برترینهای کسب و کارعمومی

لوازم یدکی چند درصد سود دارد؟

آیا شغل لوازم یدکی خوب است؟ آمار گردش مالی لوازم یدکی در ایران چقدر است؟ سوالاتی که ممکن است برای افرادی که علاقه زیادی به شغل فروش لوازم یدکی و کسب و کار اینترنتی و غیر اینترنتی حوزه خودرو دارند پیش بیاید. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به شغل لوازم یدکی علاقه دارید و می‌خواهید همه چیز درباره شغل لوازم یدکی خودرو را بدانید و متوجه شوید که آیا فروش لوازم یدکی ماشین سود بالایی دارد یا خیر؟ یا فروش لوازم یدکی خودرو های چینی آیا سود آور است؟ لوازم یدکی جک بهتر است یا برلیانس؟ از کجا شروع کنم؟ پیشنهاد می‌کنیم با خواندن این مقاله به سوالات احتمالی خود پاسخ دهید و سپس اقدام به انجام این کار کنید.

معرفی شغل لوازم یدکی

شغل فروش لوازم یدکی خودرو از دسته مشاغل محبوب و پردرآمد جهانی می‌باشد. در این شغل هدف، فروش قطعات یدکی وسایل نقلیه موتوری به مشتریان در برابر دریافت قیمت اصلی جنس و درصد مبلغ برای سود می‌باشد. این شغل بسته به نوع گروه‌بندی قطعات می‌تواند متفاوت باشد.

در حقیقت، فروش لوازم یدکی می‌تواند در دسته‌های اصلی یعنی لوازم یدکی موتوری، لوازم یدکی بدنه، لوازم یدکی برقی خودرو و … صورت بگیرد. یکی می‌خواهد فقط در گروه بدنه خودرو کار کند و یکی دیگر می‌تواند تصمیم بگیرد که فقط در گروه اکسسوری خودرو کار کند و فروشگاهی دیگر نیز می‌تواند همه گروه‌های لوازم یدکی را عرضه نماید؛ اما علاقه بدون سرمایه به کار می‌آید؟ داشتن علاقه با کمترین سرمایه چه؟ ما در بخش‌های پایین به این سوالات پاسخ خواهیم داد. بنابراین در ادامه ما را همراهی کنید.

تنوع وسایل نقلیه موتوری موجود در بازار ایران از جمله خودرو، موتور سیکلت، خودروهای باری و اتوبوس‌ها می‌تواند در شغل لوازم یدکی چند دسته مختلف ایجاد کند. هر کدام از دسته‌بندی‌ها بستگی به علاقه و تجربه قبلی شما در این زمینه دارد. توجه داشته باشید علاقه کاری؛ یعنی قبل از اینکه خواهید شغل لوازم یدکی چگونه است باید در ابتدا علاقه خود را هم در این زمینه بسنجید. اینکه آیا می‌توانید با مشتری رفتار مناسب و خوب داشته باشید؟ یا می‌توانید در برابر ضعیف بودن بازار صبور باشید و نا امید نشوید؟ می‌توانید از پس اجاره‌های سنگین بر بیایید؟ آیا شناخت کافی از قطعات و کارکرد آنها دارید؟ یا آنقدر سرمایه دارید که بخواهید جدیدترین و مدرن‌ترین روشهای فروش یعنی فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو را راه‌اندازی کنید؟

لوازم یدکی چند درصد سود دارد؟

شغل لوازم یدکی چگونه است؟

همانطور که در ابتدا گفته شد فروش لوازم یدکی دریافت قیمت اصلی جنس + سود می‌باشد. در این شغل شما وظیفه تأمین قطعات مورد نیاز مصرف‌کننده در برندهای مختلف و پاسخ به سوالات مشتریان در حیطه استفاده از محصول مشاوره برای نگهداری، نصب و انتخاب قطعه مناسب را دارید. شما با استفاده از دانش و معلومات خود در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو و قطعاتی که عرضه می‌کنید باید به مشتریان کمک کنید تا قطعات مورد نیاز خود را پیدا و خریداری کنند.

بنابراین در ابتدا باید از وسایل نقلیه موجود در بازار مطلع شوید و به طور نسبی با عملکرد آن‌ها آشنا شوید و سپس در حیطه قطعات یدکی آموزش ببینید. بعضی از مشتریان ممکن است از شما سوالاتی در مورد عملکرد، برند و دلایل خرابی قطعه و طرز نگهداری آن را بپرسند اینکه بتوانید جواب مشتری را راهنمایی کنید و با پاسخ صحیح مشاوره دهید تخصص شما را در این زمینه به رخ می‌کشد و مشتری را راضی نگه می‌دارد. دادن اطلاعات صحیح به مشتری می‌تواند در رشد شما در شغل لوازم یدکی خودرو کمک کند. به قول بازاری‌ها و فروشندگان لوازم یدکی، یک مشتری راضی می‌تواند برای شما چندین مشتری به همراه بیاورد.

همچنین آشنایی با برندهای موجود در بازار یکی دیگر از مهمترین مسائلی است که اگر قصد دارید شغل لوازم یدکی را پیشه بگیرید باید آن را در برنامه‌های خود قرار دهید. چند صد برند در شغل لوازم یدکی به گوشتان خواهد رسید که هر یک توسط یک کمپانی خاص به تولید رسیده است. به طور حتم برخی از مشتریان به دنبال برندهای خاص و مدنظر خود هستند که تأمین آن می‌تواند روز به روز باعث افزایش مشتریان و جلب نظر آن‌ها شود. شما باید بدانید که در صورت عدم دسترسی به برند مدنظر مشتریان، چه جایگزینی می‌توان برای آن برند پیدا کرد و مشاوره کامل داد.

اینکه می‌پرسید شغل لوازم یدکی چگونه است ؟ آیا نیاز به سواد و مدرک‌های تحصیلی دارد را می‌توان با خواندن بخش بالا متوجه شد. در کنار دانش، تجربه بالا و در اصطلاح خاک خوردن در این شغل می‌تواند درصد پیشرفت شما را بسیار بالا ببرد.

آیا شغل لوازم یدکی خوب است؟

همانطور که گفته شد 24 میلیون ماشین سورای در کشور وجود دارد که 17 میلیون آن خودروی فعال می‌باشد. حال هر خودرو دارای 3 هزار تا 30 هزار قطعه است که 10 هزار قطعه در پیشرانه خودرو تعبیه شده است. همچنین 150 قطعه بدنه‌ای مانند درب خودرو، پنجره، فرمان و … وجود دارد. با این جزئیات خیلی واضح است که شغل لوازم یدکی بسیار خوب به نظر می‌رسد؛ چرا که هر خودرویی نه تنها نیاز به تعویض قطعات به صورت دوره‌ای دارد و متاسفانه تصادفات زیادی هم در کشور رخ می‌دهد که برای مثال در سال 1400 نزدیک به 17 هزار تصادف جاده‌ای ثبت شده است که رانندگان را مجبور به تعویض کوچکترین و بزرگترین قطعات یدکی می‌کند (برای اطلاعات بیشتر، مقاله را بخوانید).

نیاز به خرید و تعمیرات قطعات و لوازم باعث تقاضای بالای از فروشگاه‌های لوازم یدکی و سود بالای شغل فروش لوازم یدکی می‌شود. اینکه بخواهید در حیطه خودروهای خارجی کار کنید یا خودروهای داخلی، بستگی به انتخاب و سرمایه شما دارد. جالب است بدانید که لوازم و قطعات یدکی خودرو حدود 6 و نیم میلیارد دلار گردش مالی در سال در ایران دارد. این آمار به خوبی میتواند نشان دهد که چه سود بالایی در شغل لوازم یدکی نهفته است. شما می‌توانید به عنوان یک نماینده رسمی یا عاملیت مجاز یکی از کمپانی‌های خودروسازی شروع به کار کنید یا به عنوان یک فروشگاه به فروش لوازم یدکی خودرو بپردازید.

فروش لوازم یدکی چند درصد سود دارد؟

سود لوازم یدکی خودرو چقدر است؟ اصلا به این موضوع فکر کرده‌اید؟ فروش لوازم یدکی خودرو از مشاغل پر سودی می‌باشد که مقدار سود آن بسته به میزان سرمایه شما در تامین کالا می‌باشد. به طور حتم هر چقدر که سرمایه بیشتر داشته باشید محصولات بیشتر و قطعات بیشتری را در انبارهای خود موجود خواهید کرد و این یعنی سوددهی بالا. البته برای این کار نمی‌توان درصد مشخصی را در نظر گرفت. چرا که بعضی از قطعات به وفور در بازار لوازم یدکی پیدا می‌شوند و بعضی از قطعات خیلی کمیاب است و محدود؛ از قدیم هم همین بوده است. معمولاً جنس‌های که به راحتی در بازار پیدا می‌شوند مبلغ کمتر و سود کمتری دارند و جنس‌های نایاب سودهای بالا و فروش قطعی.

اگر بخواهیم بگوییم سود لوازم یدکی خودرو چقدر است؟ میگوییم که به طور میانگین 15 الی 20 درصد به صورت کلی. البته این سود برای واردکننده‌های لوازم یدکی خودرو ممکن است مقداری بیشتر باشد. در واقع لوازم یدکی خودروهای خارجی، حاشیه سود بالاتری دارند اما میزان فروش لوازم خودروهای داخلی بیشتر است.

اخذ نمایندگی فروش لوازم یدکی خودروهای چینی

شرایط اخذ نمایندگی لوازم یدکی خودروهای چینی و خارجی مقداری هزینه بر و سخت می‌باشد. شما می‌توانید با انتخاب برند مد نظر عاملیت مجاز فروش لوازم یدکی را در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و حتی کوچکترین شهرها دریافت کنید.

در قدم اول شما باید توانایی اجاره مغازه و یا دفتر کار با ابعاد حداقل 25 متر به بالا را به همراه نیروی کار داشته باشید. در قدم بعدی حداقل سرمایه‌ای بین 300 تا 350 میلیون تومان (حداقل) برای خرید لوازم یدکی پرمصرف به همراه تضامین مورد نیاز (سفته، چک، سند ملکی) تا بتوانید به عنوان نمایندگی لوازم یدکی ماشین‌های چینی دریافت کنید.

برای لوازم یدکی چقدر سرمایه میخواد؟

با این اوصاف که شما بخواهید مغازه‌ای معمولی بدون هیچ قفسه و شلف در جایی معمولی با کمترین موجودی را راه‌اندازی کنید، در این شرایط اقتصادی حداقل یک میلیارد هزینه می‌خواهد. اگر می‌گویید “یک میلیاردمان کجا بود که بخواهیم یک فروشگاه لوازم یدکی راه‌اندازی کنیم” ما در پاسخ شما می‌گوییم چرا روش سنتی را کنار نمی گذارید و روش مدرن فروش را انتخاب نمی‌کنید؟

امروزه بسترهای اینترنتی بهترین راه را برای راه انداختن کسب و کارها به خصوص لوازم یدکی شده‌اند. بازارچه آنلاین لوازم یدکی ماشین نو یکی از بسترهای اینترنتی فروشگاه لوازم یدکی خودرو می‌باشد که شما می‌توانید با کمترین تعداد موجودی در هر برند و گروهی فروشنده برند خود باشید. بدون اینکه بخواهید اجاره مغازه‌ای بدهید و مالیات‌های گزاف را پرداخت کنید.

با قابلیت “فروشنده شوید” در وبسایت ماشین نو می‌توانید حتی در منزل خود لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی را با قیمت دلخواه و مناسب به فروش بگذارید. اگر تأمین‌کننده یا واردکننده بزرگ هستید و قطعات همه خودروها – چه ایرانی چه خارجی – را دارید نیز می‌توانید در ماشین نو، فروش اینترنتی لوازم یدکی را تجربه کنید. پس فرقی ندارد، شما هم می‌توانید کالاهای خود را با برند و شرایط خود وارد سایت بارگذاری کرده و با قیمت‌های دیگر تامین‌کنندگان مقایسه کنید.

راه‌های افزایش فروش لوازم یدکی خودرو

از مزیت‌هایی که فروش آنلاین قطعات یدکی در ماشین نو وجود دارد این است که شما می‌توانید قیمت تأمین‌کنندگان دیگر را مشاهده کنید و بررسی و مقایسه کنید. سپس کمترین سود را برای کالای خود در نظر بگیرید و فروش بالاتری را تجربه کنید. از دیگر مزیت‌هایی که در روش فروش اینترنتی قطعات یدکی وجود دارد این است که شما با ساده‌ترین جست و جو می‌توانید از قطعاتی که نایاب هستند و کم، مطلع شوید و سعی بر تأمین آن‌ها کنید. تأمین قطعات نایاب یکی از راه‌های افزایش فروش لوازم یدکی می‌باشد که می‌تواند شما را به سود بالایی برساند.

راه اندازی کسب و کار فروش لوازم یدکی به صورت آنلاین

نحوه راه اندازی کسب و کار فروش لوازم یدکی بسته به ذهن و اندازه فکر شما دارد. شما می‌توانید در کوچه پس کوچه‌ای مغازه‌ای کوچک با اجاره بالا را بگیرید و منتظر مشتری باشید، یا مقداری با ذهن باز قدم بردارید و در مرکز شهر نزدیک مکانیکی‌ها مغازه‌ای با اجاره‌ای هنگفت در اختیار بگیرید و با مکانیک‌ها ارتباط بگیرید و یا بهتر اینکه با جدیدترین روش جهانی یعنی فروش اینترنتی اقدام به فروش لوازم یدکی کنید. برای حساب سرانگشتی، راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی لوازم یدکی، به هزینه‌های زیر نیاز دارد:

  • طراحی وبسایت فروشگاهی: حداقل 30 میلیون تومان
  • استخدام تیم بازاریابی آنلاین:حداقل ماهانه 25 میلیون تومان
  • تبلیغات اینترنتی: حداقل ماهانه 10 میلیون تومان
  • حداقل زمان بازدهی فروش آنلاین: 6 ماه
  • مجموع حداقل هزینه‌های 6 ماهه: 240 میلیون تومان

نکته اینجاست که هزینه‌های ماهانه به مرور بیشتر شده و پس از 6 ماه هم میزان فروش به حدی نخواهد بود که شما را به سوددهی برساند. به همین دلیل، گزینه جایگزین و بهتر یعنی فروش با نام برند خود در بازارچه اینترنتی ماشین نو را پیشنهاد می‌کنیم.

نگاه آخر

ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم شما عزیزان را با همه چیز درباره شغل لوازم یدکی خودرو آشنا کنیم. در نتیجه و به طور کلی می‌توان در جواب سوال آیا شغل لوازم یدکی خوب است؟ بگوییم بله شغل لوازم یدکی در دوره اقتصادی کنونی و در حالی که وجود خودرو در صد رشد بالایی نه تنها در ایران بلکه در جهان دارد و بر طبق آمار، حداقل 53 درصد افراد شهری و 32 درصد خانواده‌های روستایی دارای خودرو هستند و با توجه به اینکه تعویض لوازم یدکی جزو ضرورت‌ها می‌باشد می‌توان از این شغل درآمد خوبی را کسب کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا