برترینهای کسب و کارعمومی

جعبه هارد باکس برای چه مواردی استفاده می شود؟

فعالان تولید و عرضه کالا و دیگر افراد درگیر با بسته‌بندی مواد مختلف به خوبی انواع را می‌شناسند و از آن‌ها جهت آماده‌سازی کالای ارسالی استفاده می‌کنند. جعبه هارد باکس در برابر فشارها مقاومت بالاتری نسبت به باکس عادی دارند؛ حتی می‌توان طرح‌های مختلف را به راحتی روی آن‌ها پیاده‌سازی کرد و از این جهت نیز هیچ محدودیتی برای آن‌ها وجود ندارد. همچنین آسیبی را به محیط زیست وارد نمی‌کنند و سازگاری کامل با طبیعت دارند.

از آن‌ جایی که بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا اطلاعات بیشتری درباره هارد باکس و انواع آن به دست آورند، در ادامه این مطلب از سایت افرا گرافیک قصد داریم انواع هاردباکس را به شما معرفی می‌کنیم و به جزئیات آن‌ها بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید جعبه هارد باکس را دارید، با مطالعه این مطلب می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از مدل‌های هارد باکس را از سایت افراگرافیک برای خود سفارش دهید.

هارد باکس نوعی از جعبه است که برای تولید آن از مقواهای چندلایه استفاده می‌شود. بعد از آماده‌سازی اولیه روی این مقواها با کاغذهای طرح‌دار و لوکس پوشانده می‌گردد. طرح روی کاغذ قابلیت تغییر را دارد و هرکسی می‌تواند وابسته به سلیقه خودش، آن را انتخاب کند. برای ساخت آن‌ها از دو روش دستی و صنعتی استفاده می‌شود. در روش صنعتی تمام فرآیندهای لازم برای آماده‌سازی انواع هاردباکس توسط دستگاه انجام می‌گردد، اما در روش دستی تمام کار با دست به انجام می‌رسد.

هاردباکس تولید‌شده با استفاده از دستگاه کیفیت ساخت بهتری دارد و در مدت زمان بسیار کم‌تری نسبت به نوع دستی آماده می‌شود. همین موضوع باعث می‌گردد تا استفاده از این روش بسیار فراگیر‌تر باشد.

در دنیای امروز، انسان‌ها علاوه‌بر کیفیت به ظاهر و زیبایی محصولات نیز اهمیت زیادی می‌دهند و به همین دلیل است که تولیدکنندگان سعی در به‌کارگیری بهترین بسته‌بندی‌ها برای محصولات خود دارند. هارد باکس یکی از این بسته‌بندی‌هاست که در عین کاربردی بودن، ظاهری زیبا و شیک نیز دارد.

ویژگی‌ها و مزایای جعبه هارد باکس

اما مزایای جعبه هارد باکس چیست؟ چرا این جعبه به چنین محبوبیت بالایی دست یافته است؟ در این بخش قصد داریم به ویژگی‌ها و مزایای جعبه هارد باکس اشاره کنیم. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی بی‌نظیر و لوکس نشان دادن کالا
  • مقاومت و دوام بسیار بالا و محافظت از کالا
  • طول عمر بالا و قابلیت چندین بار استفاده برای کالاهای مختلف
  • تنوع رنگ و طرح (روکش‌های چرمی، پارچه‌ای، ساتن و …)
  • برای تمامی کالاها قابل استفاده است
  • می‌توان لوگو و آرم شرکت تولیدکننده یا فروشنده محصول را روی آن حک کرد
  • امکان قرار دادن آهنربا برای باز و بسته شدن راحت‌تر
  • ارائه دو ویژگی مهم در کنار هم: زیبایی و سادگی

انواع جعبه هارد باکس

جعبه‌های هارد باکس انواع مختلفی دارند و این تنوع بی‌نظیر باعث می‌شود بتوان از آن‌ها برای قرار دادن هر گونه محصولی استفاده کرد. می‌توان این جعبه‌ها را بر اساس سایز یا نحوه باز و بسته شدن در دسته‌های مختلفی قرار داد. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که انواع جعبه هارد باکس چیست تا شما را بیشتر با آن‌ها آشنا کنیم:

جعبه تلسکوپی دو تکه

این جعبه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که امکان جدا کردن درب و کفه از هم وجود داشته باشد. یکی از ساده‌ترین انواع هارد باکس است که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. معمولا جعبه‌های سخت بسیار بزرگ (با ابعاد بیشتر از ۱۲ سانتی‌متر) را با طرح تلسکوپی تولید می‌کنند.

جعبه تلسکوپی سه تکه

این نوع جعبه از دو تکه متصل به هم و یک درب جدا تشکیل می‌شود. از مدل دو تکه کمی گران‌تر بوده اما یکی از پرطرفدارترین انواع جعبه هارد باکس است. جعبه تلسکوپی سه تکه برای کادوهای طلا و سایر زیورآلات کاربرد زیادی دارند.

جعبه هارد باکس کشویی

این نوع جعبه را می‌توانید به دو صورت، یک یا دو طرف کشویی بسازید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. نوع یک طرفه در بازار مصرفی طرفداران بسیار بیشتری دارد و از فروش بالاتری برخوردار است. از این جعبه برای بسته‌بندی ست‌های طلا، چرم، عطر و ادکلن و ساعت بیشتر استفاده می‌شود.

در سه مدل قفل‌دار، قفل مگنتی، قفل با روبان تولید می‌شود. از این جعبه‌ها در گیفت‌ها و ست‌های مدیریتی یا ست‌های سررسیدی استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان سررسید، پاوربانک و فلاش را داخل این جعبه‌ها در کنار هم قرار داد تا یک کادوی شیک و ساده را تشکیل دهد.

علاوه‌بر موارد بالا می‌توان به انواع جعبه‌های هارد باکس سفارشی اعم از هارد باکس بسته‌بندی ساعت، هارد باکس گل (برای قرار دادن گل‌های طبیعی یا مصنوعی)، هارد باکس خوراکی (برای کادو دادن در ولنتاین) و … اشاره کرد.

جعبه هارد باکس کتابی

هاردباکس کتابی همانطور که از اسم آن پیدا است، به صورت یک کتاب باز و بسته می‌گردد و می‌توان آن‌ها را در سه نوع مگنتی، قفلی و ساده ساخت. آماده‌سازی این جعبه‌ها کمی زمان‌برتر و سخت‌تر از دیگر مدل‌ها است و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز نسبت به آن‌ها دارند.

هاردباکس چند‌ضلعی

تعداد اضلاع این نوع از هاردباکس وابسته به نیاز مشتری می‌تواند، 3، 6 یا 8 ضلعی باشد. شما می‌توانید طرح‌های مختلفی برای آماده‌سازی هاردباکس چندضلعی به کار بگیرید و در این جهت محدودیتی ندارید. همچنین آن را برای بسته‌بندی انواع مختلف محصولات به کار می‌گیرند، زیرا فضای لازم را دارد و از ماندگاری بالایی نیز برخوردار است.

جعبه هاردباکس اریب

به هاردباکس لوکس معروف میباشد که در  سایزهای مختلف به صورت اختصاصی میشود . شکل جعبه هاردباکس اریب کفه و رویه و به صورت دوتیکه یا سه تیکه می‌باشد.

هاردباکس استوانه‌ای

سرعت فرآیند ساخت هاردباکس استوانه‌ای نسبت به دیگر مدل پایین‌تر است و در واقع کند‌ترین سرعت ساخت را دارد. دلیل پایین‌بودن سرعت تولید این نوع جعبه، پیچیده‌بودن آن است که باعث بالا‌رفتن قیمتش نسبت تمامی مدل‌ها موجود می‌شود. به طور معمول از این نوع جعبه برای بسته‌بندی خشکبار و انواع مختلف پوشاک به کار می‌رود.

کاربردهای جعبه هارد باکس

اکنون که می‌دانیم جعبه هارد باکس چیست و چه انواع و مزایایی دارد، می‌توانیم به کاربردهای آن بپردازیم. جعبه‌های هارد باکس با توجه به ابعاد، جنس، سبک طراحی و … در بسیاری از صنایع کاربرد دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی: برای بسته‌بندی وسایل آرایشی لوکس مانند عطر
  • صنعت تولید تلفن همراه: هارد باکس در این صنایع اهمیت بسیار بالایی دارد؛ در حدی که هنگام فروش برای تأیید اصالت محصول و تعلق آن به شما، باید اصل جعبه را داشته باشید.
  • صنعت الکترونیک و لوازم جانبی: برای حفاظت از محصولات در برابر عوامل تخریب‌کننده
  • بسته‌بندی محصولات صادرکنندگان: برای نشان دادن کیفیت بالای محصول و محافظت از آن
  • صنایع مواد غذایی و خوراکی: برای قرار دادن شکلات و سایر خوراکی‌ها
  • زیور‌آلات و صنایع کادویی: برای قرار دادن ساعت مچی، سرویس طلا و …

هارد باکس برای بسته‌بندی گل

گل‌ها از ظرافت خاصی برخوردار هستند و همین موضوع سبب می‌شود تا به راحتی آسیب ببینند؛ بنابراین باید برای بسته‌بندی آن‌ها جعبه‌هایی با مقاومت و ماندگاری بالا را به کار برد تا از آسیب‌دیدن آن‌ها جلوگیری شود. هاردباکس‌ها چنین مواردی هستند و در این جهت به طور گسترده به کار می‌روند.

هارد باکس برای شکلات و موارد خوراکی

طراحی روی جعبه بسته‌بندی شکلات و مواد خوراکی بسیار مهم است و باید به خوبی و با جذابیت صورت گرفته باشد. روکش قابلیت به‌کارگیری انواع طرح‌ها را دارد و به همین دلیل از آن‌ها در این زمینه به طور چشمگیری استفاده می‌کنند.

هاردباکس برای بسته‌بندی جواهرات

حساسیت بالای جواهرات و قیمت بالای آن‌ها باعث می‌شود تا از انواع هاردباکس ها برای بسته‌بندی این محصولات استفاده شود تا احتمال آسیب‌پذیری جواهرات قیمتی را به حداقل ممکن خودش برسانند.

هاردباکس برای بسته بندی هدیه

برای بسته‌بندی هدیه‌های مختلف برای مراسم‌های متفاوت نیز جعبه هدیه را به کار می‌گیرند، زیرا لوکس است و هم ماندگاری بسیار بالایی دارد.

معرفی کاربرد هاردباکس دوتیکه و سه تیکه

هارد باکس، نوعی جعبه ساخته شده از مقوای محکم و روکشی از جنس متریال مختلف نظیر پارچه، چرم، کاغذ و اکسسوری تزئینی است که از آن برای بسته بندی و محافظت از کالاها استفاده می شود. این محصول در انواع مختلف دو تیکه، سه تکه و غیره به بازار عرضه می شود. شاید شما هم کنجکاو باشید که با کاربردهای انواع مختلف هاردباکس، از جمله کاربرد آشنا شوید. در این مطلب از افراگرافیک بیشتر به این موضوع پرداخته می شود.

اهمیت و مزایای استفاده از هاردباکس در زنجیره تولید

استفاده از هاردباکس برای بسته بندی حرفه ای اهمیت زیادی دارد. از جمله مزایای استفاده از هاردباکس می توان به مواردی مانند حفاظت از محصول، ارتقای تجربه مشتری، افزایش اعتماد مشتریان، قابلیت بازیافت، ایجاد ارزش افزوده، کاهش خسارت در حمل و نقل، حفظ اندازه و شکل و کیفیت محصول، ارتقای تصویر برند، زیبایی ظاهری و امکان چاپ برند اشاره کرد.
اولین چیزی که در زمان خرید یک محصول به چشم می آید، نوع و شکیل بودن بسته بندی است و به همین دلیل، استفاده از هاردباکس، باعث افزایش فروش و رضایت مشتریان می شود. هاردباکس مورد استفاده برای بسته ‌بندی کالاها، در انواع مختلف از جمله دو تکه، سه‌ تکه و کتابی، تلسکوپی و غیره تولید می شود. کاربرد هاردباکس دوتیکه و چند تیکه، بسیار فراوان و متنوع است.
استفاده از هاردباکس به دلیل کیفیت، کاربردی بودن و ماندگاری بالا، همچنین به دلیل داشتن جنبه تبلیغاتی، طرفداران زیادی دارد. می توان از هاردباکس برای کاربردهای مختلف از جمله برای بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، جواهرات و طلا، ساعت، لوازم الکترونیکی و دیجیتال و لوازم جانبی آن، محصولات و اقلام صادراتی، مواد خوراکی، لباس و کفش، زیور آلات، گل و غیره استفاده کرد. باید در زمان انتخاب هاردباکس مناسب برای بسته ‌بندی کالا و همچنین برای بهینه سازی کاربرد هاردباکس دوتیکه، به اندازه و شکل کالا توجه کنید.

از کاربردهای هاردباکس دوتکه چه می دانید؟

هاردباکس دو تکه، بیشتر برای بسته‌ بندی کالاهای بلند و بزرگ طراحی شده است. می توان به دلیل استحکام و مقاومت بالای این باکس ها، از این نوع جعبه ها برای بسته ‌بندی کالاهای آسیب پذیر و حساس استفاده کرد. جداسازی درب و زیره این باکس به راحتی امکان پذیر بوده و محصول در قسمت پایینی قرار می گیرد. کاربرد هاردباکس دوتیکه بسیار متفاوت و متنوع است.
استفاده از این باکس، علاوه بر کاربردی بودن، مقرون به صرفه می باشد و می توان برای بسته بندی انواع محصولات نظیر لباس، ساعت، کتاب، بدلیجات، هدایا و غیره از آن استفاده کرد. هاردباکس دو تکه به دلیل جمع و جور بودن و دوام بالا در حمل و نقل، یکی از گزینه‌ های مناسب برای بسته ‌بندی انواع کالاها محسوب می شود.

کاربردهای متنوع هاردباکس سه تیکه

هاردباکس سه تکه، برای بسته ‌بندی کالاهایی با اندازه متوسط و کوچک مناسب است. موارد کاربرد این نوع هارد باکس نیز دقیقاً همانند موارد کاربرد هاردباکس دوتیکه بسیار متفاوت است. این هاردباکس از سه بخش مختلف، مشتمل بر بخش پایینی برای قرار دادن محصول، بخش میانی و درب سخت تشکیل شده است. هاردباکس سه تکه در ابعاد مختلفی تولید می شود. برخی از کالاهایی که می ‌توان از هاردباکس سه تکه برای بسته ‌بندی آن ها استفاده کرد، عبارتند از:
• انواع پوشاک،
• مواد خوراکی،
• وسایل الکترونیکی نظیر مانیتور، کامپیوتر، دوربین، پرینتر،
• لوازم خانگی مانند ظروف، لوازم آشپزخانه،
• لوازم ورزشی نظیر دستگاه‌ های ورزشی کوچک، کالاهای بدنسازی،
• ملزومات بهداشتی و آرایشی مثل عطر، کرم،
• لوازم تزئینی: شمعدان، تزئینات دیواری،
• گل و بدلیجات و غیره.
سبکی و دوام بالای هاردباکس دوتیکه، آن را به یکی از گزینه ‌های مناسب برای بسته‌ بندی کالاهای با شکل و اندازه متفاوت تبدیل کرده است.

موارد استفاده از هاردباکس دو تکه

امروزه استفاده از هاردباکس به یکی از مهمترین مراحل زنجیره تولید و فروش محصول تبدیل شده است. همه تولیدکنندگان، به خوبی از اهمیت بسته بندی مناسب محصول به عنوان چهره و نمای کالا آگاهی دارند. استفاده از این جعبه های لوکس، موجب تمایز یک کالا از سایر کالاهای مشابه و افزایش قابلیت تشخیص برند می شود.
موارد کاربرد هاردباکس دوتیکه، دارای تنوع زیادی است و می توان از آن برای بسته بندی انواع کالاها نظیر زیورآلات، جواهرات، ساعت، صنایع دستی، گل، موبایل، کفش و غیره استفاده کرد.

دکمه بازگشت به بالا