برترینهای کسب و کارعمومی

چگونه عطر بزنم

شاید شما هم افراد حرفه ای در زمینه زدن را دیده باشید که هنگام استفاده از عطر و ادکلن ، عادت های عجیبی دارند. این عادت های عجیب در واقع همان اصول عطر زدن هستند که به ماندگاری ادکلن کمک می کنند. چه زمانی عطر بزنیم؟ کجا عطر بزنیم؟ از چه نوع عطری استفاده کنیم و چه روشی را به کار بگیریم؟ اینها همه ی نکاتی هستند که در افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن به ما کمک می کنند  و ما در این مقاله از می خواهیم به این نکات اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

عطر‌ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

قبل از انتخاب عطر مورد علاقه تان، باید بدانید که عطر‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. در واقع با شناخت آنها، بهتر می‌توانید در مورد آنچه مورد نیازتان است، تصمیم بگیرید. احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا برخی عطر‌ها ارزان و برخی دیگر گران هستند. به طور کلی، تفاوت قیمت عطر‌ها به درصد اسانس‌های موجود در آن که موجب دوام و ماندگاری عطر می‌شوند، بستگی دارد. معیار‌هایی که برای توصیف غِلظت تقریبی یک عطر با استفاده از درصد یا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار گیرد، به شرح زیر می‌باشد:

  1. پرفیوم‌ها:  پرفیوم‌ها بهترین و با دوام‌ترین نوع رایحه‌ها با ۲۲ تا ۳۰ درصد اسانس روغنی هستند که ۶ تا ۸ ساعت ماندگاری دارند.
  2. ادو‌پرفیوم‌ها:  بعد از پرفیوم ها، ادو پرفیوم‌ها قرار می‌گیرند. این گروه با داشتن ۱۵ الی ۲۰ درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست می‌آورند که دوام آن‌ها ۴ تا ۵ ساعت است.
  3. ادوتویلت‌ها:  این دسته ۲ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی دارند که ۲ تا ۳ ساعت هم زمان ماندگاری شان است.
  4. ادکلن‌ها:  که برای مردان استفاده می‌شود تنها حدود ۲ تا ۴ درصد روغن دارند که ماندگاری شان تا ۲ ساعت است.

دو مورد که برای شروع باید در خصوص عطر زدن بدانید:

از مقدار زیاد عطر استفاده نکنید درست است که با استفاده از حجم بیشتری از ادکلن یا عطر می توانید تاثیر بوی آن را به ظاهر تا حدودی بیشتر کنید ولی آیا این امر درست است؟ جواب منفی است. اگر شما از مقدار زیادی عطر ایا ادکلن میلانو استفاده کنید ضمن اینکه آن رایحه دلنشین عطر دیگر به مشام نخواهد رسید و به نحوی بوی عطر تحت تاثیر حجم زیاد تغییر و نامطبوع خواهد شد از طرف دیگر هم افرادی که در اطراف شما هستن هم نسبت به این حجم زیاد رایحه آنچنان خوشنود نخواهند بود. از مقدار کم عطر یا ادکلن استفاده نکنید اما این موضوع در رابطه با حجم کم عطر هم صادق است.

اگر حجم مورد استفاده عطر و یا ادکلن کم باشد شما در مدت زمانی کم، با از دست رفتن رایحه مواجه خواهید شد و همچنین عطر و رایحه به اندازه کافی قوی نیست که اطرافیان شما را تحت تاثیر قرار دهد.  مقدار دقیق استفاده از عطر ویتابلا یا ادکلن کاملا بستگی به نوع رایحه و عطر شما و البته کیفیت آن دارد که مطمئنا در کیفیت های بالاتر به حجم کمتری عطر نیاز دارید. پس ما نمی توانیم در استفاده از یک حجم یا مقدار مشخص دهیم و بهترین قاضی در این رابطه خود شما و طرافیان هستید. از پخش کردن عطر با دستان خود داری کنید بسیار دیده شده است که پس از استفاده از عطر و ادکلن آن ها را با دستان پخش می کنند و یا با مالیدن دستان به هم سعی در پخش کردن عطر دارند که این امر غلط است. بهتر است تنها عطر را اسپری کردن و اجازه دهید خشک شود.

چگونه عطر متناسب با شخصیت خود را انتخاب کنم؟

شاید مسئله مهم‌تر از نحوه استفاده، نحوه انتخاب عطر باشد. می‌توانید عطرها را با فاصله به روی کاغذی اسپری کنید و پس از گذشت چند ثانیه آن را بو کنید بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. نکته ای که قبل از انتخاب باید در نظر بگیرید این است که در هوای سرد از عطرهای قوی استفاده کنید زیرا سرما شدت عطر را کم می‌کند و برعکس در تابستان از عطر ملایم استفاده کنید. همچنین سعی کنید در محل کارتان و در محیط های بسته از ادکلن های ملایم استفاده کنید. تمامی عطرها در فروشگاه بیز پلاس موجود میباشد .

برای اینکه مطمئن شوید عطر مورد نظرتان ماندگاری خوبی دارد، آن را به مچ دست تان بزنید و یک روز کامل روی دست تان نگه دارید. به خاطر تفاوتی که بین پوست افراد مختلف وجود دارد، از ترکیب عطر با روغن پوست نیز نتایج مختلفی حاصل می‌شود. به همین دلیل، با زدن عطر روی مچ دست تان، علاوه بر اینکه ماندگاری عطر را بررسی می‌کنید بلکه رایحه حاصل از آن با پوست خود را نیز متوجه می‌شوید. البته که سلیقه هرکدام از ما متفاوت است و این، در مورد اینکه چگونه عطر بزنیم هم صدق می‌کند. شاید بهتر باشد عطر زدن را مثل انتخاب خوراکی موردعلاقه یا انتخاب لباس در نظر بگیریم.

چطور درست عطر بزنیم؟

یافتن عطرمناسب با شخصیت خود چیزی را فقط به این دلیل که از یک مارک معتبر است به منظور خوشبو نمودن خود استفاده نکنید، مطمئن شوید که نت های بالا و پایین آن با سلیقه شما مطابقت دارد . نت بالایی همان چیزی است که هنگام نزدیک شدن به بطری عطر بو می کنید . واقعیت این است که عطر از سه نت مختلف تشکیل می شود . نت بالایی اولین رایحه ای است که در هنگام پاشیدن عطر در فضا آن را می توانید حس کنید و ماندگاری زیادی ندارد . این بوهای کم پایدار معمولا از رایحه مرکبات ، میوه ای یا گیاهی هستند و معمولاً به سرعت تبخیر می شوند ، بنابراین نوع نت اولیه را نیز باید شناخت .

نت پایه معمولاً در اکثر عطرهای اصل رایحه ای چوبی و طبیعی است . برای اینکه بفهمید آیا نت پایه را دوست دارید یا نه ، کمی عطر را روی مچ دست خود اسپری کنید ، ۲۰ دقیقه صبر کنید و دوباره عطر را بو کنید . اینکار برای تشخیص علاقه شما به رایحه نت پایه موثر است .  همچنین می توانید برای مناسبتان با مراجعه به یک فروشگاه عطر گزینه هایتان را محدود کرده و از کارشناسان فروشگاه عطر و ادکلن درخواست کمک کنید . محدود کردن گزنیه های مورد علاقه به شما کمک می کند بدون هدر دادن وقت و انرژی زیاد عالی ترین نوع عطر و ادکلن را برای خود انتخاب کنید .

رایحه ای روزانه یا شبانه انتخاب کنید اگر یک قرار مهم کاری یا بازدید در طول روز دارید ، عطر و بوی را که مختصص چنین جلساتی می باشد را امتحان کنید. اگر قصد رفتن به یک قرار عاشقانه ی شام را دارید یا در یک مهمانی شبانه دعوت هستید، یک عطر شبانه را امتحان کنید . خوشبختانه تنوع محصولات که هرساله به بازار عرضه می شوند گزنیه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند .

برچسب های روی بسته را بررسی کنید . معمولاً بر روی آن ذکر می شود که عطر برای استفاده ی “روز” است یا “شب”. اگر روی برچسب ذکر نشده بود، می توانید خودتان با توجه به رنگ بسته بندی این موضوع را دریابید. رنگهای زرد و نارنجی روشن معمولاً به معنای رایحه بهاری است و اغلب عطرهای روز هستند ، در حالی که در مقابل ، رنگهای تیره مانند آبی ، قرمز و بنفش عطر شب را پیشنهاد می کنند . این موضوع را حتما مد نظر داشته باشید .

عطرهای شبانه معمولاً روی ناحیه گردن یا نزدیک به آن پاشیده می شوند . زیرا ماندگاری کمی دارند وشما به اثر فوری آن نیاز دارید. در حین استفاده ، کمی مرطوب کننده به محلی که میخواهید عطر را اسپری کنید ، بزنید تا رایحه بهتر به آن جذب شود . رایحه روز معمولاً روی ران یا زانو پاشیده می شود . زیرا آنها در طول روز در طی راه رفتن شما به جهت بالا متمایل میشوند و ماندگاری بیشتری دارند ، بنابراین از یک مرطوب کننده در نزدیکی ناحیه ای که برای پاشش عطر انتخاب می کنید ، حتما استفاده نمایید .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا