توصیه پزشکان حداقل به مدت سه هفته از هیچ گونه رنگ و یا مواد شیمیایی در ابروهای کاشته شده و یا حتی موهای کاشته شده استفاده نشود.

3 هفته بعد از کاشت ابرو استفاده از رنگ و یا هر نوع مواد شیمیایی دیگر مشکل خاصی نخواهد داشت. البته هر چه کمتر از مواد شیمیایی استفاده شود، بهتر است.

از تماس دست‌ها با ابرو خود اجتناب کنید !

یکی از مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو پرهیز از دست زدن به ابروهاست. شاید در ابتدا برای شما جالب باشد که بدانید فولیکول‌های تازه چگونه هستند و بخواهید آن‌ها را لمس کنید، اما این کار به ضرر شماست؛ زیرا با این کار خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهید و دردسرهای زیادی را خواهید کشید. بهتر است بدانید که مراقبت‌های پس از کاشت ابرو به‌اندازه عمل پیوند ضروری و مهم است و باید آن‌ها را رعایت کنید.

در کاشت ابرو روی مناطق گیرنده یعنی ابروها باز می‌ماند و تنها منطقه اهداکننده یعنی بانک مو به‌مدت 2 روز پانسمان می‌شود. کبودی و تورم به‌مدت چند روز روی ابروها عادی است. در طول این مدت باید از آنتی‌بیوتیک، مسکن و استروئیدهای خوراکی که پزشک تجویز کرده است، مصرف کنید.

از کندن زخم‌ها خودداری کنید !

زخم های ایجاد شده را دستکاری نکنید. پس از کاشت ابرو امکان دارد دچار قرمزی، خارش، درد، پوسته‌پوسته شدن محل کاشت و آکنه شوید. تمامی این موارد موقتی هستند، اما پس از اولین شستشو قرمزی و التهابات تا میزان زیادی کاهش می‌یابد. در این دوران به‌دلیل ریزش فولیکول‌های جدید، زخم‌هایی در ابرو ایجاد می‌شود که نباید لمس شده و خراشیده شوند؛ زیرا با این کار باعث کنده شدن فولیکول‌ها از ریشه خواهید شد.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید.

یکی دیگر از نکات مهم در مورد مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ماه اول پس از کاشت است. در ماه اول ابروها در حالت التهابی قرار دارند و نسبت به تغییرات محیط واکنش نشان می‌دهند. در این دوران برای بیرون رفتن از خانه از کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید، زیرا این کلاه‌ها ابروهای شما را از تابش مستقیم نور آفتاب محفوظ می‌دارند. همچنین از استفاده از کرم‌های ضدآفتاب غافل نشوید.

از مصرف نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید !

توصیه می‌کنیم در ماه اول پس از کاشت ابرو از مصرف نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید؛ زیرا الکل خون را رقیق می‌کند و باعث خونریزی ناحیه جراحی می‌شود. اگر پزشک برای شما مسکن تجویز کرده است، تنها باید آن را استفاده کنید.

سیگار کشیدن را کنار بگذارید !

اگر به فکر سلامتی خود هستید و نمی‌خواهید که وقت و هزینه‌ای را که برای کاشت ابرو صرف کرده‌اید، هدر دهید، از مصرف سیگار بپرهیزید. با این حساب یکی دیگر از نکات مهم مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو عدم مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان است. توصیه می‌کنیم برای اطمینان از پیوند ابروی موفقیت‌آمیز به‌مدت حداقل 2 هفته تا یک ماه پس از کاشت ابرو از استعمال سیگار خودداری کنید.

داروهای تجویزی را به‌موقع مصرف کنید.

اگر دچار اختلالات کلیوی و کبدی نیستید، می‌توانید هنگام احساس درد از داروهای تجویزی پزشک یا مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن استفاده کنید. همچنین استفاده از پمادی که پزشک شما تجویز کرده و مالش آن روی ناحیه اهداکننده به‌مدت یک هفته توصیه می‌شود.

برای حالت دادن به ابروها از ژل ابرو استفاده کنید.

تا زمانی که فولیکول‌ها به‌جای تازه عادت کنند و خود را با آن وفق بدهند، کمی زمان می‌برد. در طول این دوران قادر هستید از ژل ابرو برای صاف کردن و حالت دادن به موها استفاده کنید. ناگفته نماند که استفاده از ژل‌ حالت‌دهنده را باید پس از گذشت 3 ماه از کاشت ابرو آغاز کنید. پیشنهاد می‌دهیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره‌های کلینیک خانه سفید تماس بگیرید و برای معرفی محصولی باکیفیت از متخصصان این مجموعه کمک بخواهید.

وقت مشاوره و چکاپ از پزشک خود بگیرید.

هرچند که کاشت ابرو روشی ایمن است، اما همچنان نوعی عمل جراحی محسوب می‌شود؛ بنابراین نیاز به دریافت مشاوره و چکاپ پس از جراحی خواهید داشت. پس از کاشت ابرو با جراح خود وقت جلسه‌ای را تعیین کنید. در این جلسه پزشک نواحی پیوند و میزان خونریزی را بررسی می‌کند. همچنین پزشک در صورت نیاز، پانسمان شما را عوض خواهد کرد. لازم به ذکر است در این جلسه تمامی ضرورت‌های لازم برای مراقبت از محل پیوند به شما توضیح داده می‌شود. یکی از مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو عمل کردن به دستورات پزشک است؛ زیرا شرایط عمومی هر بیمار با دیگری تفاوت دارد. به همین دلیل پزشک توصیه‌های شخصی پس از جراحی را به شما گوشزد می‌کند.

کشیدن بخیه

در اغلب روش های مدرن از بخیه های جذبی استفاده می شود. در صورت استفاده از این نوع نخ ها نیازی به کشیدن بخیه ها وجود ندارد. در برخی از روش ها هنوز هم از بخیه های غیر جذبی استفاده می شود. در این صورت باید ۱۰ الی ۱۴ روز پس از کاشت ابرو اقدام به کشیدن بخیه ها نمود. این موضوع باعث می شود تا هیچ‌گونه عفونت و مشکلی در محل بخیه ها به وجود نیاید. در صورتی که بخیه ها غیر جذبی بوده، کشیدن آنها در موعد مقرر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

شستشوی ابروها

در روز اول پس از کاشت قادر هستید هر 2 الی 3 ساعت از اسپری فولیکول سالین یا هر ماده دیگری که پزشکتان تجویز کرده است، برای ابروهای خود استفاده کنید. بهتر است بدانید که تمیز نگه‌داشتن محل جراحی کمک زیادی به بهبودی هر چه سریع‌تر می‌کند، اما باید این کار را مطابق با دستورات پزشک متخصص انجام دهید.

در سه روز اول بعد از کاشت ابرو، صورت خود را با مواد شوینده و پد آرایشی بشویید و سپس طبق تجویز پزشک ابروها را با شامپو بچه یا شوینده مخصوص دیگر شستشو دهید. دقت داشته باشید که در تمام طول این مدت از لمس و مالش ابروهای خود باید دوری کنید.

برای نباید آب خیلی سرد یا خیلی گرم باشد، در واقع باید درجه حرارت آب ملایم در نظر گرفته شود. همچنین نباید ابروها را با آب فشارقوی و به‌طور مستقیم بشویید. برای خشک‌کردن صورت از حوله بسیار نرم و لطیف استفاده کنید و آن را روی صورت خود مالش ندهید.

تعریق بدن، ورزش و فعالیت

جهت جلوگیری از عفونت در محل ابروها، باید مانع از تعریق صورت شوید. در فصول گرم سال مانند تابستان عرق کردن صورت به‌دلیل گرما طبیعی است، اما این اتفاق برای ابروهای شما خوب نیست. در این دوران بهتر است از بادبزن برای خنک‌کردن خود استفاده کرده و با دستمال عرق صورت خود را خشک کنید. همچنین در دوره بهبودی پس از کاشت ابرو از انجام حرکات سنگین ورزشی و هر فعالیتی که باعث تعریق می‌شود، به مدت یک ماه خودداری کنید. همچنین از رفتن به استخر، سونا، جکوزی و پیاده‌روی بپرهیزید.

نحوه خوابیدن

اغلب فولیکول‌های مو از بانک موی پشت‌گوش یا پشت سر برداشته می‌شوند. برای اینکه به ناحیه اهداکننده مو آسیبی نرسد، هنگام خواب دو بالش زیر گردن خود قرار دهید. همچنین بهتر است برای جلوگیری از کثیف شدن بالش پارچه‌ای را روی آن پهن کنید. هنگام خواب، روی صورت خود نخوابید و سرتان را به سمت بالا قرار دهید؛ زیرا تماس ابروها با بالش عوارضی را در پی دارد و این اتفاق باعث آسیب‌دیدن فولیکول‌ها می‌شود.

آرایش صورت

افراد زیادی عادت به آرایش کردن صورت خود دارند. همچنین برخی از افراد ترجیح می‌دهند با آرایش کردن صورت خود را شاد و زیباتر نشان دهند یا اینکه روی محل کبودی و تورم را با مواد آرایشی بپوشانند. اگر از جمله افرادی هستید که باید دائماً از لوازم آرایشی استفاده کنید، بهتر است در 3 روز اول مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو از این کار پرهیز کنید. پس از گذشت 3 روز قادر به آرایش کردن چشمان خود هستید، اما دقت داشته باشید که برای پاک‌کردن آرایش آسیبی به ابروهای خود وارد نکنید.

بسیاری از افراد نیز عادت به رنگ کردن ابروهای خود دارند. پیشنهاد می‌دهیم در 3 هفته اول بعد از کاشت ابرو از مصرف هرگونه مواد شیمیایی مانند رنگ ابرو خودداری کنید. پس از گذشت این دوران با نظر پزشک رنگ کردن ابروها مجاز است.

اصلاح ابروها

با توجه به اینکه فولیکول‌ها از موی سر برداشته می‌شوند، پس رشد سریع‌تری نسبت به موهای ابرو دارند، اگر در 5 الی 6 روز اول ابروهای خود را با موچین تمیز کنید، بدون شک ریشه‌های آن را نیز خواهید کَند. با این حساب دیگر هیچ مویی در محل آن رشد نمی‌کند و تار ابروی خود را از دست خواهید داد.

بهتر است تا زمان بهبودی کامل و عادی شدن شرایط بدن به‌جای برداشتن ابروها با موچین از قیچی برای کوتاه‌کردن آن‌ها استفاده کنید. به این منظور به کمک قیچی نوک تیز، موهایی که بلند شده‌اند را کوتاه کنید. به‌این‌ترتیب احتمال رویش مجدد آن‌ها وجود خواهد داشت. اغلب یک یا دو بار در ماه نیاز به اصلاح ابرو دارید. پس از مدتی موها به‌جای جدید خود عادت کرده و همانند موهای ابرو رشد می‌کنند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا