برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

آیا سیر سیاه ضرر هم دارد؟

در این پست قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که سیر سیاه برای چه کسانی ضرر دارد و چه افرادی نباید سیر سیاه مصرف کنند.در ادامه با کالامال همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاربردی در خصوص مصرف سیر سیاه دریافت کنید.با اینکه یک فراورده بسیار مفید و پر خاصیت برای بدن می باشد اما مصرف بی رویه آن می تواند عوارض ناچیزی هم به همراه داشته باشد.از این رو اگر در خصوص مضرات مصرف سیر سیاه جویا هستید می توانید ادامه این را مطلب مطالعه کنید.

سیر سیاه؛ از خواص و عوارض تا طرز تهیه - چطور

بطور عمومی سیر سیاه سرشار از خواص می باشد.بعنوان مثال یکی از پرکاربرد ترین ویژگی های این محصول اثر درمان آن در خصوص زود انزالی آقایان می باشد.چنانچه قصد مطالعه خواص سیر سیاه برای زود انزالی را دارید می توانید پست زیر را مطالعه کنید:

همچنین بسیاری از افراد برای لاغری و کاهش وزن از سیر سیاه استفاده می کنند.این محصول بی نظیر و بسیار پر خاصیت می تواند در افزایش چربی سوزی بیسار موثر باشد.از این رو می توانید برای کاهش سایز از سیر سیاه استفاده کنید.

سیر سیاه با افزایش متابولیسم بدن منجر به افزایش کالری سوزی می شود.همچنین این محصول فوق العاده می تواند برای سلامتی بسیار موثر باشد.اگر قصد لاغری با سیر سیاه را دارید می توانید پست زیر را مطالعه کنید :

چه افرادی نباید سیر سیاه مصرف کنند ؟

شاید با خود بگویید سیر سیاه و این همه خواص اما مضراتش چی ؟ پس سیر سیاه برای چه کسانی مضر است ؟ چه کسانی نباید اقدام به کنند ؟یکی از مهم ترین ویژگی های سیر سیاه دکتر بیز کاهش فشار خون می باشد.اگر شما از جمله افرادی هستید که مدام با افت فشار خون مواجه هستید باید بدانید که سیر سیاه ممکن است برای این افراد مناسب نباشد.افرادی که فشار خون پایینی دارند از جمله افرادی هستند که ممکن است سیر سیاه برای آنها ضرر داشته باشد.

اما این مورد تنها به افرادیکه فشار خون پایین دارند ختم نمی شود.اگر قند خون شما نیز پایین است و مدام با افت قند مواجه می شوید استفاده از سیر سیاه برای شما نیز توصیه نمی شود.زیرا این فراورده بی نظیر بطور چشمگیری موجب کاهش قند خون نیز می شود و این امر می تواند برای افرادیکه با افت قند خون مواجه هستند مفید نباشد.

پس بطور کلی اگر دارای فشار خون و قند خون پایین هستید باید در هنگام مصرف سیر سیاه از مکمل هایی جهت جبران قند خون و فشار خون استفاده کنید.بعنوان مثال مصرف یک عدد شکلات پس از مصرف سیر سیاه سبب می شود تا قند خون شما به میزان قابل توجهی جبران شود.همچنین مصرف خوراکی های شور می توانند تا حدودی میزان افت فشار پس از مصرف سیر سیاه را تا حدود بسیار زیادی جبران کند.

مصرف بی رویه سیر سیاه چه مضراتی دارد ؟

درست است که این فراورده سرشار از خواص است اما مصرف بی رویه هر چیزی می تواند عوارضی به همراه داشته باشد.حتی اگر شما دارای فشار خون و قند خون نرمال هم باشید با مصرف بی رویه سیر سیاه افت فشار و افت قند خون می شوید.علاوه بر این مصرف بی رویه این محصول برای کسانی که قصد لاغری با سیر سیاه را دارند می تواند سبب افزایش اشتها شود.زیرا مصرف بی رویه آن ممکن است سبب اشتهای کاذب شود.

سیر سیاه می تواند موجب افزایش ایمنی بدن شود و این فراورده سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند برای مقابله با آثار مخرب رادیکال های آزاد مفید باشد.اما مصرف بیش از حد آنتی اکسیدان ها می تواند تعادل رادیکال های آزاد را در بدن بهم بریزد و این امر نیز می تواند از عوارض مصرف بی رویه سیر سیاه باشد.همانطور که دیدید بسیار مهم است تا با رعایت نکات مهم در خصوص عوارض هر محصولی سعی کنیم بیشترین بهره را از آن ببریم.

خواص بی نظیر سیاه عبارتند از :

1-افزایش ایمنی بدن

2-درمان کبد چرب

3-درمان زود انزالی

4-کاهش قند خون ، چربی خون و کلسترول خون

5-تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو

6-موثر برای درمان بیماری هایی مانند پسوریازیس و پیسی

7-سرشار از آنتی اکسیدان و جلوگیری از ابتلا به انواعمردم کشورهای آسیایی مانند تایلند، کره جنوبی و ژاپن سیرهای سیاه را به عنوان یک غذای سنتی قرن‌ها تولید و استفاده کرده‌اند، اما در دهه‌های اخیر وارد بازار جهانی شده‌است.سرآشپزهای سطح بالا توجه بسیاری را به سیر سیاه جلب کرده اند ، که از آن برای طعم دادن به مرغ ، ماهی ، سوپ استفاده میکنند.

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه فراورده ای است که از تخمیر سیر معمولی در حرارت و رطوبت کنترل شده تهیه می‌شود. طی این روند سیر را بین ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای تقریبی ۶۰ تا ۷۷ درجه سانتی گراد نگهداری می‌کنند. پس از آن سیر حالت ژله ای پیدا می‌کند، مزه آن شیرین شده و رنگ آن سیاه می‌شود.

طریقه مصرف سیر سیاه

طریقه مصرف سیر سیاه چگونه است؟ شما می توانید برای مصرف 1 تا 3 بوته را روزانه با شکم خالی یا در وعده های صبحانه خود با نان میل کنید  بهتر است سیر سیاه برای لاغری را قبل از استراحت مصرف نکنید چون به دلیل خاصیت انرژی زای که دارد موجب بی خوابی شود.

توصیه می شود ورزشکاران بوته های سیر رابه وعده های غذایی و اسموتی اضافه و قبل از تمرین های ورزشی میل می کنند.اگر بپرسید “سیر سیاه برای چی خوبه؟” و سیر سیاه چیست ما جواب مستندی داریم. خواص سیر سیاه در ادامه ذکر می شود طبق تحقیقات علمی و مستند است.

خواص سیر سیاه برای سرطان

تحقیقات زیادی تایید کرده اند که یکی از خواص سیر سیاه (فواید سیر سیاه)این است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که ضد سرطان بوده و رادیکال های آزاد در بدن را که عامل سرطان هستند از بین می برد بنابراین خاصیت ضد سرطانی قوی دارد. طبق این یافته ها خاصیت ضد سرطانی و از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن، در فواید سیر سیاه ۴.۵ برابر بیشتر از سیر تازه است!

به علاوه یک پژوهش روی سرطان معده نشان داده که از فواید سیر سیاه این است که می تواند حجم و وزن تومورهای سرطانی را کاهش دهد و پژوهش دیگر ثابت کرده که سیر سیاه سرعت رشد سلول های سرطانی در سرطان روده را کاهش می دهد.(پیشگیری و درمان سرطان)

خواص سیر سیاه برای زود انزالی

شاید شما هم تبلیغات بعضی برندها را در مورد خواص سیر سیاه دکتر بیز برای درمان زودانزالی شنیده باشید. بد نیست بدانید هیچ سند و مدرک علمی و معتبری مبنی بر خاصیت سیر سیاه برای زود انزالی وجود ندارد. متاسفانه این شایعه در اینترنت پخش شده و فروشندگان هم بدون تحقیق آن را بازنشر می کنند. واقعیت این است که درمان زود انزالی با سیر سیاه به هیچ وجه درست نیست و حتی یک تحقیق علمی هم در این زمینه وجود ندارد.(اثبات نشده و نادرست)

خواص سیر سیاه برای دیابت و کنترل قند خون

بدن انسان می تواند از طریق عملی که هموستاز  نامیده می شود میزان قند خون را کنترل کند. اما اگر بدن درست عمل نکند و هموستاز به خوبی انجام نشود، بیشتر شدن قند خون از حد استاندارد باعث بیماری دیابت می‌شود.

سیر سیاه باعث بهبود عمل هموستاز در خون شده و قند خون را کنترل می کند. این کار را از طریق افزایش سطح انسولین یا کاهش مقاومت به انسولین انجام می شود .پژوهش ها نشان می دهد که خوردن آنتی اکسیدان ها باعث پیشگیری از دیابت و مشکلات مربوط به آن می شود و سیر سیاه یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان ها در سیر به وفور یافت می شود ولی این ماده با تخمیر سیر سفید و تبدیل آن به سیر سیاه چند برابر می شود! بنابراین سیر سیاه چند برابر سیر تازه برای کنترل قند خون مفید است.

 

دکمه بازگشت به بالا