برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

 تاثیرات شگفت انگیز گانودرما سوپریم جینسینگ بر سیستم ایمنی بدن

جینسینگ نوعی گیاه دارویی ارزشمند با قدمت چند هزارساله است که در طب سنتی کشورهای مختلف، برای درمان یا رفع طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و عارضه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. با وجود تعدد گونه‌های این گیاه، نوع آمریکایی و آسیایی آن مشهورتر از بقیه بوده و از خواص دارویی و درمانی بیشتری برخوردار هستند. ریشه گوشتی این گیاه که رنگ روشن دارد، ارزشمندترین بخش آن است که می‌توان از آن به اَشکال مختلفی استفاده کرد.

خواص جینسینگ در قهوه گانودرما | بیزما مگ

برگ‌های بیضی‌شکل و بسیار سبز گیاه جینسینگ نیز هرچند  به اندازه ریشه آن، پرکاربرد نیستند اما آن‌ها نیز فواید و کاربردهای خاص خودشان را دارند حالا که جینسینگ را بیشتر شناختید، بد نیست به چند خاصیت سحرآمیز آن نیز نگاهی داشته باشیم تا به ارزش و اهمیت این گیاه بیشتر پی ببرید. موارد زیر از مهم‌ترین خواص جینسینگ هستند:

1. افزایش سطح انرژی و کاهش قند

نتایج تحقیقات علمی، اثرات ضد خستگی جینسینگ را ثابت کرده‌اند. ترکیبات موجود در این گیاه معجزه‌آسا به کاهش میزان استرس اکسیداتیو، مبارزه با خستگی، بهبود سطح انرژی و درنهایت افزایش فعالیت‌های فیزیکی کمک می‌کنند. با بیشتر شدن فعالیت‌های فیزیکی و تشدید سوخت‌وساز درونی بدن، میزان قند خون و کلسترول بد نیز کاهش چشمگیری پیدا می‌کنند.

2. بهبود توانایی شناختی

قابلیت‌های شناختی و فعالیت سیستم عصبی بدن به‌مرورزمان و به‌ویژه با افزایش سن، دچار اُفت می‌شوند و جینسینگ می‌تواند با تحریک آن‌ها، عملکردشان را بهبود دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ترکیبات این گیاه، به‌واسطه جلوگیری از تجمع پلاک‌ها و رادیکال‌های آزاد در مغز، از ابتلای افراد به زوال عقل، آلزایمر و سایر اختلالات شناختی پیشگیری می‌کند.

3. افزایش توانایی جنسی

جینسوزید موجود در جینسینگ به‌واسطه آزاد کردن اکسید نیتریک از سلول‌های اندوتلیال، باعث اتساع یا گشاد شدن عروق اندام‌های جنسی می‌شود و به‌این‌ترتیب با تشدید فرایند خون‌رسانی به بافت‌ها، می‌تواند تا حد زیادی در درمان اختلال نعوذ مؤثر باشد.

علاوه بر این، جینسینگ میزان ترشح هورمون تستوترون را نیز در آقایان افزایش می‌دهد و از این طریق به بهبود میل و عملکرد جنسی آن‌ها کمک می‌کند. البته پژوهش‌ها تأثیر این گیاه بر افزایش میل جنسی در خانم‌ها را نیز تأیید کرده‌اند.

4. کاهش سطح استرس

جینسینگ با تأثیر بر سیستم عصبی بدن، علاوه بر افزایش سطح انرژی، باعث ایجاد خُلق مثبت می‌شود. آداپتوژن‌های موجود در ترکیبات این گیاه، تغییراتی در سیستم هورمونی بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند در درمان استرس، بسیار مؤثر باشد. بنابراین اگر از استرس شدید یا مزمن رنج می‌برید، حتماً جینسینگ را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

5. کاهش دردهای قاعدگی

جینسینگ به دلیل خاصیت تسکین‌دهنده و ضدالتهابش، به کاهش دردهای شدید و همین‌طور گرفتگی‌های عضلانی ناشی از قاعدگی در زنان کمک زیادی می‌کند. به‌علاوه این گیاه در مدیریت نشانه‌های یائسگی در میان‌سالی نیز نقش مؤثری دارد که ازجمله مهم‌ترین اثرات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش نوسانات خُلقی
  • کاهش گُرگرفتگی
  • کاهش اضطراب
  • تخفیف علائم افسردگی
  • کاهش تعریق شبانه
  • جلوگیری از اُفت سریع میل جنسی
  • جلوگیری از افزایش وزن
  • کاهش ریزش مو

6. تقویت سیستم ایمنی

خواص ضد آلرژی، ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی جینسینگ، به‌عنوان یک مکانیسم دفاعی در مقابل عفونت‌های میکروبی و باکتریایی از بدن محافظت می‌کند و به‌این‌ترتیب، بنیه دفاعی بدن را ارتقا می‌دهد. جالب است بدانید که یکی دیگر از خواص شگفت‌انگیز این گیاه آن است که می‌تواند اثر واکسیناسیون بدن علیه بسیاری از بیماری‌های ویروسی را مثل آنفولانزا، هپاتیت C و ویروس‌هایی که می‌توانند باعث انسداد ریه و مجاری تنفسی شوند، تا حد زیادی افزایش دهد.

قهوه گانودرما؛ اکسیر سلامتی را با چاشنی جینسینگ بنوشید

قهوه گانودرما یکی از محصولات بسیار پرطرفدار شرکت دکتر بیز است که علاوه بر خواص غذایی و دارویی ارزشمند گیاه گانودرما، حالا با ترکیبات معجزه‌آسای جینسینگ، غنی شده و با طعم مطبوعش، یک نوشیدنی دل‌چسب و درعین‌حال، بسیار مفید است.

اگر با آگاهی از خواص جینسینگ، به استفاده از این گیاه علاقه‌مند شده‌اید، توصیه می‌کنیم با مصرف قهوه سوپریم جینسینگ ، با یک تیر دو نشان بزنید. ترکیب خواص قارچ گانودرما با گیاه جینسینگ، این نوشیدنی را به معنای واقعی کلمه، به یک اکسیر بی‌نظیر سلامتی تبدیل کرده که نوشیدن هر جرعه از آن، اثر فوق‌العاده‌ای بر عملکرد جسم و ذهنتان دارد.

فواید مشترک موجود در قارچ گانودرما و جینسینگ

به دلیل مواد و ترکیبات مشترکی که در گیاهان دارویی همچون جینسینگ و قارچ گانودرما یافت شده است پزشکان طب سنتی و گیاه پزشکان به این نتیجه رسیده اند که برای این دو گیاه می توان خواص مشترکی را برشمرد که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره داشت:

-آنتی کنسر:

گیاه جینسینگ و قارچ گانودرما به دلیل بهره مندی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های بیشمار، از مهمترین داروهای گیاهی ضد سرطان شمرده می شوند. آنتی اکسیدان های موجود در این دو گیاه از قوی ترین نوع آنتی اکسیدان هایی هستند که به کمک آن ها می توان رادیکال های آزاد را از بدن دفع کرده و به ترمیم بافت های صدمه دیده از آسیب سلول های سرطانی پرداخت.

همچنین ترپن ها و ساپونین های موجود در این دو گیاه خاصیت ضد توموری قوی دارند و در از بین بردن تومورها و بافت های سرطانی نقش چشمگیری ایفا می کنند.

-بالابرنده ی سطح انرژی:

از قارچ گانودرما و گیاه جینسینگ برای افزایش انرژی در افرادی که به دلایل مختلفی از جمله سموم موجود در هوای آلوده ی شهری به کاهش انرژی مبتلا شده اند، استفاده کرد. کاهش سطح انرژی عوارض گوناگونی دارد که به کمک دمنوش هایی که با جینسینگ و قارچ گانودرما تهیه می شوند می توان به ویتامینه کردن بدن پرداخت و میزان انرژی لازم برای انجام امور روزمره را به دست آورد.

-ضد آلزایمر:

یکی از آسیب های سموم و رادیکال های آزاد رها در محیط اطراف ما، ابتلا به بیماری هایی همچون آلزایمر است که بر اثر کاهش عملکرد مغز رخ می دهند. مصرف قارچ گانودرما و جینسینگ به دلیل بهره مندی از مواد معدنی نظیر پتاسیم، به ترمیم سلول های مغزی پرداخته و علاوه بر ترمیم بهبود کارایی و رشد بهتر سلول های مغزی را به دنبال خواهد داشت.

ترکیبات موثر موجود در گانودرما و جینسینگ همچون پلی ساکاریدها، تری ترپنوئیدها و ساپونین ها در ترمیم و رشد سلول های آسیب دیده ی مغزی اثر داشته و باعث می شوند که فرد دوباره توانایی خود را در انجام امور روزمره به دست آورد.

-کاهش دهنده ی التهابات:

از مهمترین خواص قهوه فوری موکا دکتر بیز برای چاقی ، پایین آمدن سطح التهابات موجود در بدن است. بروز التهاب در بدن فرد می تواند بر اثر کاهش سطح سیستم ایمنی رخ بدهد. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این دو گیاه -قارچ گانودرما و جینسینگ- در توانبخشی به سلول ها و سیستم ایمنی بدن نقش موثری اعمال می کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف دوز مشخصی از مخلوط این دو گیاه دارویی می تواند در پایین آمدن و کاهش سطح التهاب به وجود آمده در اعضای داخلی بدن موثر واقع شده و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند.

-بهبود دیابت:

پزشکان در پژوهش های انجام شده در سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند که مصرف عصاره ی قارچ گانودرما و گیاه جینسینگ در کاهش قند خون در افراد دیابتیک تاثیر گذار است.

-بهبود سیستم ایمنی:

سیستم ایمنی بدن افراد نقش مهمی در سلامتی و بالا بردن روحیه و شادابی افراد و عدم ابتلا به انواع بیماری ها به خصوص بیماری های نقص ایمنی و خود ایمنی دارد. استفاده از داروهای گیاهی همچون قارچ گانودرما و گیاه دارویی جینسینگ می تواند برای جلوگیری از ضعف سیستم ایمنی و تقویت آن بسیار مفید عمل کند.

این دو گیاه به دلیل بهره مندی زیاد از عناصر معدنی و ترکیباتی همچون فلاونوئید، تری ترپن، پلی ساکارید، اسیدآمینه و… نقش یک داروخانه را برای سیستم ایمنی بدن فرد ایفا می کنند. مصرف این گیاهان می تواند مانعی برای ضعف سیستم ایمنی به شمار آمده و در بالا بردن انرژی در افراد مستعد به بیماری اثرگذار است.

خواص قارچ گانودرما برای بدن بسیار زیاد است که در قالب یک مقاله نمیگنجد اگر شما هم می خواهید از این خواص بهره مند شوید می توانید برای خرید قهوه گانودرما دکتر بیز  به سایت های فروشگاهی معتبر در زمینه فروش قارچ های دارویی مراجعه کنید و این قارچ را سفارش دهید.

دکمه بازگشت به بالا