برترینهای کسب و کار

نحوه کار اینورتر چگونه است؟

نحوه کار اینورتر چگونه است؟

در این مقاله ابتدا نحوه عملکرد یک اینورتر (یا برخی از اینورتر، درایو یا درایو) را توضیح خواهیم داد. استفاده از اینورترها را توضیح می دهیم و مزایای آنها را بررسی می کنیم. در زیر به قیمت اینورتر و نکات خرید اینورتر می پردازیم. اینورترهای یاسکاوا، دلتا و LS را که بیشترین فروش را در بازار ایران دارند، بررسی کرده ایم.

من اخیراً کلمه “اینورتر” را زیاد می شنوم. نام های دیگر اینورتر عبارتند از: اینورتر، موتور درایو، اینورتر، درایو سرعت کنترلر، درایو سرعت متغیر، درایو AC، درایو VFD با سرعت متغیر و میکرودرایو، اما همه آنها به یک دستگاه اشاره دارند. اینورترها را می توان در بسیاری از لوازم خانگی و صنعتی که نیاز به نوع خاصی از کارکرد دارند استفاده کرد، از کولر، یخچال و ماشین لباسشویی گرفته تا پمپ آب خانگی و آسانسورهای خانگی و صنعتی.

اینورتر چگونه کار می کند؟

اصطلاح “اینورتر” به طور کلی به دستگاهی اطلاق می شود که می تواند برای تبدیل مستقیم DC به برق AC استفاده شود. در اینورترها ابتدا جریان متناوب شهر که 220 ولت 50 هرتز است به جریان مستقیم تبدیل می شود. اما وظیفه اصلی اینورتر تبدیل برق به جریان متناوب اما با ولتاژ و فرکانس مورد نیاز و با توجه به کار الکتریکی مشتری می باشد.

سرعت موتور (RPM) رابطه مستقیمی با ولتاژ و فرکانس موتور دارد. این بدان معنی است که با افزایش ولتاژ با سرعت، سرعت موتور نیز افزایش می یابد. اگر وسیله نقلیه الکتریکی به فرکانس و ولتاژ کمتری نیاز دارد، می توان از یک اینورتر برای کاهش ولتاژ و فرکانس استفاده کرد. همچنین اگر می خواهید سرعت خودروی برقی خود را کاهش دهید، می توانید از مبدل برای این کار استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر لباس های زیادی را در ماشین لباسشویی قرار دهید، ماشین لباسشویی وزن لباس ها را تشخیص می دهد و با قدرت و سرعت کمتری می چرخد. با تجهیزاتی مانند آسانسور و کنترل سرعت آسانسور می توان کنترل و حرکت روان را در مناطق مختلف در حال حرکت بین طبقات تحقق بخشید.

اینورترها کجا استفاده می شوند؟

هر حرکتی که توسط یک موتور الکتریکی ایجاد می شود می تواند با کمک یک اینورتر به حرکتی کنترل شده و هوشمند تبدیل شود. به عنوان مثال، هنگام استفاده از پمپ آب در هتل، سرعت پمپ را می توان بسته به تعداد زباله های باز و مصرف آب تنظیم کرد و در نتیجه از فشار زیاد آب و مصرف کم جلوگیری کرد. علاوه بر این، اینورتر سرعت ماشین لباسشویی را با توجه به میزان لباسشویی در یخچال و عملکرد کمپرسور یخچال با توجه به اندازه محتویات یخچال تنظیم می کند. این دستگاه ها را می توان در کاربردهای گشتاور ثابت مانند ماشین های پیچ، نوار نقاله و میکسر، کاربردهای توان ثابت مانند کشش و کاربردهای گشتاور متغیر مانند فن ها و پمپ های صنعتی استفاده کرد. از اینورترها در موتورهای گریز از مرکز (سرعت بالا) نیز استفاده می شود. با استفاده از اینورتر، اسپین سانتریفیوژ افزایش یافته و ذرات جامد جدا می شوند.

نحوه کار اینورتر چگونه است؟
نحوه کار اینورتر چگونه است؟

مزایا و معایب اینورتر چیست؟

استفاده از اینورتر مزایای زیادی دارد. یکی از ویژگی های اصلی اینورتر عملکرد هوشمند است. این دستگاه اندازه خودرو را نشان می دهد و با توجه به بار فرمان صحیح را به موتور می دهد. در بیشتر موارد این سرعت کمتر از دور موتور است. مزایا و عملکردهای اصلی اینورترها به شرح زیر است:

صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها؛

جریان راه اندازی را کاهش می دهد و در نتیجه پایداری موتور و عمر مفید را افزایش می دهد.

افزایش طول عمر قطعات خودرو در پشت موتور به دلیل از دست دادن توان الکتریکی در قسمت های مختلف موتور و تجهیزات انتقال به دلیل از بین رفتن زودهنگام موتور؛

امکان تغییر سرعت و جهت موتور بدون استفاده از کنتاکت یا سایر وسایل الکتریکی.

هوشمندی و برنامه های راه اندازی موتور؛

دستگاه را بدون قطع برق روشن و خاموش کنید.

حفاظت از اضافه بار و جلوگیری از آتش سوزی.

موتور را می توان در شرایطی کار کرد که ولتاژ ورودی دائماً در حال تغییر است و می توان موتور را از نوسانات ناگهانی ولتاژ محافظت کرد.

سرعت بالاتر از سرعت نامی موتور است.

هزینه اینورتر و مشاوره خرید

اینورتر ایرانی از کجا بخریم؟ ثامن گزینه مناسبی است. برای خرید اینورتر باید چند مورد را مشخص کنید: اول قدرت موتور الکتریکی که می خواهید بخرید. به طور کلی بهتر است اینورتر خود را قوی تر از موتور خود کنید. به عنوان مثال، استفاده از یک اینورتر 1 یا 1.5 کیلوواتی برای یک موتور 750 وات ایده خوبی است. همچنین توجه داشته باشید که توان ذکر شده در مبدل ها برای یک ماشین معمولی 1400 دور در دقیقه است. برای موتور 2800 دور در دقیقه، خروجی اینورتر نصف خروجی موتور است و برای موتور 700 دور در دقیقه، خروجی اینورتر دو برابر خروجی موتور الکتریکی است.

حتما سه چرخ بخرید. زیرا اینورترها دارای سه سطح هستند. جریان تک یا سه گانه مهم نیست. یک ترانسفورماتور می تواند برق شما را به سه فاز تبدیل کند. برای اطلاع بیشتر از مشخصات فنی ماشین های برقی می توانید به سایت های فروش مانند سامان مراجعه کنید.

در مرحله بعد، باید به نوع برق توجه کنید: اگر برق محلی وجود دارد، باید یک ترانسفورماتور 220 ولت خریداری کنید. در صورت وجود تغذیه سه فاز، ترانسفورماتور باید از نوع ورودی سه فاز باشد. به یاد داشته باشید که احتراق 3 فاز بهتر است اگر هر دو وجود داشته باشند، موتور به آرامی کار می کند.

برای برنامه کاربردی مهم است که می خواهید از اینورتر استفاده کنید. کاربردهایی مانند جرثقیل هایی که به گشتاور بیشتری نیاز دارند شروع به نیاز به سطح بالاتری از فناوری اینورتر (مثلا فن ها) می کنند. سه مدل کلی از ترانسفورماتورها وجود دارد: الف. کنترل برداری: همانند V.F که فقط قابلیت افزایش یا کاهش سرعت را به صورت دستی دارد. ب بدون سنسور: می تواند در کاربردهای نیمه صنعتی و نیمه سنگین استفاده شود و می تواند بار وارد شده به موتور را بدون سنسور فیزیکی که با خروجی موتور و کنترل سرعت موتور جریان دارد، اندازه گیری کند. مبتنی بر موتور؛ J. حلقه بسته: مبدل پیشرفته ای که می تواند سرعت موتور را از طریق یک حسگر فیزیکی خارجی مانند رمزگذار، کنترل کننده دیجیتال یا لیزر کنترل کند.

دکمه بازگشت به بالا