برترینهای کسب و کارعمومی

چگونه گرافیک ایکس باکس وان را بالا ببریم

این‌که چگونه تنظیمات تلویزیون‌تان را با ایکس باکس خود به طور صحیح هماهنگ کنید، می‌تواند روی تجربه گیمینگ شما تاثیرات چشم‌گیری بگذارد. چندین سال قبل، همه کاری که برای انجام بازی می‌بایست انجام می‌دادید، وصل کردن دستگاه بازی به یک پورت A/V، جا انداختن نوار بازی در کنسول و سپس لم دادن در مکانی مناسب در نزدیک تلویزیون بود. اما در حال حاضر با وجود تلویزیون‌های پیشرفته‌ای که گزینه‌های بسیاری برای تنظیم عملکرد‌شان به گونه دلخواه در اختیار ما قرار می‌دهند، اطمینان از این‌که آیا بازی ما به بهترین نحو ممکن در حال اجرا است یا خیر می‌تواند پیچیده باشد. این موضوع بدون مدنظر گرفتن Refresh Rates (نرخ تازه‌سازی) است که خود بزرگ‌ترین دروغیست که به صورت پشت سر هم به خریداران تلویزیون‌های جدید گفته می‌شود.

خوش‌بختانه، شرکت مایکروسافت با کنسول‌های نسل نهمی خود این پروسه را برای مخاطب ساده‌تر نموده است؛ چرا که Xbox Series X/S دارای ابزاری هستند که بازیکنان را قادر می‌سازند تا براساس نوع تلویزیون‌شان از بهترین تنظیمات ممکن استفاده کنند؛ برای لذت بردن از یک تجربه بصری عالی، همه‌ی چیزی که نیاز دارید ریموت تلویزیون، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه وقت به انضمام کنسول‌تان است.

چگونه می‌توانید تلویزیون‌ را با Xbox Series X/S خود هماهنگ کنید؟

نکته: در این آموزش شما از طریق ریموت‌تان وارد تنظیمات تلویزیون خود شده و گزینه‌های مرتبط با تصویر تلویزیون را تغییر می‌دهید. اگر بنا به هر دلیلی از انجام این‌ کار مطمئن نیستید، می‌توانید با خدمات مشتریان شرکتی که تلویزیون خود را از آن خریداری نموده‌اید تماس بگیرید. هم‌چنین شاید برخی از گزینه‌ها در برنامه هماهنگ‌سازی ایکس باکس‌تان متفاوت از آن‌چه که در تلویزیون خود می‌بینید باشند، لذا به خاطر داشته باشید که این برنامه کلیه برندهای تلویزیون را به صورت عمومی تحت پوشش قرار می‌دهد و این تفاوت‌های کوچک اجتناب‌ناپذیر است. با در نظر گرفتن این نکات، سعی کنید دستوراتی را که در ادامه ذکر می‌شود تا حد امکان به گونه دقیق اعمال کنید.

۱. بعد از روشن کردن کنسول‌تان، کلید Xbox روی کنترلرتان را فشار دهید و وارد منوی راهنمایی (guide menu) شوید. کلید جهت‌دار سمت راست را روی D-pad خود فشار داده و وارد قسمت Profile & Setting در سمت راست شده و سپس توسط اسکرول نمودن به سمت پایین وارد قسمت Settings شوید

15 ترفند ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن ها خبر ندارید

اگر شما هم با افتخار یکی از دارندگان کنسول ایکس باکس سری ایکس و یا ایکس باکس سری اس هستید، بهتر است بدانید که تعدادی ترفند خاص برای کنسول جدیدتان وجود دارد که می‌تواند کار را برایتان بسیار راحت تر کند. پس بهتر است در ادامه این مقاله همراهمان باشید، چرا که 15 ترفند ایکس باکس سری ایکس و اس را برایتان آماده کرده‌ایم و بدون شک یاد گرفتنشان ارزش خواهد داشت.

1- برنامه موبایل ایکس باکس را بگیرید

همانطور که می‌دانید از زمان کاربردی شدن تلفن‌های هوشمند تا به حال، همیشه کنسول‌ها برنامه‌های مخصوص برای تلفن‌های هوشمند داشته‌اند اما اگر بخواهیم منصفانه برخورد کنیم، این برنامه‌ها هیچگاه چندان مفید نبودند و اکثرا بسیار کند ظاهر می‌شدند. اما برنامه جدید ایکس باکس روی سیستم عامل‌های اندروید و IOS، دوباره طراحی شده است و حالا تبدیل به یک برنامه کاربردی و بسیار کارآمد شده. اگر تازه ایکس باکس سری ایکس  یا ایکس باکس سری اس خریده‌اید و هنوز تنظیمات اولیه را برای راه اندازی کنسول انجام نداده‌اید بهتر است این کار را با برنامه مخصوص موبایل انجام دهید، چرا که سریع‌تر و هم راحت‌تر است.

این برنامه در کنار راه اندازی آسان، به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی مکالمات و وضعیت دوستانتان را روی ایکس باکس کنترل کنید، از راه دورو  بدون وارد کردن دستور‌های مستقیم به کنسول بازی مورد نظر را انتخاب کرده و دانلودش کنید. همچنین می‌توانید با این برنامه به راحتی به تمام تصاویر و ویدیو‌هایی که قبلا ذخیره کردید دسترسی داشته باشید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید. اما مهمترین امکان این برنامه را هنوز به شما نگفته‌ایم و آن امکان این است که می‌توانید با زدن یک دکمه، سیستم Remote play را فعال کنید و بدون بلند شدن از جایتان با تلفن همراه یا تبلت‌تان هر بازی‌ای که روی کنسول دارید را استریم کرده و تجربه کنید. (در ادامه به حالت ریموت پلی می‌پردازیم)

15 ترفند ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن ها خبر ندارید

2- صفحه اصلی را شخصی سازی کنید

بسیاری از اقشار جامعه دوست دارند همه چیز را با حالتی که از کارخانه بیرون می‌آید داشته باشند و استفاده کنند. اما این نوع سلیقه در بین گیمرها کمتر دیده می‌شود و روز به روز شاهد این هستیم که در بازی‌های متفاوت حداقل یک مورد وجود دارد که بتوانید آن را شخصی سازی کنید. صفحه اصلی و رابط کاربری کنسول‌های ایکس باکس هم به همین گونه هستند و زمانی که امکان شخصی سازی وجود دارد چه دلیلی دارد که از حالت اصلی آن استفاده کنید. زمانی که در صفحه اصلی  ایکس باکس سری ایکس یا ایکس باکس سری اس هستید، دکمه View را روی کنترلر فشار دهید (دکمه سمت چپ کنترلر که شبیه به دو پنجره است) و به راحتی به قابلیت شخصی سازی صفحه اصلی دست پیدا کنید. می‌توانید رنگ مورد نظر و تصویر پس زمینه انتخاب کنید، حتی اگر دوست دارید می‌توانید از تم‌های تاریک و یا روشن استفاده کنید.

برای دسترسی به تم ها باید گزینه Theme & Motion را بزنید و بسته به سلیقه‌تان تم کلی کنسول را انتخاب کنید یا اجازه دهید بنا به زمان روز و شب سیستم خودش بین تم روشن و تاریک تعویض انجام دهد. اما شخصی سازی‌ها همینجا تمام نمی‌شوند. قسمتی که قابلیت شخصی سازی دارد و قطعا آن را دوست خواهید داشت، منو Guide است. هر زمانی که شما دکمه اصلی ایکس باکس را فشار می‌دهید این منو باز خواهد شد و دسترسی‌های کوتاه یا بهتر است بگوییم میانبر‌ها را برایتان می‌آورد. با شخصی سازی این منو می‌توانید همه چیز را در منو Guide بسته به علایق و سلیقه‌تان بچینید.

تنظیم 4K HDR در XBox one X و one S

تنظیم 4K HDR در XBox one X و one S ،مایکروسافت در کنسول های جدیدی که به بازار عرضه نموده است ( کنسول های  XBOX ONE X و XBOX ONE S ) اقدام به ارائه امکان پشتیبانی گیم ها از  رزولوشن 4K و نیز قابلیت HDR کرده است. به واسطه بهره گیری از این تکنیک ها، حال تصاویر واضح تر از همیشه با کنتراست بالاتر و گستره رنگ وسیع تر می باشند. که تجربه فوق العاده ای را برای شما به همراه خواهد داشت. به هر حال، در هنگام استفاده از یک نمایش 4K HDR، تنها فعال بودن تنظیمات مرتبط با این رزولوشن در کنسول شما کافی نیست بلکه نمایشگر شما نیز باید علاوه بر پشتیبانی از این قابلیت، بتواند به درستی با کنسول شما ارتباط برقرار کرده و بهترین شکل از این قابلیت را برای شما به نمایش بگذارد. در ادامه این مطلب از وبلاگ آموزشی فروشگاه اینترنتی  خرید بازی استیم  ، قصد داریم که چگونگی انجام این تنظیمات را هم در کنسول های ذکر شده و هم در تلویزیون مورد استفاده شما، ارائه داده و به رفع ارور ها و مشکلات موجود در این راستا، تا حدی که در توانمان هست، بپردازیم.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا