برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

بهترین کرم خشکی دست

خشکی پوست یک وضعیت ناراحت کننده است که با پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردن مشخص می‌شود. ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، ممکن است به طور طبیعی پوست خشکی داشته باشید یا می‌تواند ناشی از مشکلات مربوط به سد رطوبت طبیعی پوست یا عوامل خارجی مانند هوای سرد و شستشوی زیاد باشد. اما حتی اگر پوست شما چرب باشد، می‌توانید هر از گاهی پوست خشکی داشته باشید. پوست خشک می‌تواند هر قسمت از بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد. معمولاً دست‌ها، بازوها و پاها را درگیر می‌کند. در بسیاری از موارد، تغییرات سبک زندگی و استفاده از بهترین کرم دست و صورت مرطوب‌کننده‌ ممکن است تمام چیزی باشد که برای درمان آن نیاز دارید.

علت خشکی پوست

به دلیل اختلال در سد پوستی و اختلال عملکرد یا کمبود چربی‌های سالم ضروری در لایه بالایی پوست ایجاد می‌شود. به طور معمول، لایه بالایی پوست از سلول‌های مرده و روغن‌های طبیعی تشکیل شده است که به حفظ رطوبت کمک می‌کند تا پوست نرم و صاف بماند. اما اگر آب کافی در این لایه بالایی سلول وجود نداشته باشد، که در صورت کاهش روغن‌های محافظ ممکن است رخ دهد، ممکن است پوست خشک شود.  در بیشتر موارد، تجربه خشکی پوست، یا خشکی پوست، نگرانی بزرگی نیست و می‌تواند در افراد در هر سنی رخ دهد. همچنین می‌تواند در هر نقطه از بدن، از دست‌ها و صورت گرفته تا پاها و شکم ظاهر شود. خشکی می‌تواند پوست را قرمز، پوسته پوسته یا با خارش همراه کند که می‌تواند ناراحت کننده باشد.  پوست خشک دست، به سرعت زخم می‌شود و ترک می‌افتد

خصوصیات پوست خشک

پوست خشک به طور کلی با بافت خشن مشخص می‌شود، ممکن است بسته به شدت، شروع به پوسته پوسته شدن یا حتی ترک خوردن کند. علاوه بر بافت، این نوع پوست اغلب کدر با مقداری قرمزی و خارش به نظر می‌رسد. نکته مثبت، پوست خشک با منافذ کوچک مشخص می‌شود و معمولاً مستعد آکنه نیست. پوست خشک برعکس پوست چرب است و پوستی است که چربی کافی ندارد. ممکن است کدر یا سفت به نظر برسد. پوست بسیار خشک شکننده است و به راحتی پوسته پوسته می‌شود یا ترک می‌خورد که می‌تواند به یک زخم دردناک تبدیل شود. در صورت زخم پوستی ناشی از خشکی پوست، از پوست خود مانند جراحت یا زخم با استفاده از بهترین کرم دست و صورت مراقبت کنید تا از عفونت جلوگیری کنید.

تفاوت پوست خشک و پوست دهیدراته

پوست خشک و پوست دهیدراته گاهی اوقات به جای هم استفاده می‌شوند، اما این دو یک چیز نیستند، پوست دهیدراته پوستی با کمبود آب است و این ممکن است برای هر کسی، صرف نظر از نوع پوست، اتفاق بیفتد. پوست خشک پوستی است که رطوبت کافی برای حفظ نرمی آن ندارد. پوست خشک مانند لکه‌های خشن پوست شما است که می‌تواند پوسته پوسته شود. اگر پوست شما خشک است، ممکن است خارش داشته باشد، همچنین با خشکی شدید پوست ممکن است ترک خورده و خونریزی کند. در حالی که خشکی و کم آبی پوست دو چیز متفاوت هستند، کمبود چربی موجود در پوست خشک باعث می‌شود که کمتر بتواند آب را حفظ کند. بدون رطوبت کافی، سد رطوبتی طبیعی پوست نمی‌تواند آن‌طور که لازم است به طور مؤثر عمل کند. این باعث می‌شود پوست در برابر نگرانی‌های زیادی، از تحریک جزئی تا علائم قابل مشاهده پیری زودرس، آسیب پذیر شود. بنابراین، کلید مراقبت از پوست خشک، دستیابی به محصولاتی است که به تغذیه و محافظت از سد رطوبتی طبیعی پوست کمک می‌کند.

ویژگی‌های کرم های مرطوب کننده

اگر پوست خشکی دارید، چندین گزینه مختلف مرطوب کننده وجود دارد. هنگام انتخاب یک بهترین کرم دست و صورت مرطوب کننده برای پوست خشک خود، به دنبال محصولاتی باشید که ویژگی‌های زیر را دارند:

  • محصولاتی که حاوی الکل، رتینوئیدها، آلفا هیدروکسی اسیدها یا معطرها هستند، پوست را خشک می‌کنند، بنابراین بهتر است از آنها اجتناب کنید.
  • محصولاتی که حاوی موادی مانند ایزوپروپیل الکل، بنزیل الکل یا سولفات نیست که منجر به کم آبی پوست شود.
  • محصولاتی که شامل موادی مانند ژل نفتی، اسید هیالورونیک، لانولین یا روغن‌های معدنی (نرم‌کننده‌ها) می‌شود که رطوبت را حفظ می‌کنند.
  • از موادی مانند گلیسیرین استفاده کنید که رطوبت را به پوست شما جذب می‌کند.
  • محصولاتی که حاوی مواد جلوگیری از خارش (استروئید هیدروکورتیزون) است.
  • محصولاتی که دارای SPF بالا برای محافظت در برابر نور خورشید است.
  • محصولاتی که برای ناحیه آسیب‌دیده پوست شما (صورت در مقابل بدن) طراحی شده‌اند. ممکن است برای قسمت‌های مختلف بدن به بیش از یک مرطوب کننده نیاز داشته باشید

هنگام انتخاب یک مرطوب کننده، به یاد داشته باشید که پوست شما منحصر به فرد است و محصولی که برای شخص دیگری مناسب است ممکن است برای شما و پوست شما بهترین نباشد. ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا متخصص پوست می‌تواند به شما در انتخاب محصولات مراقبت از پوست و بهترین کرم دست و صورت که برای شما و پوست خشک شما طراحی شده است کمک کند. بهتر است همیشه با کرم مرطوب کننده، پوست دستتان را تازه نگه دارید زمان استفاده از کرم دست و صورت مرطوب نگه‌داشتن پوست بهترین راه برای مدیریت علائم خشکی پوست است. بهترین زمان از روز برای استفاده از مرطوب کننده روی پوست:

  • وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید.
  • قبل از اینکه شب به رختخواب بروید.
  • بعد از دوش گرفتن یا حمام وقتی پوست شما مرطوب است.

خشکی پوست چگونه درمان می‌شود؟ پوست خشک با آبرسانی مجدد یا بازگرداندن رطوبت به پوست قابل درمان است. درمان برای پوست خشک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها مرطوب‌کننده‌ها شکل اصلی درمان اکثر های خشک هستند. آنها پوست خشک را صاف و نرم می‌کنند تا از ترک خوردگی جلوگیری کرده و مانع طبیعی پوست شما را بازسازی کنند. بهترین کرم دست و صورت و محصولات مرطوب کننده در پمادها، کرم‌ها، لوسیون‌ها و روغن‌ها عرضه می‌شوند و حاوی موادی مانند نرم‌کننده‌ها هستند که پوست شما را تسکین و آبرسانی می‌کنند و اسید هیالورونیک که رطوبت پوست شما را تأمین می‌کند، افزایش می‌دهند.
  2. مصرف داروها برای پوست بسیار خشک که خارش دارد یا مستعد ترک خوردن است، پزشک شما ممکن است یک استروئید موضعی تجویز کند که باعث کاهش تورم (التهاب) در پوست شما می‌شود که باعث بثورات و خارش می‌شود. در موارد شدید، داروهای خوراکی یا تزریقی ممکن است مناسب باشد.

نحوه استفاده از کرم دست و صورت

برای استفاده صحیح، تمام دستورالعمل‌های روی برچسب کرم دست و صورت را دنبال کنید. فقط روی پوست بمالید. از مالیدن کرم در نواحی حساس مانند چشم‌ها، داخل دهان یا بینی خودداری کنید.  از کرم دست و صورت به طور منظم استفاده کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید. اکثر مرطوب‌کننده‌ها برای عملکرد خوب به آب نیاز دارند. محصول را بعد از حمام و دوش گرفتن در حالی که پوست هنوز مرطوب است استفاده کنید. برای پوست‌های بسیار خشک، پزشک ممکن است به شما دستور دهد که قبل از استفاده از محصول، آن ناحیه را خیس کنید. حمام مکرر و شستشوی طولانی با آب گرم می‌تواند خشکی پوست را بدتر کند. اکثر کرم های دست و صورت مرطوب کننده و نرم‌کننده را می‌توان به طور ایمن و مؤثر و بدون عوارض استفاده کرد.

بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت خارجی

کرم های دست و صورت حاوی مرطوب کننده پوست هستند. مرطوب‌کننده‌ها موادی هستند که پوست را نرم و مرطوب می‌کنند و خارش و را کاهش می‌دهند. برخی از محصولات (مانند اکسید روی، وازلین سفید) بیشتر برای محافظت از پوست در برابر تحریک (مانند رطوبت) استفاده می‌شود. پوست خشک به دلیل از دست دادن آب در لایه بالایی پوست ایجاد می‌شود. نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها با تشکیل یک لایه روغنی در بالای پوست عمل می‌کنند که آب را در پوست نگه می‌دارد. بسیاری از محصولات دارای موادی هستند که ماده شاخی (کراتین) را که لایه بالایی سلول‌های پوست را در کنار هم نگه می‌دارد نرم می‌کند.

این به ریزش سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، به پوست کمک می‌کند آب بیشتری داشته باشد و پوست را صاف‌تر و نرم‌تر می‌کند.  وقتی پوست خشکی دارید، یافتن بهترین کرم دست و صورت مرطوب‌کننده‌ای که بافت مناسبی داشته باشد، منافذ را مسدود نکند و به پوستتان رطوبت اضافه کند، بسیار مهم است. در این بخش به معرفی بهترین کرم دست و صورت خارجی می‌پردازیم:

کرم دست و صورت هلث این کرم حاوی مواد نرم‌کننده است که می‌توانند به بازسازی پوست در هنگام خشک شدن کمک کنند. اگرچه احساس سبکی دارد و به سرعت جذب می‌شود، اما این مرطوب کننده مؤثر آبرسانی فوری و طولانی مدت را فراهم می‌کند و خشک‌ترین نواحی پوست را متعادل می‌کند. از نظر بالینی نشان داده شده است که استفاده مداوم از کرم دست و صورت هلث پوست را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کند، همچنین ظاهری سالم‌تر به پوست می‌دهد. کرم موی سر ویتابلا نیز مو را صاف و بافتی نرم به موهای شما میبخشد .

بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت ایرانی

پوست خشک فاقد لیپیدهایی است که برای حفظ رطوبت و ایجاد یک سپر محافظ در برابر تأثیرات خارجی نیاز دارد. بهترین کرم دست و صورت ایرانی مانند کرم دست و صورت نرمال حاوی آلوئه ورا ویتابلا  می‌تواند به بازسازی پوست در هنگام خشک شدن کمک کند. این مرطوب کننده مؤثر آبرسانی فوری و طولانی مدت را فراهم می‌کند و خشک‌ترین نواحی پوست را متعادل می‌کند و با استفاده مداوم پوست را نرم‌تر می‌کند. محصولات مراقبت از پوست لدورا را می‌توانید برای رطوبت و آبرسانی، دور چشم و محافظت در برابر نور خورشید، استفاده کنید

بهترین کرم دست و صورت برای پوست خشک

مارک‌های معروف بسیاری از بهترین کرم دست و صورت نرم‌کننده در داروخانه آنلاین دارودراگ موجود است. برای خرید آنلاین انواع کرم مرطوب کننده دست و صورت و آگاهی از قیمت کرم دست و صورت لدورا و هلث به وب‌سایت دارودراگ مراجعه کنید. داروخانه دارودراگ با درگاه امن خرید اینترنتی بهترین کرم دست و صورت مرطوب کننده را در اختیار شما قرار داده است.

سخن پایانی

خشکی پوست باعث می‌شود پوست خشن شود، با خارش همراه شود و پوسته پوسته به نظر برسد. خشکی پوست دلایل زیادی دارد، از جمله هوای سرد یا خشک، آسیب‌های ناشی از آفتاب، صابون‌های خشن و حمام کردن بیش از حد. شما می‌توانید کارهای زیادی را به تنهایی برای بهبود پوست خشک انجام دهید، از جمله مرطوب کردن و محافظت در برابر آفتاب در تمام طول سال. محصولات مختلف مثل بهترین کرم مخصوص پوست خشک بیز  دست و صورت مرطوب کننده و روتین‌های مراقبت از پوست را امتحان کنید تا روشی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا