اقتصادیبرترینهای کسب و کار

5 عامل کلیدی در ساخت کابینت لوکس آشپزخانه

آشپزخانه لوکس رویایی همیشگی است و کمتر کسی را میتوان یافت که به این موضوع توجه نداشته باشد.همانطور که می دانید، افراد امروزه به دکوراسیون منزل خود توجه ویژه ای می کنند.اما یک دکوراسیون مناسب و جذاب زمانی اتفاق می افتد که تمامی جنبه ها را از همه لحاظ با یکدیگر مطابقت دهیم.یکی از مهم ترین جنبه ها که تاثیر بسیاری در زیبایی دکوراسیون دارد، آشپزخانه می باشد.پرداختن به جنبه های مختلف دکوراسیون آشپزخانه و کارهای زیادی که می شود در دکوراسیون آن انجام داد، سبب لوکس شدن محیط داخلی خانه شما می شود.در حقیقت لوکس کردن آشپزخانه موجب می شود تا محیط داخلی خانه شما تغییرات چشمگیری نماید.5 key factors in making luxury kitchen cabinets

به همین جهت میتوان گفت آشپزخانه لاکچری در یک منزل لوکس از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد.از این رو در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با 5 ایده برتر برای آشپزخانه لاکچری را برای شما بیان کنیم.

روش های ایجاد آشپزخانه لوکس

از آنجا که آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه است، طراحی آن باید هر دو ویژگی زیبایی و کارایی را هم زمان داشته باشد. زیرا در خانه های امروزی اکثر آشپزخانه ها اپن بوده و نمای درونی آن از تمام قسمت های خانه قابل مشاهده می باشد.پس طراحی دکوراسیون آن اهمیت بسیار زیادی دارد. از طرفی اگر آشپزخانه لاکچری شما از نظر کاربرد و عملکرد ضعیف باشد، به زودی از کار کردن در آن خسته خواهید شد.

اگر به دنبال ایده هایی جهت آشپزخانه لوکس می باشید، توصیه می شود تا با این روش ها آشنا شوید. از جمله روش های تبدیل یک آشپزخانه معمولی به آشپزخانه مجلل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب کفپوش جدید در آشپزخانه
  • لوکس کردن آشپزخانه با
  • لاکچری کردن آشپزخانه با دیوارپوش
  • استفاده از متد چیدمان L برای آشپزخانه
  • دقت در انتخاب وسایل آشپزخانه

نصب کفپوش جدید در آشپزخانه

کفپوش نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی خانه دارد.انتخاب کفپوش مناسب نیز به همان میزان از اهمیت برخوردار است.شما میتوانید با انتخاب یک کفپوش مناسب با سبک منزل خود بهترین دیزاین را داشته باشید و از مانور دکوراسیون داخلی در منزل خود نهایت بهره را ببرید.باتوجه به آن که آشپزخانه مهم ترین بخش خانه است و قطعا همه ما بارها و بارها با این عبارت کلیشه ای مواجه شدیه ایم که آشپزخانه قلب هر خانه ای است پس انتخاب کفپوش مناسب برای این بخش نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

  • در واقع برای یک آشپزخانه لوکس باید کفپوشی لوکس انتخاب شود.
  • به صورت کلی مناسب ترین گزینه برای آشپزخانه استفاده از کفپوش های مقاوم به آب و رطوبت میباشد.
  • چرا که این محیط دائما در معرض آب و رطوبت قرار دارد و توجه به این مورد میتواند یک گام شما را به سمت آشپزخانه لوکس سوق دهد.
  • اما از لحاظ ظاهر نیز باید به انتخاب کفپوش متناسب با سبک دکوراسیون توجه داشت.
  • به عنوان مثال اگر متد طراحی آشپزخانه شما مدرن هست بخه هیچ عنوان استفاده از کفپوش کلاسیک توصیه نمیشود.

لوکس کردن آشپزخانه با کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه یکی از مواردی است که بیشترین تاثیر را در ظاهر این محیط دارد.در واقع شما با انتخاب صحیح کابینت میتوانید به صورت کلی حال و وای آشپزخانه خود را تغییر دهید.به صورت کلی کابینت آشپزخانه از دو حیث میتواند بر آشپزخانه لوکس شما تاثیر بگذارد. در نخستین مرحله باید به چیدمان کابینت توجه بسیاری شود.چرا که این چیدمان میتواند بر تمرکز بیشتر شما حین آشپزی کمک شایانی داشته باشد. توجه به مثلث کار آشپزخانه در این مرحله از اهمیت بسزایی برخوردار است.یکی دیگر از تاثیرات کابینت بر محیط آشپزخانه ظاهر آن میباشد.چرا که امروزه کابینت ها از لحاظ ظاهری در متدها و سبک های مختلفی موجود میباشند که هر یک تاثیرات مثبتی بر ظاهر آشپزخانه میگذارد.

لاکچری کردن آشپزخانه با دیوار پوش

دیوارپوش ها در محیط لوکس آشپزخانه شما سهم عظیمی دارند.از محبوب ترین انواع دیوارپوش های آشپزخانه میتوان به نوع PVC اشاره کرد. امروزه تمایل و گرایش بسیاری نسبت به استفاده از این نوع دیوار پوش به وجود آمده است.

  • شما می توانید دیوار پوش های PVC یا کاغذ دیواری را که در حال حاضر جز رایج ترین ها هستند، انتخاب کنید.
  • این سبک دیوارپوش دارای مزایای متعددی است که از جمله آن میتوان به تنوع بالا در مدل ها و رنگ بندی متنوع اشاره کرد.
  • دیوار پوش های چوبی بهترین متریال برای آشپزخانه لوکس میباشد همچنین می توانند برای خانه هایی که دکور روستیک دارند،از دیوارپوش های چوبی نیز استفاده نمود.
  • این مورد با تلفیق یک سقف چوبی ترکیبی فوق العاده دلربا خواهد شد.
  • از گزینه های دیگر که اتفاقا می توانند ظاهر لوکسی به محیط ببخشند، می توان به دیوار پوش های سنگی و چرمی اشاره کرد که کمتر استفاده می شوند و قیمت بالاتری هم دارند.

نورپردازی

نور عامل حیاط هر محیطی میباشد. آشپزخانه لوکس نیز از این قاعده مستثنی نیست.چرا که میتوان نورپردازی را مهم ترین عامل در جلوه هر آشپزخانه درنظر گرفت.امروزه باتوجه به پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی شاهد آن هستیم با متدهای مختلفی از نورپردازی مواجه میشویم. نورپردازی در آشپزخانه های امروزی از مهم ترین نقش برخوردار است.در سال های اخیر نه به وفور شاهد استفاده از نورپردازی در آشپزخانه خصوصا در خصوص کابینت ها هستیم.شما به راحتی با یک نورپردازی حرفه ای میتوانید جلوه محیط آشپزخانه خود را دو چندان زیباتر نمایید.

ستون های از پیش ساخته شده برای دکوراسیون آشپزخانه لوکس

ستون ها بهترین المان برای مانور طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما هستند.به راحتی با استفاده از ستون هایی متناسب با سبک آشپزخانه خود میتوانید محیط آن را تغییر داده و یک آشپزخانه ساده را به یک محیط مجلل و زیبا تبدیل نمایید.

استفاده از متد L برای چیدمان آشپزخانه

چیدمان به سبک L را دست کم نگیرید. چیدمان L امروزه در اغلب آشپزخانه های لاکچری مشاهده میشود.چرا که توام با سادگی ظاهری که دارد امکان مانور بسیاری برای طراح فراهم میکند.

در انتخاب وسایل آشپزخانه لوکس دقت کنید

وسایل و لوازم آشپزخانه را دست کم نگیرید.با انتخاب وسایل آشپزخانه مناسب میتوانید بهترین استفاده را از ابزار داشته باشید تا محیط آشپزخانه خود را به یک محیط مجلل و لوکس تبدیل نمایید.فاکتورهای دیگری نیز برای لوکس جلوه دادن آشپزخانه وجود دارد که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:کابینت، به عنوان هسته‌ی اصلی آشپزخانه، بخش عظیمی از زیبایی دکوراسیون منزل رو تعیین می‌کنه. امّا انتخاب کابینت مناسب، یکی از مشکل‌ترین کارهای دنیاست!

با توجه به تنوع بالایی که در صنعت کابینت سازی شاهد هستیم، نمی‌شه به راحتی یک کابینت رو بهتر از بقیه دونست و فوری اون رو اجرا کرد. پس لازم است برای یک تصمیم گیری عاقلانه و صحیح، مدل‌های مختلف کابینت و عوامل مطرح در انتخاب کابینت رو بشناسیم. بنابراین در این مطلب، فقط و فقط از کابینت حرف می‌زنیم و به سوالات شما در مورد انتخابِ کابینت مطلوب پاسخ می‌دیم.

۵ عامل موثر در انتخابِ کابینت ایده آل برای خانه چیست؟

اوّل از همه، باید بدونیم در انتخاب یک کابینتِ مناسب برای آشپزخانه، چه عامل یا عواملی نقش دارن. این جا به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم:

  1. سبک مورد نظر
  2. قیمت کابینت و بودجه‌ی در نظر گرفته شده
  3. کاربرد و محل استفاده
  4. متراژ آشپزخانه
  5. سلیقه‌ی شخصی

مناسب‌ترین کابینت برای شما، بر اساس ۵ معیاراصلی ذکر شده در بالا مشخص می‌شه.

برای مثال موارد زیر همگی درانتخاب کابینت می‌تونن موثر باشن:

  • اینکه بخواین کابینت مورد نظر شما مدرن باشه
  • ارزان قیمت باشه
  • برای محیطی در معرض رطوبت بالا ساخته بشه
  • و یا چه رنگی داشته باشه

تمام این نکات در انتخاب کابینت نقش دارن. در ادامه به بررسی دقیق‌تر هر یک از این نکات می‌پردازیم.

۱.   انتخاب سبک کابینت چگونه است؟

یکی از ابتدایی‌ترین سوالات برای انتخابِ کابینت، انتخاب سبک اون هست. در این جا با ۳ دسته‌ی اصلی مواجه هستیم:

  1. کابینت مدرن
  2. کابینت کلاسیک
  3. کابینت نئوکلاسیک

توضیحات مربوط به انتخابِ کابینت مناسب برای هر سبک رو در ادامه برای شما آوردیم.

۱.    انتخاب کابینت مدرن

کابینت مدرن ظاهری ساده و امروزی داره. چطور است با چند نکته در مورد انتخاب انواع کابینت‌های مدرن صحبت خودمون رو شروع کنیم؟

  • در صورتی که مایل به سبک‌های مدرن هستین، یکی از مناسب‌ترین متریال‌ها، کابینت هایگلاس به شماره می‌ره که در کنار مدرن بودن، تنوع، زیبایی و دوام بالایی داره.
  • در صورتی که مایل به طرح‌های اقتصادی‌تر هستین، کابینت‌های ام دی اف رو به شما پیشنهاد می‌دیم که مقرون به صرفه هستن و متریالی با انعطاف پذیری مناسب به شمار می‌رن.
  • بر عکس، اگر مایل به کابینت‌های لوکس‌تر هستین، کابینت پولیشی رو در نظر داشته باشین.
  • کابینت‌های PVC هم مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارن و در کنار خاصیت آنتی باکتریال بودن، تمیز کردن راحتی هم دارن.
  • در بین انواع کابینت‌های فلزی (فولادی، گالوانیزه و استیل) تنها متریالی که منسوخ نشده و همچنان در کابردهای مدرن به کار میره، کابینت‌های استیل هستن که البته مناسب هر آشپزخانه‌ای نیستن و انتخاب این سبک خیلی به دکوراسیون منزل شما وابسته است.

۲.    انتخاب کابینت کلاسیک

بریم سراغ کابینت‌های اصیل کلاسیک! در کابینت‌های کلاسیک، تنوع طرح و البته گستره‌ی قیمتی بالایی رو شاهد هستیم. این کابینت‌ها اغلب ظاهر پر نقش و نگاری دارن و می‌تونن در انواع زیر خریداری بشن:

  • اگه می‌خواین یک طرح بی‌همتا و با دوام بالا داشته باشین، قطعاً کابینتی با چوب طبیعی بهترین انتخاب هست. امّا قیمت تمام شده‌ی فوق العاده بالایی داره و تنها در منازل لوکس استفاده می‌شه. چون از چوب طبیعی و لایه‌ای پلی استر در ساخت اون‌ها استفاده شده.
  • برای اینکه قیمت تمام شده‌ی مدل قبل کمی دست یافتنی بشه، کابینت‌هایی با مغزی (قسمت زیر روکش) ام دی اف و روکشِ‌ چوبی به وجود اومدن. می‌شه متریال کابینت کلاسیک روکش چوب رو با قیمت تمام شده پایین‌تری تهیه کرد.
  • دسته‌ی رایج و موفق دیگه در این سبک، کابینت‌های دوست داشتنی ممبران هستن که در طرح‌های کلاسیک اجرا می‌شن. در کابینت‌های ممبران، المان‌های کلاسیک (مثل سرستون، تاج، برش‌های بدنه، دستگیره‌ها و …) به وضوح سبک کلاسیک رو به بیننده القا می‌کنه.

۳.    انتخاب کابینت نئوکلاسیک

کابینتِ نئوکلاسیک ترکیبی از دو سبک مدرن و کلاسیک است و ویژگی های هر دو رو داره. انواع متریال ممبران، چوب، روکش چوب و .. برای این سبک مناسب هستن. برای آشنایی بیشتر با کابینت نئوکلاسیک می‌تونید از کمک بگیرید. سلام ساختمان یک بازار آنلاینِ خدمات ساختمانی هست که پشتیبان‌های اون، به شما مشاوره رایگان کابینت میدن و متخصص حرفه‌ای کابینت شهرتون رو هم به شما معرفی می‌کنن.

توضیحاتی در مورد باکس کمد:

باکس لباس داخل کمد” معمولاً به یک جعبه یا کانتینر قابل حمل اشاره دارد که برای ذخیره و حمل اشیاء در داخل کمد یا فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌شود. این باکس‌ها معمولاً از مواد مانند پلاستیک، فلز یا چوب ساخته می‌شوند و می‌توانند انواع مختلف اشیاء را نگهداری کنند. از باکس‌های کمد به منظور مرتب‌سازی لباس‌ها، اکسسوری‌ها، کفش‌ها، یا اشیاء شخصی دیگر استفاده می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا